Saab 9000CD Aut. -91

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Athlonisti
"Kaasari"

Saab 9000CD Aut. -91

Viesti Kirjoittaja Athlonisti »

Kiikarissa olisi tuollainen 9tonttu, joka on tällä hetkellä ruotsin rekkarissa, mutta sijaitsee Suomessa. Se on ollut ulkona käyttämättömänä syksystä asti ja ajattelin ostaa sen pois ja vähän kunnostaa ja laittaa Suomen rekisteriin. Minkälainen sota tuosta tulee ja ennen kaikkea, onko kellään mitään hajua, minkä suuruinen vero tuolle pamahtais?
Auto: Saab 9000CD
Vaihteisto: Automaatti
Käyttövoima: Bensa tottakai
Mottori: 2,3 litranen (Gle)
Korimalli: Vanhempi*
Ajettu: 25000 mil
Teho: ?

*Mitä eroja on kyseisessä autossa uudemmalla ja vanhemmalla korimallilla?
valtteri
"Hölösuu"

Re: Saab 9000CD Aut. -91

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Athlonisti kirjoitti:Kiikarissa olisi tuollainen 9tonttu, joka on tällä hetkellä ruotsin rekkarissa, mutta sijaitsee Suomessa. Se on ollut ulkona käyttämättömänä syksystä asti ja ajattelin ostaa sen pois ja vähän kunnostaa ja laittaa Suomen rekisteriin. Minkälainen sota tuosta tulee ja ennen kaikkea, onko kellään mitään hajua, minkä suuruinen vero tuolle pamahtais? Auto: Saab 9000CD
Vaihteisto: Automaatti
Käyttövoima: Bensa tottakai
Mottori: 2,3 litranen (Gle)
Korimalli: Vanhempi*
Ajettu: 25000 mil
Teho: ?

*Mitä eroja on kyseisessä autossa uudemmalla ja vanhemmalla korimallilla?
Tässä toteutuneita veropäätöksiä :
http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verotila ... kk6=Kaikki
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Athlonisti
"Kaasari"

Olen kuullut, että tuo veropäätös voi viedä melko kauan. Kuinka kauan ainakin?
JA....Tuossa autoveropäätös-sivulla näky myöskin pyyntihinta-sarake. Vaikuttaakohan pyyntihinta veropäätökseen? Jos pyyntihinta on alhaisempi, rankaiseekohan tulli sitte ylikovalla verolla?
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pyyntihinta ei taida vaikuttaa mitään. Mulla niitä ei kiinnostanut vähääkään se. Lähinnä malli, erityisesti kilometrit ja jonkinverran varusteet vaikuttaa. OG900:ssa tuntuu olevan aika alhaiset verot, tonnareissa huomattavasti korkeammat, vaikka vuosimalli olisi suunnilleen sama.

Oulun tullissa ainakin tuli veropäätös melkein heti, ei tarvinnut odotella.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Athlonisti
"Kaasari"

Ostin tuossa justiin treadin alussa mainitun auton ja se sijaitsee tällä hetkellä kotipaikkakunnallani Haapajärvellä ja minä asun Kokkolassa. Nyt seuraavaksi minun pitää ilmeisesti käydä ostamassa Haapajärven katsastusasemalta siirtotarrat (17€), että pääsen lähteen tulliin. Olen kuullut, että Oulun tulli olisi veropäätöksissä nopeampi kuin esim Kokkola. Onko totta, että jos menen Kokkolan tulliin, niin sieltä lähtee paperit Ouluun? Kannattaako minun lähteä Ouluun tullaamaan auto? Jos katsot autoni tietoja niin osaatko yhtään arvioida mihin haarukkaan vero saattaisi asettua? Kokeilin soittaa tulliin, mutta ne ei siellä enää anna puhelimitse veroarvioita.
Vaikuttaako se, että aion rekisteröidä auton Haapajärvelle jotenkin sillä tavalla, että en voi mihin tahansa tulliin mennä sitä näyttämään? (huhu)
valtteri
"Hölösuu"

Athlonisti kirjoitti:Ostin tuossa justiin treadin alussa mainitun auton ja se sijaitsee tällä hetkellä kotipaikkakunnallani Haapajärvellä ja minä asun Kokkolassa. Nyt seuraavaksi minun pitää ilmeisesti käydä ostamassa Haapajärven katsastusasemalta siirtotarrat (17€), että pääsen lähteen tulliin. Olen kuullut, että Oulun tulli olisi veropäätöksissä nopeampi kuin esim Kokkola. Onko totta, että jos menen Kokkolan tulliin, niin sieltä lähtee paperit Ouluun? Kannattaako minun lähteä Ouluun tullaamaan auto? Jos katsot autoni tietoja niin osaatko yhtään arvioida mihin haarukkaan vero saattaisi asettua? Kokeilin soittaa tulliin, mutta ne ei siellä enää anna puhelimitse veroarvioita.
Vaikuttaako se, että aion rekisteröidä auton Haapajärvelle jotenkin sillä tavalla, että en voi mihin tahansa tulliin mennä sitä näyttämään? (huhu)
Jos käyt ensimmäiseksi katsastamassa auton niin ainakin vaasassa saa samantien veropäätöksen , rahat vain tiskiin ja sitten kilpien hakuun.
Epäilisin että mikäli kokkolassa ei tehdä veropäätöksiä niin paperit lähtee vaasaan sillä kokkolan tulli kuuluu vaasan piiriin ?.
Tiedän useita autoja jotka oleilevat etelä-suomessa ja verotettu vaasassa eli asuinpaikka ei vaikuta.

Oma veikkaus verosta 1200-1600 e ( vertailuna CD -92:nen 2.3 T joka verotettu vaasassa)
Saab Ng 9-3 t -08
"1159"
Athlonisti
"Kaasari"

Niin paljoko tuossa sun -92 2,3T turbossa oli tullut veroa? Paljoko sillä on ajettu?
valtteri
"Hölösuu"

Athlonisti kirjoitti:Niin paljoko tuossa sun -92 2,3T turbossa oli tullut veroa? Paljoko sillä on ajettu?
Sait YV:tä asiasta noin "yleisesti"
Saab Ng 9-3 t -08
"1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vaasan tullilla ei ainakaan tarvitsisi odottaa tuon päätöstä. Verotin viime viikolla omani. Verot+alv. tulee olemaan tuosta n.1200€.
Athlonisti
"Kaasari"

Onko sulla sitte justiin samanlainen auto? Ja oletko jo saanut kilvet?
Vastaa Viestiin