Mitä sen suurinpiirtein pitäisi olla ja mistä voisi vikaa lähteä etsimään kun ei enää ota mittariin kuin ~220 kun viime kesänä oli huiput 238 gepsiin.
G-techillä mitattuna kuitenkin 0-100 6.3 sek joten kaipa tuolla tehot jotakuinkin tallessa on 80-120 oli 4.1 sek.
B207E/L stage1 huippunopeus?
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
B207E/L stage1 huippunopeus?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: B207E/L stage1 huippunopeus?
Vaikka aluksi pelkästään ilmasta reväistynä - onko oltu samoissa olosuhteissa?
Moottoriin vaikuttavia tekijöitä ovat mm.ilman lämpötila, paine, kosteus, happipitoisuus ja sekä vielä toisaalta tämän saman ilman perusliikkeen (tuuli) suunnan ja nopeuden vaikutus korin ilmanvastukseen.
Huippunopeutta tavoiteltaessa taistellaan mm. ilmanvastusta vastaan joka kasvaa nopeuden neliössä. Miten vaikuttaa esim. tuulennopeus 5 m/s ?
Nopeuksien erotus on 238-220 = 18 km/h = 18 x (1000 m/3600s) = 18/3,6 m/s = 5 m/s.
Eli jos viimevuotinen nopeus on ajettu vaikka yleisurheilussa sallitussa 2 m/s suorassa myötätuulessa ja "vain" 220 km/h 3 m/s vastatuulessa niin ilmanvastuksen nettovaikutus on molemmissa tapauksissa sama.
Ei se aivan näin yksinkertaista ole - ei olla enää samalla kohtaa moottorin vääntömomenttikäyrällä - onko välitys (renkaan vierintämatka/kierros) muuttunut yms. joita asioita autotekniikasta paremmin perillä olevat saavat pohtia laajemmalti ...
Moottoriin vaikuttavia tekijöitä ovat mm.ilman lämpötila, paine, kosteus, happipitoisuus ja sekä vielä toisaalta tämän saman ilman perusliikkeen (tuuli) suunnan ja nopeuden vaikutus korin ilmanvastukseen.
Huippunopeutta tavoiteltaessa taistellaan mm. ilmanvastusta vastaan joka kasvaa nopeuden neliössä. Miten vaikuttaa esim. tuulennopeus 5 m/s ?
Nopeuksien erotus on 238-220 = 18 km/h = 18 x (1000 m/3600s) = 18/3,6 m/s = 5 m/s.
Eli jos viimevuotinen nopeus on ajettu vaikka yleisurheilussa sallitussa 2 m/s suorassa myötätuulessa ja "vain" 220 km/h 3 m/s vastatuulessa niin ilmanvastuksen nettovaikutus on molemmissa tapauksissa sama.
Ei se aivan näin yksinkertaista ole - ei olla enää samalla kohtaa moottorin vääntömomenttikäyrällä - onko välitys (renkaan vierintämatka/kierros) muuttunut yms. joita asioita autotekniikasta paremmin perillä olevat saavat pohtia laajemmalti ...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: B207E/L stage1 huippunopeus?
Liekö ollu gps nopeus oikein? Onko Stagen yhteydessä puukotettu nopeusrajoitinta ylöspäin?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: B207E/L stage1 huippunopeus?
itse ajoin 2.0t virityksen jälkeen 235 ja rajoitin on kuulemma 240:ssä
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: B207E/L stage1 huippunopeus?
Huippuja en ole kokeillu, mutta kuulostaa tuo 6.3s 0-100km/h aika tuuliavusteiselta vedolta. Originaali Aero 210hv manuaali 7.7s ja siihen olen bensa 1.8t stage1:llä päässy. 230hv E85:llä päässy lähelle 7 sekuntia ja sekin lievässä alamäessä tai sitten voi olla että täytyy harjoitella tuota kepitystä enemmän
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: B207E/L stage1 huippunopeus?
Tyynessä nuo kiihdytykset tapahtui. Vanhoilla renkailla oli ihan toivotonta päästä alle 7.3 sekunnin mutta uusilla pitoa löytyy ykköseltäkin niin 6.3 tuo g-tech näyttää. Sen pitäisi kyllä olla aika tarkka. Vaihtamisesta tuo on kyllä aika tarkka, jos yhtään missaa 2:lle vaihtamista niin se on heti yli 7 sekuntia.
6.3,6.34,6.4,6.4,6,3, oli nuo vedot ja auton renkaat oli 200 kilsaa ajetut.
E85 tankissa ja suht uusi asfaltti kyseessä, kuitenkin sen verran vanha että öljyt lähtenyt pois
6.3,6.34,6.4,6.4,6,3, oli nuo vedot ja auton renkaat oli 200 kilsaa ajetut.
E85 tankissa ja suht uusi asfaltti kyseessä, kuitenkin sen verran vanha että öljyt lähtenyt pois
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10