Tossa meikän cabessa oli virtalukon pohja sökönä. Se sammuili ja välillä tosiaan sammui myös samalla mittaristo kokonaan, mutta ei siis aina. Oli tosi hämärää käytöstä.eklunto1 kirjoitti:Jos virtalukon pohja, niin eikös silloin tuppaa lähteen sähköt kokonaan?
AERO sammuu....ja se paukkuuki
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Vähän tosta alustan pamauttelusta vielä....Nyt kun tos kävin pyöräyttääs lenkin niin johan se pamahti taas!!!! Heh. Onneks ei tuol avaruudes oo (vissiin) liiemmälti elämää, kyl ne ihan vähän näille jutuille hymähtelis.... Niin siis, niinkun mä vähän muistelinkin niin joskus tän kumahduspamahduksen jälkeen auto alkaa selkeesti puoltaa niinkun nytkin teki. Ja sitten se vaatii uuden äänen et se palaa ennalleen.....Voi näitä
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Perän puslat kun on revenneet, niin pitää ääntä kuopissa/kallistuksissa. Vaikuttaa siihen että ei mene suoraan. Kuten tiedämme perä ohjaa auton kulkua suuresti. Voihan sinulla olla jousikin poikki. Auto ylös ja tutkimaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Mulla taisi käydä kolme kertaa toi sammuminen myös, oli onnea matkassa ettei mitään sattunut kun ohjaustehostimelta katoaa tehot ja tuon tajuaminen kesti kuitenkin sekunnin pari (ei mitään varoitusvaloja tai ääniä ja stereot toimii).
Vaihdoin kampiakselin asentoanturin jonkin aikaa sitten eikä sen jälkeen ole uusiutunut, oma veikkaus menee siis sinnepäin.
Vaihdoin kampiakselin asentoanturin jonkin aikaa sitten eikä sen jälkeen ole uusiutunut, oma veikkaus menee siis sinnepäin.
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Moro,
allekirjoituksen auto sammuili satunnaisesti pari vuotta sitten. Auto kyllä käynnistyi uudella startilla hetimiten. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto ei ole sammunut mystisesti enää.
Terv.
allekirjoituksen auto sammuili satunnaisesti pari vuotta sitten. Auto kyllä käynnistyi uudella startilla hetimiten. Kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto ei ole sammunut mystisesti enää.
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
No jees poijjaat, kampiakselinasentoanturintunnistimen vaihtoon sitten. Olikohan joku halukas värkkääjä täältä PKseudulta? Samallahan sitä alustaakin vois tutkailla? Kun en o ihan täysinoppinut...enkä varsinkaan varustautunut Kyllä se varmaan edessä se välys/vika tossa on.
Kiitos kovasti näistä ja Mukavaa Kesää!!!!
Kiitos kovasti näistä ja Mukavaa Kesää!!!!
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Jaha, neljäs kerta tänään, ja siis uudella kampiakselin asentutunnistimellasiili69 kirjoitti:Mulla taisi käydä kolme kertaa toi sammuminen myös...
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
No voihan siili! Eikös toi nugge tosa jossain kohtaa kertonu et jos se on asentoanturi ni silloin auto vaatii jonkun sortin jäähdyttelyn käynnistyäkseen uudelleen? Ja sama mies kertoili starttiRPMämmistä jotka ainakin mulla on ihan kohdallaan openSIDin mukaan...ja autohan starttaa heti tän sammumisen jälkeen ongelmitta. On tää metkaa. Ite en ole ehtiny ongelmaan taas(kaan) paneutumaan ja olen Aerolla jonkun satkun pyöritelly ilman sammuilua...Ootko siili löytäny mitään vikakoodia nyt kun sammumista on taas ilmenny? Ja mitäs meinaat seuraavaks "korjata"....?
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Onhan tässä ollut siitä juttua eri vaihtoehdoista ja arvelin tosiaan oman ongelmani liittyvän siihen asentoanturiin, mutta eipä tainnut olla oikea veikkaus.
Kun tuon edellisen viestin lähetin, sinä päivänä sammui kahdesti ja sitten seuraavana vielä kerran, kaikki risteyksestä lähdettäessä ja sehän on herkku tilanne kun kolmion takaa pääset hiukan liikkeelle ja auto sammuu... onneksi en ehtinyt kenenkään alle ja hätävilkut toimii sentään. Tuntuu starttaavan ongelmitta heti uudelleen.
Vikakoodeja ei näy openSidissä yhtään, joka kerta toi ongelma on tullut liikkeelle lähtiessä. Toinen äsken tehty korjaus oli automaatin asentotunnistimen vaihto, siinä purkaessani onnistuin hajottamaan yhden muoviosan vaijerin ympäriltä, jonka korjasin sähköjohdolla ja parilla putkiklemmarilla. Ja on tuntunut toimivan asiallisesti, toki piti tutkia miten siihen saisi oikeasti ehjän osan tilalle.
Eipä mulla kovin hyviä ideoita vielä ole, toki se asentoanturi kannattaa vaihtaa jos on niitä kuvattuja ongelmia että jäähdyttely auttaa starttiongelmaan. Nyt on aikaa taas tuotakin pohtia, poikettiin Ruotsin puolella lomalla; Saabilla lähdettiin liikenteeseen mutta tuo stopin jälkeen vaihdettiin äiteen Yarikseen, aika kärsimystä mutta kävi silloin kun pyydettiin
Kun tuon edellisen viestin lähetin, sinä päivänä sammui kahdesti ja sitten seuraavana vielä kerran, kaikki risteyksestä lähdettäessä ja sehän on herkku tilanne kun kolmion takaa pääset hiukan liikkeelle ja auto sammuu... onneksi en ehtinyt kenenkään alle ja hätävilkut toimii sentään. Tuntuu starttaavan ongelmitta heti uudelleen.
Vikakoodeja ei näy openSidissä yhtään, joka kerta toi ongelma on tullut liikkeelle lähtiessä. Toinen äsken tehty korjaus oli automaatin asentotunnistimen vaihto, siinä purkaessani onnistuin hajottamaan yhden muoviosan vaijerin ympäriltä, jonka korjasin sähköjohdolla ja parilla putkiklemmarilla. Ja on tuntunut toimivan asiallisesti, toki piti tutkia miten siihen saisi oikeasti ehjän osan tilalle.
Eipä mulla kovin hyviä ideoita vielä ole, toki se asentoanturi kannattaa vaihtaa jos on niitä kuvattuja ongelmia että jäähdyttely auttaa starttiongelmaan. Nyt on aikaa taas tuotakin pohtia, poikettiin Ruotsin puolella lomalla; Saabilla lähdettiin liikenteeseen mutta tuo stopin jälkeen vaihdettiin äiteen Yarikseen, aika kärsimystä mutta kävi silloin kun pyydettiin
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Meillä meni yksi Di-kasetti silleen rikki että ajossa tuntui kuin joku kääntäisi sytkän pois päältä 3-5 sekunniksi ja sitten taas päälle. Saattoi toimia 5-10km ja taas uudestaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Minulla asentoanturi temppuili niin, että sammuili ajossa esim tyhjäkäynnille laskiessa, kun tuli hidastustöyssylle ja käynnistyi heti kyllä uudestaan. Muutaman tällaisen jälkeen vilautti moottorivalon ja antoi koodin itsestään (kävi ja käynnistyi siis edelleen lähes normaalisti). Kierroslukumittari toimi koko ajan eli jätti vain syklejä näyttämättä välillä otollisissa olosuhteissa. Vaihdoin uuden eikä ole samaa oiretta näkynyt sen jälkeen.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Kuukausi taisi kulua melko onnellisesti ja viime viikonloppuna 1200 km ilman ongelmia, melkeinpä jo unohdin koko homman. Mutta eilen töihin lähtiessä taas sammui lennosta ja tänään toisen kerran. Edelleen on ollut onni matkassa ettei mitään osumia ole tullut.
Välillä on syttynyt CE-valokin ja mainitusta vikakoodista on enempi juttua tuolla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 25&start=0.
Olisko se nyt DI-kasetti kumminkin, tulpatkin on kai joskus tullut vaihdettua ja tekisikö ne tommosta totaalisammumista. Aikanaan kun 2005 auton ostin, kävin hakemassa jo valmiiksi uuden kasetin kun olin näistä ongelmista jo lueskellut. Alkuperäinen kasetti on näköjään versiota 3.4 ja tämä uudempi 3.6. Ja tuon yllä olevan ketjun mukaan kumpikaan ei oikein ole hyvä.
Jos jollain on ylimääräinen ja etanolisoftalle sopiva kasetti myytävänä niin voi pistää vaikka yv:llä tarjousta. Koitan itsekin katsella mistä löytyisi.
Välillä on syttynyt CE-valokin ja mainitusta vikakoodista on enempi juttua tuolla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 25&start=0.
Olisko se nyt DI-kasetti kumminkin, tulpatkin on kai joskus tullut vaihdettua ja tekisikö ne tommosta totaalisammumista. Aikanaan kun 2005 auton ostin, kävin hakemassa jo valmiiksi uuden kasetin kun olin näistä ongelmista jo lueskellut. Alkuperäinen kasetti on näköjään versiota 3.4 ja tämä uudempi 3.6. Ja tuon yllä olevan ketjun mukaan kumpikaan ei oikein ole hyvä.
Jos jollain on ylimääräinen ja etanolisoftalle sopiva kasetti myytävänä niin voi pistää vaikka yv:llä tarjousta. Koitan itsekin katsella mistä löytyisi.
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Nyt on viikko takana uudella DI-kasetilla (versio 3.7), kiitokset vesa67:lle. Ei minkäänlaisia ongelmia toistaiseksi, käynnistyykin mielestäni paremmin.
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Kiitos siilille päivityksistä! Uskaltaisko tässä nyt sitten unohtaa ton asentoanturin ja siirtyä suoraan kalliimpaan vaihtoehtoon Eli lienee se sytkäkassu olis munkin oireilla selkein syypää? Oliskos se toi 3.7 versio passeli? Mulla siis viinasofta ja se reilu 300hv. Kai. Vesa67lla ei liene enempiä varastossa Eli Mekonomenko se olis se "paras" vaihtoehto? Mitähän nää lienee tätänykyä maksantaa? Ja tarviiko ne tulpatkin samalla vaihtaa? Kiitos. Seksihelteitä odotellessa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: AERO sammuu....ja se paukkuuki
Ilmanmuuta tulpat samalla. NGK BCPR 7 ES11. Kaipa kasetin hinta pyörii reilussa 300 eurossa... Tulpat etanolivehkeissä samalla kuin öljytkin, 10 tkm:n välein.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...