Cee ryppyilee
Cee ryppyilee
Onko kellään kuvia tai muuta faktaa Pierburg -kaasarin sielunelämästä?
Isäukkoni c -89 on tänä talvena ruvennut lakkoilemaan eli maantieajon jälkeen kaasutin on ikäänkuin jäässä ja tyhjäkäynti tippuu alle 500 rpm:n. Imuilman esilämmitys pelaa oikein eli kaasari saa lämmintä ilmaa. Kylillä pyöriessä ei ole mitään ongelmia, mutta maantiellä kun vaihtaa vapaalle ja nostaa jalan kaasulta saattaa jopa sammua.
Auto oli itselläni kaksi vuotta ja ajoin joka viikko Kokkola -Vaasa -Kokkola(yhteen suuntaan n.120km) välin vähintään kerran. Mitään ongelmia ei ollut koko aikana.
Pierburgissahan on jotain sähköisiä ohjauksia/lämmityksiä tms. Jos jollakin muulla on ollut samoja vikoja, olis kiva tietää mikä oli syynä.
Isäukkoni c -89 on tänä talvena ruvennut lakkoilemaan eli maantieajon jälkeen kaasutin on ikäänkuin jäässä ja tyhjäkäynti tippuu alle 500 rpm:n. Imuilman esilämmitys pelaa oikein eli kaasari saa lämmintä ilmaa. Kylillä pyöriessä ei ole mitään ongelmia, mutta maantiellä kun vaihtaa vapaalle ja nostaa jalan kaasulta saattaa jopa sammua.
Auto oli itselläni kaksi vuotta ja ajoin joka viikko Kokkola -Vaasa -Kokkola(yhteen suuntaan n.120km) välin vähintään kerran. Mitään ongelmia ei ollut koko aikana.
Pierburgissahan on jotain sähköisiä ohjauksia/lämmityksiä tms. Jos jollakin muulla on ollut samoja vikoja, olis kiva tietää mikä oli syynä.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
En tiedä kaasarin säätämisestä mitään, mutta mulla olisi PDF-tiedostona jonkinlainen netistä löydetty manuaali, jossa on kuvattu mm. Pierburgin toiminta ihan kohtuullisesti. Voisin keksiä sen jonnekin nettiin saataville, jospa siitä voisi vaikka olla hyötyä.
Sanoista tekoihin.
saab_carburettors.pdf
Sanoista tekoihin.
saab_carburettors.pdf
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tossa on linkki kaasarisivuille (sain itse ao linkin tältä foorumilta
) :
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/list.htm
ao pdf tiedosto taitaa olla sama kun tossa aikaisemmin, mut saabfaq.msk.ru:n alta löytyy mm.
Топливные насосы Bosch для 900 OG с инжектором Bosch K-Jenronik
Система впрыска Lucas
Система впрыска топлива LH Bosch (англ.,.doc)
Проверка воздухомера и клапана ХХ LH Bosch Jetronic
Fuel Pump and Fuel Tank (англ.,.doc)
Fuel Injection (англ.,.doc)
eli korjausoppaista kopsattuja sivuja.

http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/list.htm
ao pdf tiedosto taitaa olla sama kun tossa aikaisemmin, mut saabfaq.msk.ru:n alta löytyy mm.
Топливные насосы Bosch для 900 OG с инжектором Bosch K-Jenronik
Система впрыска Lucas
Система впрыска топлива LH Bosch (англ.,.doc)
Проверка воздухомера и клапана ХХ LH Bosch Jetronic
Fuel Pump and Fuel Tank (англ.,.doc)
Fuel Injection (англ.,.doc)
eli korjausoppaista kopsattuja sivuja.
Vuoto jossain imupuolella.
Tarkistakaa kuitenkin haitariputken kunto, sekä se että mm. ilmasuodatinämpärin kansi on oikein kiinni ettei ime "välistä". Alipaineletkut ok imusarjasta T-liittimellä haitariputkeen ja haitariputkesta läpälle ennen suodatinämpäriä?
Kaasuttimen saa jäihin melko helposti jos imuilman lämmitys ei toimi ja jostain kostea viima virtaa ohi putkeen. Riittää että kytkee sen haitariputkessa olevan alipaineella toimivan venttiilihässäkän väärin päin. On kokeiltu ja koettu.
Itselläni on tuo cee.
Ei ole mitään ihmeellisiä sähköhässäköitä Pierburgissa. Alapuolella lähempänä kantta on "ryyppysumun" sähköventtiili (joku teknisempi nimi tuolle oli.. ) ja kyljessä lähellä haitariputkea on kohokammion sähköinen tuuletusventtiili.
Päättelitkö muuten tuo jäätymisen siitä että kaasu alkaa ikäänkuin hieman hirttää kiinni? Vai kone ei vain yksinkertaisesti enää ota kierroksia tarpeeksi tyhjäkäynnillä?
Tarkistakaa kuitenkin haitariputken kunto, sekä se että mm. ilmasuodatinämpärin kansi on oikein kiinni ettei ime "välistä". Alipaineletkut ok imusarjasta T-liittimellä haitariputkeen ja haitariputkesta läpälle ennen suodatinämpäriä?
Kaasuttimen saa jäihin melko helposti jos imuilman lämmitys ei toimi ja jostain kostea viima virtaa ohi putkeen. Riittää että kytkee sen haitariputkessa olevan alipaineella toimivan venttiilihässäkän väärin päin. On kokeiltu ja koettu.
Itselläni on tuo cee.
Ei ole mitään ihmeellisiä sähköhässäköitä Pierburgissa. Alapuolella lähempänä kantta on "ryyppysumun" sähköventtiili (joku teknisempi nimi tuolle oli.. ) ja kyljessä lähellä haitariputkea on kohokammion sähköinen tuuletusventtiili.
Päättelitkö muuten tuo jäätymisen siitä että kaasu alkaa ikäänkuin hieman hirttää kiinni? Vai kone ei vain yksinkertaisesti enää ota kierroksia tarpeeksi tyhjäkäynnillä?
Vika löydetty. Oli vielä omia tekosia
.
Suodatinämpäriin olin tehnyt kesällä-04 kokeilumielessä lisäreikiä, jos vaikka vaikuttais positiivisesti kulkuun. Piti hakea romikselta ehjä ämpäri, mutta kun tota eiku jne. Dementian ensioireita?
Kiitos kaikille vinkeistä!

Suodatinämpäriin olin tehnyt kesällä-04 kokeilumielessä lisäreikiä, jos vaikka vaikuttais positiivisesti kulkuun. Piti hakea romikselta ehjä ämpäri, mutta kun tota eiku jne. Dementian ensioireita?
Kiitos kaikille vinkeistä!
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )