9-3 takajarrulevyt
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00
9-3 takajarrulevyt
Hellurei.
Ois tullu aika vaihtaa takajarrulevyt ja palat. ihan ekaks millanen avain pitää olla, että saa satulan irti ja sit se levyn koko. Joka liikkeesta tarjoovat sitä isompaa 292 jäähdytettyä levyä mut mulla on sellanen 278 tavis levy. ei kuullemma pitäs olla sellanen. Millanen sen pitäs oikeesti olla vai onko sillä mitään väliä.
Saab 9-3 2t vm. 04.
Ois tullu aika vaihtaa takajarrulevyt ja palat. ihan ekaks millanen avain pitää olla, että saa satulan irti ja sit se levyn koko. Joka liikkeesta tarjoovat sitä isompaa 292 jäähdytettyä levyä mut mulla on sellanen 278 tavis levy. ei kuullemma pitäs olla sellanen. Millanen sen pitäs oikeesti olla vai onko sillä mitään väliä.
Saab 9-3 2t vm. 04.
Re: 9-3 takajarrulevyt
Joo älä vääränkokoisia levyjä sinne laita, vaikka kuinka tarjoaisivat. Itse hommasin palat ja levyt Neolta. Satulan irrottamiseen riittää pelkkä kuusiokoloavain. Muista, että jarrumännät menevät takana pyörittämällä sisään, pelkkä painaminen ei riitä.
9-3 SS Aero -03
Re: 9-3 takajarrulevyt
Satulan rungon irroitukseen tarvitset e-torx hylsyn
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-3 takajarrulevyt
Kyllä mulla on ainakin kuusiokolopulttit
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 takajarrulevyt
Mulla oli samallaiset torxit kuin edessäkin. Toki liukupultit on sitten kuusiokoloilla, mutta jos levyt vaihetaan niin pitäähän se runko irroittaa kanssa..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 takajarrulevyt
Mulle laittoivat merkkihuollossa nyt toukokuussa taakse tämmöset laskun mukaan:
BRACE DISC KIT 93188377
Ei mitää hajuu minkä kokoiset noi on, 278 ?
Ja autohan on vm 2007 SC 2.0t
BRACE DISC KIT 93188377
Ei mitää hajuu minkä kokoiset noi on, 278 ?
Ja autohan on vm 2007 SC 2.0t
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: 9-3 takajarrulevyt
Liukutapeissa 7mm kuusiokolo ja satulan kannake on torx-hylsyn tarvitseva, jotta levyn saa irti. Vai mahtuuko se kääntymään sieltä pois ilman kannakkeen irroitusta?
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9-3 takajarrulevyt
Ei mahdu levy pois ilman kannakkeen irroittamista. On muuten pultit sitten tiukassa. Ehkä lämmittäminen auttaisi. Liimattu ?
Re: 9-3 takajarrulevyt
Mårå
Sen takajarrulevyn kehikon irroittamiseen tarvitsee tosiaaan Torx-hylsyn, väänötvarren ja 3 kg lekan, jämäkkä napautus vääntövarteen niin lähtee nihkeästi pyörimään. Samanlainen systeemi muuten edessä.
Sen takajarrulevyn kehikon irroittamiseen tarvitsee tosiaaan Torx-hylsyn, väänötvarren ja 3 kg lekan, jämäkkä napautus vääntövarteen niin lähtee nihkeästi pyörimään. Samanlainen systeemi muuten edessä.
Re: 9-3 takajarrulevyt
Jep, kierrelukitetta pitäisi olla, kuten aina. Lämmittäminen auttaa hiukan, jos ei mutterimopoa ole käytettävissä.jhir kirjoitti:Ei mahdu levy pois ilman kannakkeen irroittamista. On muuten pultit sitten tiukassa. Ehkä lämmittäminen auttaisi. Liimattu ?
9³ SC 1,9TiDS A6 '07
#6408
#6408
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00
Re: 9-3 takajarrulevyt
Kylläpäs kuulostaa vaikeelta, mulle joka osaa vaihtaa autoon vaan renkaat
Minkä kokonen se torx on niin osaan käydä ostamassa.
Minkä kokonen se torx on niin osaan käydä ostamassa.
Re: 9-3 takajarrulevyt
tuossa hyvät ohjeet takajarru remppaan: http://www.genuinesaab.com/psi/files3/ssRRbrakes.pdf
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00
Re: 9-3 takajarrulevyt
On kyllä tiukassa ne torx pultit. Ei meinaa oikein uskaltaa vääntää et ei mee poikki. Mites muuten jos satun saamaan ne pultit irti niin pitääkö ne vaihtaa uusiin vai pistänkö vanhat vaan takas liiman kans. Meneeneks se mäntä ihan koti konstein sisälle ja sit viellä, että niissä paloissa on joku ihme metalli jousi siellä männä puolella et pitääkö se jotenkin virittää siihen mäntään kiinni.
Vai veiskö korjaamolle
Vai veiskö korjaamolle
Re: 9-3 takajarrulevyt
Väännä vaan kyllä ne siitä aukee. Mäntä menee sisään kiertämällä, siinä männän päässä näkyy ne kaksi reikää joista saa kierrettyä. Joko menee ihan kärkipihdeillä samalla painamalla tai sitten tarvii järeämpiä työkaluja jos pahemmin ryytyny. Palan metallilärpättimet asettuu sisemmissä paloissa nätisti painamalla siihen mäntään.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9-3 takajarrulevyt
Kannattaa käydä ostamassa työkalu siihen männän sisään kierittämiseen/painamiseen. Sillä se mäntä menee sisään varmasti ja rikkomatta mitään. Jos tekee itse remontteja, niin on aivan turha alkaa säästämään työkaluissa. Tämä jarrumäntä työkalusarja sopii sitten melkein autoon kuin autoon, kun siinä on useita erikokoisia vaihtopaloja. Kunnon työkaluissa ei mene koskaan raha hukkaan.
Kannattaa sitten vielä muistaa avata jarrunestesäiliön korkki, kun alkaa kierittämään mäntiä sisään.
Kannattaa sitten vielä muistaa avata jarrunestesäiliön korkki, kun alkaa kierittämään mäntiä sisään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)