Toisin sanoen onko tulpankautta poisto se oikea tapa.
Vaikka se "juoksuttaminen" kuulostaakin paljon ammattimaisemmalta...
Itse ainakin sain nelisen litraa tulemaan ulos, kun näki hiukan vaivaa auton asettamisessa pukille....
2,3Turbo kirjoitti:Ööh... Missä kohti tulppa sijaitsee...?
En ole katsonut kun pikaisesti vaihteiston alle pari kertaa ja tulppaa ei silmiini sattunut.
Mä meen kohta vaihtamaan moottoriöljyt niin voin napata kuvan sulle naapuritulpasta......
Koetin etsiä mutten nyt löytänyt kuin tämän ketjun. Muistaakseni hiljakkoin oli sellainen missä suositeltiin 3 litran vaihtoa ensin ja sitten taas vähän myöhemmin. Menikö se näin. Kaikkea ei siis saa kerralla..? Dextron III..?
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Jos kyseessä 5-pykäläinen automaatti, niin silloin öljynä ATF3309.
Tuohon allekirjoituksen Aeroon vaihdettiin juoksuttamalla. Menikohän jotain 10 litraa öljyä, jos en ihan väärin muista.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Peter Finn kirjoitti:Koetin etsiä mutten nyt löytänyt kuin tämän ketjun. Muistaakseni hiljakkoin oli sellainen missä suositeltiin 3 litran vaihtoa ensin ja sitten taas vähän myöhemmin. Menikö se näin. Kaikkea ei siis saa kerralla..? Dextron III..?
Päivää, heitetään tähän samaan ketjuun kysymys öljyistä. 4 loviseen menee Dexron 3, eikö vain? Onko kukaan käyttänyt Dexron 2?
Sitä nimittäin löytyisi nyt kasallinen ihan ilmatteeks, joten mietin että voiko sitä käyttää? Mitä oon lukenut niin ei kaujeasti eroja ole.... Joten viisaammat vois kertoa tarkemmin. Kiitos..
no niin uutena käyttäjänä täällä..tuota laatikon propun paikkaa haeskelin hätäseen enkä nopealla katselulla löytänyt, missäpäin sitä pitäsi katsoa, että osuu oikeaan. nuo kuvat ei tietenkään enää näin vuosien päästä pelannut. autohan on 3.0 -99 ja nelivaihteinen.
4stroke kirjoitti:no niin uutena käyttäjänä täällä..tuota laatikon propun paikkaa haeskelin hätäseen enkä nopealla katselulla löytänyt, missäpäin sitä pitäsi katsoa, että osuu oikeaan. nuo kuvat ei tietenkään enää näin vuosien päästä pelannut. autohan on 3.0 -99 ja nelivaihteinen.
Se proppu on moottorinpuolella laatikon kyljessä.Iso ja kapeakantainen.
Tuon huuhtelun pystyy tekemään helpommin ,kun ottaa lauhduttimen paluu letkun irti laatikon päästä ja yhdistää siihen läpinäkyvän letkun. Voi tehdä yksin jos laittaa paluu letkun/pöntön vas. etupyörän kohdalle.jne.