Tuli tuossa mieleen ottaa irrotettava vetokoukku pois ja rasvailla sitä.
Eipä onnistunut.
Lukitusvipu kyllä kääntyi ala-asentoon ja lukitusnuppi tuli ulospäin, n.3 mm näkyviin.
Mutta vetokoukku ei inahdakaan (vasta pienempiä moskia kokeiltu.)
Nyt ajattelisin, että mitäpä rasvailemaan, kun kerran on jumissa.
MUTTA lukitusvipua ei saakaan enää ylös kiinni-asentoon.
Avasin muovisen suojaläpän ja rasvailin joka kolosen CRCllä.
Sisällä oleva osa liikkuu herkästi ja sitä voi liikutella ruuvimeisselillä.
Mutta lukitusvipu ei nouse yläasentoon eikä samalla lukitusnuppi mene takaisin sisälle.
Pitääkö tässä hitsata vetokoukku kiinni vai millä saisi lukituksen takaisin varmasti päälle?
Onko apuja?
Vetokoukun irrotus, Brink.
Vetokoukun irrotus, Brink.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Vetokoukun irrotus, Brink.
Mulla ainakin se lukitusnappi menee herkästi väärään asentoon sitä vipua vääntäessä, jolloin koko systeemi jumiutuu. Siinä napissa on sellainen hahlo, jonka pitää olla linjassa vivussa olevan epäkeskeisen muodon kanssa, kun vipua kääntää. Yritä saada vipu takaisin alkuasentoon ja sitten menet kyljelleen auton taakse, että näet, miten mekanismi toimii. Parin harjoittelukerran jälkeen olen oppinut koukkua käyttämään, mutta aluksi oli tosiaan mentävä auton alle katsomaan, että mikä siellä panee vastaan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Vetokoukun irrotus, Brink.
Kiitos vastauksesta.
Onkohan sinulla vetokoukun tyyppi 60-132600 (kyltin 4. rivillä, alin rivi ennen lisätekstejä) ?
Näköjään malli tarvitsee hieman harjoittelua, ennen onnistumista.
Vielä ei tätä viimeistä ole tullut koettua.
Auton alla on kyllä jo jonkun kerran, itikoiden kera, tullut könyttyä.
Onkohan sinulla vetokoukun tyyppi 60-132600 (kyltin 4. rivillä, alin rivi ennen lisätekstejä) ?
Näköjään malli tarvitsee hieman harjoittelua, ennen onnistumista.
Vielä ei tätä viimeistä ole tullut koettua.
Auton alla on kyllä jo jonkun kerran, itikoiden kera, tullut könyttyä.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.