NG 900 raidetangon pää jumissa?
NG 900 raidetangon pää jumissa?
Moro!
Käytin autoani nelipyöräsuuntauksessa ja kaveri siellä ei onnistunut saada liikkumaan ilmeisesti raidetangon päätä toiseen suuntaan ollenkaan ja sanoi että osa pitäisi vaihtaa että suuntauksen voisi tehdä. Sanoi että ei saa liikkumaan 17mm mutteria ja tämän takia kyseinen osa pitäisi uusia eli riittääkö toisinsanoen jos hommaan uuden ulomman raidetangon pään tuohon vai mitä nyt pitää hankkia. Kokeili kyllä pillillä kuumentaa ja crctä käyttää mutta ei onnistunut.
Lisäksi sanoi että alapallonivel on väljä vaikka katsastuksesta meni about kuukausi sitten läpi. Joutuuko koko alatukivarren uusimaan saabbiin vai onko pelkkää niveltä missään myynnissä?
Olis iha kiva saada nuo pyörät suunnattua kun ratti on suhteellisen paljon vasemmalle kun satkulla ajaa suoraan.
Käytin autoani nelipyöräsuuntauksessa ja kaveri siellä ei onnistunut saada liikkumaan ilmeisesti raidetangon päätä toiseen suuntaan ollenkaan ja sanoi että osa pitäisi vaihtaa että suuntauksen voisi tehdä. Sanoi että ei saa liikkumaan 17mm mutteria ja tämän takia kyseinen osa pitäisi uusia eli riittääkö toisinsanoen jos hommaan uuden ulomman raidetangon pään tuohon vai mitä nyt pitää hankkia. Kokeili kyllä pillillä kuumentaa ja crctä käyttää mutta ei onnistunut.
Lisäksi sanoi että alapallonivel on väljä vaikka katsastuksesta meni about kuukausi sitten läpi. Joutuuko koko alatukivarren uusimaan saabbiin vai onko pelkkää niveltä missään myynnissä?
Olis iha kiva saada nuo pyörät suunnattua kun ratti on suhteellisen paljon vasemmalle kun satkulla ajaa suoraan.
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Koko alatukivarsi pitää vaihtaa samoin kuin tuo jumittunut raidetandon pää jos ei herkistelyillä aukea.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Eli pitäisi ostaa myös sisempi raidetangonpää vai menikö multa jotain ohi?Jonenii kirjoitti:Koko alatukivarsi pitää vaihtaa samoin kuin tuo jumittunut raidetandon pää jos ei herkistelyillä aukea.
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Lämmittää kunnolla esim asukka happi vehkeillä ja rost offia väliin + avatessa vähän vasaraa avuks nii pitäs jo irrota. Jos ei asukka happi vehkeitä niin bilteman toholla kanssa saa hyvin lämpöjä annettua kun on kärsivällinen.
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Niin sitten ku hehkuu punasena niin alkaa irtoomaajmkk kirjoitti:Lämmittää kunnolla esim asukka happi vehkeillä ja rost offia väliin + avatessa vähän vasaraa avuks nii pitäs jo irrota. Jos ei asukka happi vehkeitä niin bilteman toholla kanssa saa hyvin lämpöjä annettua kun on kärsivällinen.
Nii pitäisi ostaa myös sisempi raidetangonpää vai menikö multakin jotain ohi? jos ei kerran lukitus mutteri irtoa?
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Ei tarvii ostaa koko vartta uusia raidetangon takia, varsi irti hammastangosta, rälläkällä poikki nivelen juuresta ja pulttikoneella ampuu auki tuon säätöpultin. Motonetistä ainakin saa tuohon uuden pultin hintaan 5,90€.. Onneks tuli itsekin ostettua, ei liikkunu mullakaa mihinkää suuntaan kun huvikseen koitin ennen uusien asentamista..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Kyllä se säätöpalanen lähtee ihan iloisesti pyörimään raidetangon päiden välissä, jos kiristys pultit vaan saa löysälle/pois tämän jälkeen lyö ison ruuvarin kiilaksi säätöpulttien puristamaan railoon, jolloin viimeinenkin puristus häviää säätöpalasen kierteiden ympäriltä, vaikka kuinka olisi ruostunut kiinni..
Isompi ongelma on yleensä, jos ne 13mm kannalla olevat kiristyspultit eivät suostu aukeamaan ehjänä.. Tähän tarvitaan sitten lämpöä ja hellää pulttipyssyllä herkistelyä, jotta pultit eivät katkea ennen aukeamistaan.
Isompi ongelma on yleensä, jos ne 13mm kannalla olevat kiristyspultit eivät suostu aukeamaan ehjänä.. Tähän tarvitaan sitten lämpöä ja hellää pulttipyssyllä herkistelyä, jotta pultit eivät katkea ennen aukeamistaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG 900 raidetangon pää jumissa?
Mulla lähti ainakin nuo sisemmät pikkupultit helposti auki. Tuo säätöpultti ei kyllä hievahtanutkaan. Taannoin tuli kokeiltua tuohon omaankin pommiin nelipyöräsuuntausta, sama lopputulos oli kuin langan aloittajallakin, eli ei liikkunu nuo säätöpultit mihinkään..
Itellä oli raidetangonpäiden vaihto samalla kertaa kun asensin clampin ja ja polypuslan hammastankoon, taannoinen nelipyöräsuuntaus-kokeilu mielessä ostin valmiiksi nuo uudet säätötangot. Huvikseen kyllä kokeilin tuollein lyöntituurnalla tuota rakoa isommaks ja lenkillä auki, eipä liikkunut. En siinä sitten enempää viitsinyt alkaa urheilemaan, raaka peli, säätöpultti poikki ja pyssyllä auki..
Itellä oli raidetangonpäiden vaihto samalla kertaa kun asensin clampin ja ja polypuslan hammastankoon, taannoinen nelipyöräsuuntaus-kokeilu mielessä ostin valmiiksi nuo uudet säätötangot. Huvikseen kyllä kokeilin tuollein lyöntituurnalla tuota rakoa isommaks ja lenkillä auki, eipä liikkunut. En siinä sitten enempää viitsinyt alkaa urheilemaan, raaka peli, säätöpultti poikki ja pyssyllä auki..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.