Noita isompia ahtimiahan pitäisi sanoa matalapaineturboiksi, koska ne tuottavat saman ilmamäärän huomattavasti pienemmillä paineilla kuin pienet turbot. :)
Oikeastaan ketjun aloittajalla on siis termistö hukassa ja siksi vastaukset eivät ole miellyttäneet...
Ja tuohon 280-300hp tehotavoitehaarukkaan pääsee oikeasti melkein millä vaan vähänkin paremmalla ahtimella, kuin mitä GT17 on.
-Sami
Saab 9-5 Turbo
Re: Saab 9-5 Turbo
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Turbo
Kuten tässä jo mainittiin niin sellasta ku matalapaine tai korkeapaine ahdinta ei ole olemassakaan.
Ja se paljonko/missä kohtaa rpm/kuinka saadaan ahdinta ahtaamaan/tuottamaan riippuu kompurasiiven koosta vs turbiinisiivenkoosta/pakopesänvirtauksesta ja siitä pakopaineesta mitä saadaan tuotettuu että se flekti pyörii.
Esim TD04 19T #7 saadaan kyllä ahtaamaan se 1.8bar sinne 5500-6000rpm asti.
Näin myöskin esim HX35nen.
Sitten se ilmamassaero noissa kahes @1.8bar on melkoinen ja sitähän me halutaan(ilmamassaa siis).
Matalapaineturbo on ollut markkinointitermi esim näissä vessoissa missä on 2.0t (0.4bar(peruspaineel)).
Olet nyt kuitenkin haukkumassa väärää puuta koska sun tehotavoitteseen (karvan alle 300hp) on jo kaikki vastaukset laadittu pöydälle.
Edit
Sen verran vielä että saat TD04 19T #6 tai #7 yhtä paljon T7 männät halki kuin esim HX35sel tai Precision 6262sel. Mahdollisesti nätimmän räjähdyksen hx35sel...
Ja jos nyt oikeasti haluat jonkun ison, kalliin, kiiltävän ahtimen sinne niin ei muuta ku rahanipun kanssa kauppaan ja ostaa ja kotio suunnittelee pakosarjaa. Hyvä ahdin on hyvä ahdin ei sillä niin väliä mihin pataan sen lyö kiinni, ahtimen kokoo pitää tietenkin vähä miettiä. Esim HX55 _EI_ toimi saabin 2litrases...
Ja se paljonko/missä kohtaa rpm/kuinka saadaan ahdinta ahtaamaan/tuottamaan riippuu kompurasiiven koosta vs turbiinisiivenkoosta/pakopesänvirtauksesta ja siitä pakopaineesta mitä saadaan tuotettuu että se flekti pyörii.
Esim TD04 19T #7 saadaan kyllä ahtaamaan se 1.8bar sinne 5500-6000rpm asti.
Näin myöskin esim HX35nen.
Sitten se ilmamassaero noissa kahes @1.8bar on melkoinen ja sitähän me halutaan(ilmamassaa siis).
Matalapaineturbo on ollut markkinointitermi esim näissä vessoissa missä on 2.0t (0.4bar(peruspaineel)).
Olet nyt kuitenkin haukkumassa väärää puuta koska sun tehotavoitteseen (karvan alle 300hp) on jo kaikki vastaukset laadittu pöydälle.
Edit
Sen verran vielä että saat TD04 19T #6 tai #7 yhtä paljon T7 männät halki kuin esim HX35sel tai Precision 6262sel. Mahdollisesti nätimmän räjähdyksen hx35sel...
Ja jos nyt oikeasti haluat jonkun ison, kalliin, kiiltävän ahtimen sinne niin ei muuta ku rahanipun kanssa kauppaan ja ostaa ja kotio suunnittelee pakosarjaa. Hyvä ahdin on hyvä ahdin ei sillä niin väliä mihin pataan sen lyö kiinni, ahtimen kokoo pitää tietenkin vähä miettiä. Esim HX55 _EI_ toimi saabin 2litrases...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-5 Turbo
Ai, että mitenkä ne sen tekee??Tobbana kirjoitti:Noita isompia ahtimiahan pitäisi sanoa matalapaineturboiksi, koska ne tuottavat saman ilmamäärän huomattavasti pienemmillä paineilla kuin pienet turbot.i

#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Saab 9-5 Turbo
smeq kirjoitti:Ai, että mitenkä ne sen tekee??Tobbana kirjoitti:Noita isompia ahtimiahan pitäisi sanoa matalapaineturboiksi, koska ne tuottavat saman ilmamäärän huomattavasti pienemmillä paineilla kuin pienet turbot.i


-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-5 Turbo
f-19 kirjoitti:smeq kirjoitti:Ai, että mitenkä ne sen tekee??Tobbana kirjoitti:Noita isompia ahtimiahan pitäisi sanoa matalapaineturboiksi, koska ne tuottavat saman ilmamäärän huomattavasti pienemmillä paineilla kuin pienet turbot.i![]()


paras

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Turbo
Tais kuolla tää ketju...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-5 Turbo
Pakko: 3.0 koneissa Garret GT18V .
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038