Auto (og 9-5 vm1999-V6) meni nipin napin katsastuksesta läpi.
Ihmetystä herätti katsastajan kommentti hukata auto .
Syynä kuulemma tuleva erittäin kallis venttiiliremontti, sai vasta pitkän härnäämisen jälkeen päästöt kohdilleen. CO-arvo yli 2000rpm 0.26 muut arvot hyvät.
Opelin kutos koneessa on kuulemma kuluvat venttilit heikko kohta jotka kuluessaan päästävät bensaa läpi joka sitten näkyy päästöissä.
Mitäs mieltä ollaan? Selittääkö joku muu tuon päästöpuolen?
Ja osaako joku sanoa mitä tuossa rempassa pitää itse asiassa tehdä?
Toinen asia joka katsastajaa hämäsi oli ajovalo umpioiden sisäreunalla olevat himmeät led-valo nauhat joiden olemassaoloa en ole huomannut lainkaan. Valoumpiot vaihdoin ennen katsastusta vuoden -01 mallista. Onko tässä vuosimallissa ajovalojen sisäreunassa "vakiona" led-lamput sisäsyrjässä?
V6 - katsurin ripitys
V6 - katsurin ripitys
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: V6 - katsurin ripitys
Ei ole ledinauhoja OG-femmassa vakiona.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: V6 - katsurin ripitys
saisitko napattua kuvan, siten että ne ledit palaa? Kiinnostaa ihan tietää millaiseksi on saatu.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: V6 - katsurin ripitys
Laitan kuvan heti kun kotiudun.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: V6 - katsurin ripitys
"Opelin kutos koneessa on kuulemma kuluvat venttilit heikko kohta jotka kuluessaan päästävät bensaa läpi joka sitten näkyy päästöissä"
Kun korjasin tuon oman taipaleelle jääneen V6:n niin läppäsin samalla venttiilit vanhanaikaisen omatoimisesti JA lisäsin sinne takapuolelle saman jousisarjan -sisä, ja ulkojouset- kuin mitä tuohon turbon puoleiseen sylinterikolmikkoon on lisätty. En oikeastaan ymmärrä mitä sillä toisen puolen venttiilien löysemmällä virityksellä oikein voi voittaa. Eipä ole ainakaan katsastusmies huomautellut minulle vastaavia. Eikä tullut kalliiksi. Mutta kieltämättä nuo natriumjäähdytteiset pakoventtiilit olisivat olleet törkyisen hintaisia, jos niitä olisi joutunut uusimaan. Imuvenat sen sijaan olisivat olleet hyvinkin edullisia.
Kun korjasin tuon oman taipaleelle jääneen V6:n niin läppäsin samalla venttiilit vanhanaikaisen omatoimisesti JA lisäsin sinne takapuolelle saman jousisarjan -sisä, ja ulkojouset- kuin mitä tuohon turbon puoleiseen sylinterikolmikkoon on lisätty. En oikeastaan ymmärrä mitä sillä toisen puolen venttiilien löysemmällä virityksellä oikein voi voittaa. Eipä ole ainakaan katsastusmies huomautellut minulle vastaavia. Eikä tullut kalliiksi. Mutta kieltämättä nuo natriumjäähdytteiset pakoventtiilit olisivat olleet törkyisen hintaisia, jos niitä olisi joutunut uusimaan. Imuvenat sen sijaan olisivat olleet hyvinkin edullisia.
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)