93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Läpi meni, mutta huomautuksia taka kallistuksenvakaajan puslat ja putken etupään joustokappaleen ulompi kuori oli irronnut toisesta päästä. 235tkm ja auto 2008
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Ensimmäinen hylsy tuli kilometrimäärällä 129000 =( Syy: takarenkaan poikittainen tukivarsi / Nivel välyksellinen / oikealla etummainen. Eli ilmeisesti ei bumerangi, vaan tämä (12793813): http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=500 ? Tuota kalikkaa katsastusmies ainakin näytti ja etupuolelta nykiessä se tuntui aavistuksen lonksuvan.
Onko kokemuksia kannattaako tässä tapauksessa sortua Motonetin osaan vai hakea alkuperäistä? Onko mitään muuta mitä pitäis ottaa huomioon jos tuon vaihdattaa?
Lisäksi vasemmalta edestä tuli korjauskehotus vaihtaa välyksellinen koiranluu, mikä kannattanee hoitaa samalla.
Onko kokemuksia kannattaako tässä tapauksessa sortua Motonetin osaan vai hakea alkuperäistä? Onko mitään muuta mitä pitäis ottaa huomioon jos tuon vaihdattaa?
Lisäksi vasemmalta edestä tuli korjauskehotus vaihtaa välyksellinen koiranluu, mikä kannattanee hoitaa samalla.
ex 9-3 SC 1.8t -06
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
^http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=124920
Äidin kolkki sai hylsyn samasta syystä ja kävin Motonetista hakemassa tuon tangon. Kuten linkittämässäni ketjussa kerronkin, paketissa lukee Professional parts of sweden, joten laatu on kysymysmerkki. Joltain brittifoorumilta luin, että tangon puslan puoleisen pään pultti on melkein mahdoton saada irti ehjänä. Uusi pultti marmorilta osanumerolla 24422972. Tankoa ei ole vielä vaihdettu, joten omakohtaisia asennuskokemuksia ei ole tähän hätään antaa.
Äidin kolkki sai hylsyn samasta syystä ja kävin Motonetista hakemassa tuon tangon. Kuten linkittämässäni ketjussa kerronkin, paketissa lukee Professional parts of sweden, joten laatu on kysymysmerkki. Joltain brittifoorumilta luin, että tangon puslan puoleisen pään pultti on melkein mahdoton saada irti ehjänä. Uusi pultti marmorilta osanumerolla 24422972. Tankoa ei ole vielä vaihdettu, joten omakohtaisia asennuskokemuksia ei ole tähän hätään antaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Jos auto tarkoitus pitää niin laittaisin orkkista, senverran pieni hintaero. Itsellä irtosi pultti ja mutterit ongelmitta ja käytin samat. Aurauksen säätö samaan asentoon kuin vanhassa niin tuurilla välttyy nelipyöräsuuntaukselta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Hylsy tuli tänään. Alatukivarren pallonivel väljä etuoikealla ja toinen takajousi poikki. Autossa autossa ilmeisesti joku alustasarja, mutta ei mitään käryä mitkä jouset takana.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Hylsyä pukkasi täälläkin ja syynä katkennut takajousi. Autossa ilmeisesti Eibachin madallusjouset.
Saab 9-3 Sport Sedan -07
#4467
#4467
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Hylsy tuli
OBD:ssä ilmoitus nopeusdatan puuttumisesta. En tietenkään muistanut nollata koodeja kun vaihdoin navan... No, tuostakin uusinnasta saa maksaa 28e, joka on täysin järjetöntä ottaen "vian" laadun huomioon.
OBD:ssä ilmoitus nopeusdatan puuttumisesta. En tietenkään muistanut nollata koodeja kun vaihdoin navan... No, tuostakin uusinnasta saa maksaa 28e, joka on täysin järjetöntä ottaen "vian" laadun huomioon.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Viekää johku hurripaikkakunnalle,niin aika tod.näk. katsuri on nyk.tai ent. tyytyväinen saapisti ja hyväksyy jo auton lipuessa hallin kynnyksen yli ja toteaa että mullakin on saapi.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Leima tuli!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Leima on vasta edessäpäin eli läpimenosta ei tätä kirjoitettaessa mitään tietoa.
Raportoinpahan vain että etujouset vaihdettu katsastusta ennakoivasti tänään kun pelkurin puoli pamahti tuossa kesällä siitä tutusta "n.10cm alapäästä" kohdasta. Kilsoja tuolloin reilut 180tkm joista reilut 160tkm Saksan silkkiteillä.
Kääntölaakerit vaihtuivat samalla, marmorilta hain niin jouset kuin laakerit kun siellä oli halvimmalla vakiopaketti, ja turasin ennen asennusta lakrut rasvaa täyteen. Vanhat kääntölaakerit vaikuttivat ihan virheettömiltä ja uskonkin että ne jumiessaan kyllä edesauttavat jousien katkeamista, mutta kyllä nämä resorit osaavat ihan itsestäänkin hajota!
Vaihtaessa kävi myös ilmi, että autossa oli ERIPARISET etujouset, pelkääjän puolelta katkennut oli ilmeisesti alkuperäinen kun siinä oli ne maalitäplät (pinkki ja valkoinen), mutta kuskin puolelta tuli käteen samanlainen, jota olin sinne laittamassa tilalle, eli Saabin tiskiltä, jossa keltainen numerosarja yläkierteessä. Saksan Horst on ilmeisesti optimoinut korjauskustannuksia jousia (jousta!) vaihtaessaan. Ehkä nuo ovat silloin maksaneet enemmän kuin 99,-/pari!
Eka puoli haukkasi aikaa yllättävänkin paljon, mutta toinen puoli meni reippaasti alle parissa tunnissa.
Raportoinpahan vain että etujouset vaihdettu katsastusta ennakoivasti tänään kun pelkurin puoli pamahti tuossa kesällä siitä tutusta "n.10cm alapäästä" kohdasta. Kilsoja tuolloin reilut 180tkm joista reilut 160tkm Saksan silkkiteillä.
Kääntölaakerit vaihtuivat samalla, marmorilta hain niin jouset kuin laakerit kun siellä oli halvimmalla vakiopaketti, ja turasin ennen asennusta lakrut rasvaa täyteen. Vanhat kääntölaakerit vaikuttivat ihan virheettömiltä ja uskonkin että ne jumiessaan kyllä edesauttavat jousien katkeamista, mutta kyllä nämä resorit osaavat ihan itsestäänkin hajota!
Vaihtaessa kävi myös ilmi, että autossa oli ERIPARISET etujouset, pelkääjän puolelta katkennut oli ilmeisesti alkuperäinen kun siinä oli ne maalitäplät (pinkki ja valkoinen), mutta kuskin puolelta tuli käteen samanlainen, jota olin sinne laittamassa tilalle, eli Saabin tiskiltä, jossa keltainen numerosarja yläkierteessä. Saksan Horst on ilmeisesti optimoinut korjauskustannuksia jousia (jousta!) vaihtaessaan. Ehkä nuo ovat silloin maksaneet enemmän kuin 99,-/pari!
Eka puoli haukkasi aikaa yllättävänkin paljon, mutta toinen puoli meni reippaasti alle parissa tunnissa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Perjantaina tuli haettua 16kk leima. 2008 SC ~115tkm mittarissa ja jälleen huomautuksitta läpi.
ex. 9-3SS 2.0t Vector MY03
ex. 9-3 2.0T Aero MY01
ex. 9-3 2.0T Aero MY01
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Isän 1.8t ja hylky tuli ja syystä... Molemmat taka bumerangit ollut jo varmaan viime vuonna vaihtokunnossa. Takapyöriä käsin repiessä rengas klonkkaa pari senttiä. Ihmeen hyvä se silti oli ajaa, kun muistaa oman 1.8t jonka perä tuntui karkaavan alta ko nivelien ollessa väljät. Niin ja mittarissa 230tkm
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Saab leimattu taas. 156tkm mittarissa. Mitään en tehnyt/katsonut, eikä mitään huomauttamista ollut. Ei sanonut mitään vaikka yksi rivi takavaloista on pimeenä oikealla puolella.
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Ei tulluna hylsyä. 9-3 SC 2.0t vm2007 käyttöönotto 10/2006 kilometrit 144890 läpäisi katsastuksen ilman huomautuksia.
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
HYLÄTTY!
Saab 9-3ss MY08 114tkm ja kuskinpuolen etujousi poikki 150€ marmorilta jouset ja laakerit. Katotaan sitte keväällä alkaako laittaa alustaa paremmaksi
edit: suullinen korjaus kehotus (ilman kehotus oisin korjannutkin) pohjasta pyörkoteloon tuleva lämpöpelti roikku. Onko muilla vastaavaa ollut ja miten olet korjanneet?
Saab 9-3ss MY08 114tkm ja kuskinpuolen etujousi poikki 150€ marmorilta jouset ja laakerit. Katotaan sitte keväällä alkaako laittaa alustaa paremmaksi
edit: suullinen korjaus kehotus (ilman kehotus oisin korjannutkin) pohjasta pyörkoteloon tuleva lämpöpelti roikku. Onko muilla vastaavaa ollut ja miten olet korjanneet?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03