p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Yritin searchilla löytää vastauksia ja muutaman tunnin tuon härpäkkeen kanssa värkkäsin tuloksetta, niin pakko tulla kysymään ideoita ja apua.
Eilen työmatkalla kiihdytin moottoritielle. Kuulu normaali pieni suhina ja kesken kiihytyksen suhina loppu ja oireet alko. Eli kun autolle antaa maantieajossa vähänkään reilummin kaasua, moottori "sakkaa" ja meno pysähtyy kuin seinään. Kun jalkaa yhtään kaasun päällä liikuttaa, auto nykii ja pätkii, mutta kulkee kuitenkin.
Kone ei suostu käymään tyhjäkäyntiä vaan hyytyy ja sammuu. Äärettömän hienoa kaupungissa ajellessa. Täytyy kokoajan pitää kevyt kaasu päällä. Ja sillä kevyellä kaasulla, kierrokset seilaa kaasun ollessa paikallaan 1000-2000 välillä yksikseen.
Sidinffossa Lambda -arvo on melkein kokoajan tapissaan 2500. Pinl -arvo seilaa auton käynnistyksen jälkeen n. 10 sekunttia ehkä 200-900 haarukassa, jonka jälkeen pysähtyy nollaan. mAir ja mReg on matka-ajossa hyvin linjassaan, mutta paikallaan ollessa on n. 250 eroa.
Vikakoodeja pukkaa ainakin otsikon mukaiset P1300, P0106, P0300 ja MiFejä pukkaa stnasti. 10 sekunnin paikallaan kaasuttelun aikana tais keretä melkein 200:n nousemaan.
Olen letkut käynyt moottoritilasta läpi ja en löytänyt niissä mitään poikkeavaa. Alipaineletkut on vaihdettu puolisen vuotta sitten. Kaikki letkut missä ilma pitäs kulkee, kävin läpi ja kiristelin. Jostain olen kuulevinani pienen "oudon" suhinan, joka tulee moottoritilasta kuskin puolelta, mutta en sitä pääse paikantamaan, kun auto ei tyhjäkäyntiäkään yksinään suostu pyörimään.
Pystyykös tuota mitenkään "paineistamaan" kotikonstein, että voisi kyttäillä ilmavuotoja ja mitenkä ne ois "helpointa"" löytää?
Edit: Niin joo ja auto on 9-5 2.0t vm. 2000.
Eilen työmatkalla kiihdytin moottoritielle. Kuulu normaali pieni suhina ja kesken kiihytyksen suhina loppu ja oireet alko. Eli kun autolle antaa maantieajossa vähänkään reilummin kaasua, moottori "sakkaa" ja meno pysähtyy kuin seinään. Kun jalkaa yhtään kaasun päällä liikuttaa, auto nykii ja pätkii, mutta kulkee kuitenkin.
Kone ei suostu käymään tyhjäkäyntiä vaan hyytyy ja sammuu. Äärettömän hienoa kaupungissa ajellessa. Täytyy kokoajan pitää kevyt kaasu päällä. Ja sillä kevyellä kaasulla, kierrokset seilaa kaasun ollessa paikallaan 1000-2000 välillä yksikseen.
Sidinffossa Lambda -arvo on melkein kokoajan tapissaan 2500. Pinl -arvo seilaa auton käynnistyksen jälkeen n. 10 sekunttia ehkä 200-900 haarukassa, jonka jälkeen pysähtyy nollaan. mAir ja mReg on matka-ajossa hyvin linjassaan, mutta paikallaan ollessa on n. 250 eroa.
Vikakoodeja pukkaa ainakin otsikon mukaiset P1300, P0106, P0300 ja MiFejä pukkaa stnasti. 10 sekunnin paikallaan kaasuttelun aikana tais keretä melkein 200:n nousemaan.
Olen letkut käynyt moottoritilasta läpi ja en löytänyt niissä mitään poikkeavaa. Alipaineletkut on vaihdettu puolisen vuotta sitten. Kaikki letkut missä ilma pitäs kulkee, kävin läpi ja kiristelin. Jostain olen kuulevinani pienen "oudon" suhinan, joka tulee moottoritilasta kuskin puolelta, mutta en sitä pääse paikantamaan, kun auto ei tyhjäkäyntiäkään yksinään suostu pyörimään.
Pystyykös tuota mitenkään "paineistamaan" kotikonstein, että voisi kyttäillä ilmavuotoja ja mitenkä ne ois "helpointa"" löytää?
Edit: Niin joo ja auto on 9-5 2.0t vm. 2000.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
pInl = 0?
Eihän se ole teorias edes mahdollista Tai no jos jollai ihmeel saat tyhjiön aikaseks sinne...
Toi että heittä mair vs mreq 250 tyhjäkäynnil niin viittais isohkoon imu/ahtovuotoon. Eli kaikki letkut pitäs käydä läpi ja tehdä puhallustesti. Imuvuoto todennäköinen koska Lambda +2500.
Eihän se ole teorias edes mahdollista Tai no jos jollai ihmeel saat tyhjiön aikaseks sinne...
Toi että heittä mair vs mreq 250 tyhjäkäynnil niin viittais isohkoon imu/ahtovuotoon. Eli kaikki letkut pitäs käydä läpi ja tehdä puhallustesti. Imuvuoto todennäköinen koska Lambda +2500.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Pinl on 0 silloin jos imusarjan paineanturi on vikatilassa tai rikki. Vikatila voi tulla joskus myös sopivasta ilmavuodosta, joten aivan välttämättä anturi ei ole rikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Mulla näytti toissapäivänä Pinl 0:aa kun tuo letku irtosi tosta valkosesta takaiskusta kesken rivakan polkasun.. Mutta ei varmaan apua sulle jos kerran oot käyny kaikki letkut läpi. Esimerkkiä jcarlsonin mainitsemasta ilmavuodosta.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Katseleppa sieltä turbon ja ic:n luota. Veikkaisin ahtoputken korkkaamista. Toki voi olla korkannu ic:n ja läppäkotelon väliltä.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Itellä about samat oireet ja P1300 kun oli coolerin mutkasta läppäkotelolle menevä ahtoputki irti. Immun liitin irti kävi tyhjäkäyntiä normaalisti, kun käy kartoilla. Oletko koittanut immun liitin irti ja oikeasti käynyt kaikki putket läpi ihan ravistamalla? Pelkkä pieni kokeilu ei välttämättä riitä...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Monettakohan tuntia tänä päivänä tota autoa kattelin ja nyt vasta tajusin tunkea naamani sinne immun jälkeen olevaan kumitötteröön ja puhallella. Ilmavuoto löyty kyllä veikeestä paikasta, pitkään sitä sai etsiä ja kuunnella.
Venttiilikopan kyljessä oleva liitin, johon tulee pieni letku takaiskuventtiililtä ja paksumpi letku, mistä lie tuleekaan. Se liitin oli haljennut siitä T-kohdasta. Vedin halkeeman umpeen tiivistemassalla ja tuolla se nyt kuivuu. Pidän sormia ristissä, että se halkeama pysys ummessa ja vika korjautus edes sen verran että autolla pystys pari päivää ajamaan. Pitää käydä varaosaa metsästämässä ens viikolla merkkiliikkeestä. Ei mahda ihan perus motonetistä löytyä käypäisää
Koitin käyttää immun liitintäkin muuten irti ja paskahalvauksen vaan sain. Kone huuti tyhjäkäyntiä, tasasesti kyllä, mutta reilu 3000 kierroksella.
Venttiilikopan kyljessä oleva liitin, johon tulee pieni letku takaiskuventtiililtä ja paksumpi letku, mistä lie tuleekaan. Se liitin oli haljennut siitä T-kohdasta. Vedin halkeeman umpeen tiivistemassalla ja tuolla se nyt kuivuu. Pidän sormia ristissä, että se halkeama pysys ummessa ja vika korjautus edes sen verran että autolla pystys pari päivää ajamaan. Pitää käydä varaosaa metsästämässä ens viikolla merkkiliikkeestä. Ei mahda ihan perus motonetistä löytyä käypäisää
Koitin käyttää immun liitintäkin muuten irti ja paskahalvauksen vaan sain. Kone huuti tyhjäkäyntiä, tasasesti kyllä, mutta reilu 3000 kierroksella.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
On nää kyllä jänniä laitteita, kun noita pirun putkia ja letkuja risteilee sinne ja tänne, sekä niissä on sen sata takaiskua, joista tuntuu olevan meilkein kaikki paskana, jos putkiin puhaltelee.
Toivottavasti sulla tuli auto kuntoon tuolla putken korjauksella.
Toivottavasti sulla tuli auto kuntoon tuolla putken korjauksella.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
FYI niin näissä on oikeasti tosi vähän takaiskuja letkuja...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: p1300, p0106, p0300... Ei käy tyhjäkäyntiä ja tehot poissa
Ei riittänyt tuon haarakappaleen fixauspatentti. Oisko jollain ideaa, kun nyt puhaltaa sinne mustaan kärsään, niin jostain kuskin puolelta moottoritilasta joku suhina vielä käy, ja samalla joku moottorissa "kuplii". Puhalluksen aikana julmettu pulputus käy ja sit se suhina. Että mikä neste siellä pulputtaa?
Tänään myöhemmin saan kaverin paikalle, että saa tuon suhina kohdan paikannettua, kun tahtoo yksinään olla suhteellisen vaikeeta, kun ei ole mitään puhallinta tuohon laittaa
Tänään myöhemmin saan kaverin paikalle, että saa tuon suhina kohdan paikannettua, kun tahtoo yksinään olla suhteellisen vaikeeta, kun ei ole mitään puhallinta tuohon laittaa
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03