Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Huomasin ihan yllättäen ilmestyneen vian eileen, etenkin 2-3 ja 3-4 vaihtaessa, kytkimen nostaessa tupsahtaa putkesta sininen pilvi koko kaistan leveydelle. Savutus ei ole jatkuvaa, eikä sinistä savua tule kuin satunnaisesti muulloin. Auto tuntuu toimivan muuten normaalisti, eikä savuta edes täyskaasu kiihdytyksessä mitenkään eritysisesti. Pilvi tupsahtaa niin kylmällä kuin kuumallakin koneella. Öljyä on konessa hiukan yli alamerkkiin, mutta sitä kyllä katoaa aika nopeasti, sitä tuo kone on tehny jo pidemmän aikaa. Saabillani on ajettu 244tkm. Mikähän mahtaa olla vikana? Uskaltaako tuolla enää ajaa?
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Ettei vain olisi garretti tulossa tiensä päähän, itsellä alkoi samanlaisena oireiluna kunnes lopulta ei muuta tehnytkään kuin savutellut hulluna. Onko turboa ikinä vaihdettu?
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Ei ole vaihdettu. Olisikohan se se sitten?
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Turbovialta vaikuttaa. Pudota Dp alas ja kokeile turbon akselin välys.
Mulla oli samanlaista satunnaista pölläyttelyä ja välystä löytyi turbon akselilla 5mm.
Mulla oli samanlaista satunnaista pölläyttelyä ja välystä löytyi turbon akselilla 5mm.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Missäs vaasa - seinäjoki akselilla kannattais tuo turboremontti teettää, opiskelijalle tietenki sais olla se edullinen vaihtoehto. Tai jos itse tekee niin mistä löytyy halvin turbo, varmaankin tehdaskunnostettuun joutuu tyytymään?
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Selaile myydään osiota ja laita myös ostoilmoitus foorumille. Itse löysin hyväkuntoisen käytetyn foorumilta.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Jos ruotsi sujuu niin STCS:n puolelta kannattaa myös katsella: http://forum.saabturboclub.com/forumdisplay.php/28
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Kiitos vastauksista! Dp:n alin mutteri on ruostunu lähes muodottomaksi, en saa sitä auki. Vedänkö poikki vai kannattaako turbo ujuttaa pois koko dpn alkupätkän kans pois? Pystyykö muualta testaa välyksiä turbon paikalla ollessa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
ImuCobra irti toinen vaihtoehto...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Siinä taitaa olla oma hommansa. Yks vaihtoehto olis tietty se et pesis kästensä ja luottais siihen että turbiini on sökö, ja veis auton lakki kouras jollekki asiantuntevalle remonttiin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
pari klemmari, yks pultti, yks v-panta ja mankkuvena sivuun...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Tarkista myös että bypass venttiili toimii. Turbo vuotaa imupuolelle öljyä. Näin minulla kävi ja tuli sinistä sauna.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Ei ollut valitettavasti bypass, vaan kyllä se turbo oli sökönä. Kiitos nuggelle ohjeista, helppo hommahan se lopulta oli irrottaa se imuputki. Eipä vaan tunnu edullisia turboja olevan markkinoilla, tosin pcs:llä uusi 600€ mikä nyt ei ole paha.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Se PCSän myymä TD04 hintaan 595€ on nimenomaan edullinen. Ottaen vielä huomioon että se on alkuperäinen ahdin SAAB stanssauksel se on jopa naurettavan halpa.
Muutossarja GT17 -> TD04 (Öljy ja vesiputket) jonku 110€.
Muutossarja GT17 -> TD04 (Öljy ja vesiputket) jonku 110€.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sininen savupöllähdys vaihdetta vaihtaessa, og9-3 2.0t -01
Osta korjattu turbo täältä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-9-3-2-0- ... 33665885ef
Antavat vuoden takuun, mikä on sama, kuin uudella turbollakin. Itse ostin tuolta kunnostetun orggis-turbon ja olen ollut eruittäin tyytyväinen. Ei tarvitse mitään muutossarjoja, eli on bolt-on ja kyllä se pikku-Garretkin näyttää kestävän, jos öljyjä vaihtaa tiuhaan ja pitää auton muuten kunnossa (omassa meni turbo vaihtoon n. 260tkm paikkeilla). On tuossa kuitenkin muutama sata euroa vielä hientaeroa muihin vaihtoehtoihin -rahaa se on sekin.
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-9-3-2-0- ... 33665885ef
Antavat vuoden takuun, mikä on sama, kuin uudella turbollakin. Itse ostin tuolta kunnostetun orggis-turbon ja olen ollut eruittäin tyytyväinen. Ei tarvitse mitään muutossarjoja, eli on bolt-on ja kyllä se pikku-Garretkin näyttää kestävän, jos öljyjä vaihtaa tiuhaan ja pitää auton muuten kunnossa (omassa meni turbo vaihtoon n. 260tkm paikkeilla). On tuossa kuitenkin muutama sata euroa vielä hientaeroa muihin vaihtoehtoihin -rahaa se on sekin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71