ABS..Vikakoodit luettu.....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

ABS..Vikakoodit luettu.....

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

koodi on 1222 eli master cylinder valve....tieto puuttuu.....Missähän kyseinen osa sijaitsee ?????? Autohan oli 900 -91
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Pääsylinterin testaus

Testippäs vielä tuo.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Hydrauliyksikkö

Elikkäs tuolla hydrauliyksikössä on mitä ilmeisemmin se master cylinder valve, eli joku pääsylinteri.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Käsittääkseni hydrauliyksikkö löytyy paikalta 12.
Siitä lähtee laattaliitin ( samanlainen kuin ilmamassamittarilla) Onko sulla siihen mitään sähköistä kaaviota ???
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Käsittääkseni hydrauliyksikkö löytyy paikalta 12.
Siitä lähtee laattaliitin ( samanlainen kuin ilmamassamittarilla) Onko sulla siihen mitään sähköistä kaaviota ???
Kaavio

Tässä on jonnilainen.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Vai meinasitko semmosta missä on 7-nastaa?.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jes....Pitää tutkailla kun päivä valkenee täällä Kemissä ....
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

alustar kirjoitti:Pääsylinterin testaus

Testippäs vielä tuo.

Mitattu urosliittimestä Fluke 75:lla
4.8 ohmia....prkl menee hermot...ONKOHAN SE PÄÄBOXI RIKKI....???
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:
alustar kirjoitti:Pääsylinterin testaus

Testippäs vielä tuo.

Mitattu urosliittimestä Fluke 75:lla
4.8 ohmia....prkl menee hermot...ONKOHAN SE PÄÄBOXI RIKKI....???
BOKSIN MITTAUS

Testippä tuo
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Luitko vikakoodit alustarin ohjeella (eli laskemalla merkkivalon vilkahdukset) vai käytitkö pajalla? Minun autossani (900 i16 -89) ABS-merkkivalo on syttynyt pari kertaa kaupunkinopeudessa tehdyn "kevyen ABS-jarrutuksen" jälkeen. Kunnolla jarruttamalla tai dynamometrissä valoa ei saa syttymään millään ja jarrut tuntuvat toimivan kaikin puolin hyvin. Paikallisella Saab-korjaamolla ei kuulemma ole testeriä vikakoodien lukemiseen.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Ohjeella , koska testeriä ei löydy edes jyväskylästä...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

BOKSIN MITTAUS

Testippä tuo[/quote]

Toimii 2,3 ja 20 nastaan akkujännite......Seuraavaksi tarkastettu Main rele abs sähköpoksista pöydällä...toimii..sulakkeet ok....
1 NASTA maahan nähden o.k

PS...Mikä kytkin on S 13 , joka löytyy lähettämästäsi kaaviosta sulakkeen F 24 , 31 alta..

TÄMÄ SYÖ MIESTÄ :idea:
Vastaa Viestiin