900 Classic hankittu
Vm.-91 tai -92 lähtien on vaihdekepin nivelet/pallot teflonpäällysteiset niin vaihteet menee päälle paaljon paremmin kuin näissä vanhemmissa
Eikö classicissa ole tosiaan abseja kun aikoinaan isäukon vm.-93 2.1:ssä ne oli vakiona (rekisteröity 11/92)?
Menit sitten tommosen patalaiskan vaparin ostamaan turbon sijasta etkä päästäny minua parantamaan Aero-kuumetta
Eikö classicissa ole tosiaan abseja kun aikoinaan isäukon vm.-93 2.1:ssä ne oli vakiona (rekisteröity 11/92)?
Menit sitten tommosen patalaiskan vaparin ostamaan turbon sijasta etkä päästäny minua parantamaan Aero-kuumetta
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Koskapa sähkölaseja ei ole, on kaiken varmin ja helpoin tapa varmistaa keskuslukon oleminen/puuttuminen katsomalla takaovien aukosta, että onko siellä kumipalje saranapuolella johtoja varten.
Informoikaa jos olen väärässä ja kaikissa on palje, vaikka johtoja ei olisikaan..
Informoikaa jos olen väärässä ja kaikissa on palje, vaikka johtoja ei olisikaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ja johtohan voi olla poikki kuljettajanoven (auton käytetyin ovi)haitarista. Silloinhan mikään lukko ei ole mukana, kun tuo "master-lukko" ei vaikuta mihinkään. Omassani oli apukuskin puolelta johto poikki eikä ko. ovi ollut näinollen mukana. Johto oli ko. paikkaan hiukan alimittainen ja varsin kireä
Loppuvuodesta 91 ilmestyneen TM:n välissä ollut 92- mallivuoden esite kertoo, että autosta löytyy uusi "KEVYTKÄYTTÖINEN VAIHTEISTO"
Loppuvuodesta 91 ilmestyneen TM:n välissä ollut 92- mallivuoden esite kertoo, että autosta löytyy uusi "KEVYTKÄYTTÖINEN VAIHTEISTO"
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
No ei ainakaan -89 ollutSuabisti kirjoitti:Eikö noissa 16-tappisissa ruiskuissa ollut kaikissa k-lukko vakio varusteena, kun jopa -85 900i:ssä on minulla
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Eipä nuita kumipalkeita ole näkynyt ovien välissä, jos autossa ei ole ollut keskuslukkoa tai/ja sähköpeilejä. Mie korjasin äitikän ajossa olevasta 900S:stä sähköpeilien vian. Joku oli katkaissut sähköjohdot ja liittänyt ne huonosti kumipalkeen sisällä. Aika teki tehtävänsä, ja liitokset pettivät. Tuskinpa tuokaan kuskin oven kova käyttö asiaa helpotti.
Keskuslukon boksin sisällön minä korvasin omalla kytkennällä, kun ei alkanut boksiin tulla älyä pelkällä tinailulla.
Keskuslukon boksin sisällön minä korvasin omalla kytkennällä, kun ei alkanut boksiin tulla älyä pelkällä tinailulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kiitoksia kaikille onnitteluista! Kyllä auton vaihtaminen aina piristää kummasti, varsinkin kun mielestään on löytänyt hyvän yksilön. Huomiseksi olisi varattu huolto, jossa säädetään pyöränkulmat, korjataan pakoputken kolinat ja tehdään koneelle Forte-käsittely.
Ei tuo nyt mikään patalaiska ole, ainakin vanhaan 8-tappiseen ruiskuun verrattuna kulkee oikein jouhevasti.
Eilinen ilta meni sisätilalämppäriä ja haaroitussarjaa asentaessa, tänään voisi alkaa perehtymään tuohon keskuslukon maailmaan.
Edit: Kyllä siellä menee ne kumipalkeet oviin. eli keskuslukko on todennäköisesti olemassa, mutta ei toimi.
Eipä ole abseja ei, oli itsellekin aikamoinen yllätys. Puuttunevat siis tuon verohelpotuksen poistumisen takia, kuten joku mainitsikin. Mun auto on rekisteröity syksyllä -93 ja on näitä väärällä puolella itämerta tehtyjä autoja.Maikki kirjoitti:Vm.-91 tai -92 lähtien on vaihdekepin nivelet/pallot teflonpäällysteiset niin vaihteet menee päälle paaljon paremmin kuin näissä vanhemmissa
Eikö classicissa ole tosiaan abseja kun aikoinaan isäukon vm.-93 2.1:ssä ne oli vakiona (rekisteröity 11/92)?
Menit sitten tommosen patalaiskan vaparin ostamaan turbon sijasta etkä päästäny minua parantamaan Aero-kuumetta
Ei tuo nyt mikään patalaiska ole, ainakin vanhaan 8-tappiseen ruiskuun verrattuna kulkee oikein jouhevasti.
Eilinen ilta meni sisätilalämppäriä ja haaroitussarjaa asentaessa, tänään voisi alkaa perehtymään tuohon keskuslukon maailmaan.
Edit: Kyllä siellä menee ne kumipalkeet oviin. eli keskuslukko on todennäköisesti olemassa, mutta ei toimi.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Itsellä on ollut kolmessa keskuslukkosaabissa ongelmana juuri tuo elektroniikka boksi. Mertmin ohjeilla, eli tinaamalla tai korvaamalla foliot johtimella vois saada toimimaan.Kyllä siellä menee ne kumipalkeet oviin. eli keskuslukko on todennäköisesti olemassa, mutta ei toimi.
Mutta tarkista silti ensin sulake. Ja jos se on palanut, muista
ettei sulake suinkaan pala itsestään vaan jostain syystä
Townsendin sivulla on kytkentäkaavio ja liitännät. jos joutuu ihan vianhakuun ryhtymään.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eihän tuo 2.1 satkuksi hassumpi ole kulkemaan. Aikoinaan tuli kokeiltua että ottaa hyvänä päivänä mittariin 200
Mutta jos verailukohtana on ässä modatulla APC:llä (1.1 bar ahtoja) ja BSR:n lastulla niin onhan se vähän laiska
Mutta jos verailukohtana on ässä modatulla APC:llä (1.1 bar ahtoja) ja BSR:n lastulla niin onhan se vähän laiska
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Kiitoksia vain ja toivotaan juu ettei tule ongelmia. Käytin autoa juuri huollossa aamulla ja ajettavuus parani aika roimasti. Aurauskulmat olivat päin p**settä, muistaakseni toisella puolella +5,5 astetta ja toisella puolella ok +0,5 astetta. Nyt on kohdillaan ja kulkee hienosti.Saab900i kirjoitti:Onnea ja toivottavasti ei tule isompia ongelmia ... Oliko paha hinta? Yksityiseltä vai liikkeestä?
Kyllähän tuosta jonkin verran joutui köyhtymään, varsinkin kun hain sen liikkeestä. Hintapyynnistä kyllä sain sentään tingittyä lähes 25% pois
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Palaan vielä tähän vaihteisto asiaan. Sielä kepin päässä oleva pallo on aivan samanlainen muovipallo kuin vahemmissakin <-91. Mutta se kepin yläpäänpallo on pienempi teflonpintainen pallo. Uudemmassa vaihteistossa on myös vaihteiston sisäinen keskitys joka oli vahemmassa vaihekepin yhteydessä. Luultavasti vaihteen siirtimissäkin on eroa koska ei se pelkkä teflonpallo tee noin suurta toimintaeroa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
No tässä olis se Classic esite.
Pahoittelen huonoa laatua.
http://kotiweb.kotiportti.fi/teme/images/esite.pdf
Pahoittelen huonoa laatua.
http://kotiweb.kotiportti.fi/teme/images/esite.pdf
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.