95 aero
Re: 95 aero
Tottakai se lovi pitää olla mutta tuota reikää ei.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 95 aero
Juu olen huomannut noiden pukkien suunnat ja pulttien paikat.
Tuon palan vois tosiaan koneistaa, eipä käynyt itsellä mielessä. Ei kait siitä mitään haittaakaan ole.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuon palan vois tosiaan koneistaa, eipä käynyt itsellä mielessä. Ei kait siitä mitään haittaakaan ole.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Aa siis tuo"likakökkö" onkin reikä? Luulin että epäilit tuon loven kuuluvuutta tuonne
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 95 aero
Ei taida suurta seksuaalista merkitystä tuolla reiällä olla, ei se nokka sieltä minnekkään karkaa.
Re: 95 aero
Se likakökkö on halkeama / murtuma. Vähän samanlainen mitä mulla on kampuran laakereissa, eli pieni kappale pois.
Suurin huoli tuon kanssa on, että siitä murtuu isompi kappale ajossa ja aiheuttaa tuhoja. Siksipä ajattelin kairauttaa jmaatan ohjeistuksen mukaan tuon pois laajentaen öljyreikää.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Suurin huoli tuon kanssa on, että siitä murtuu isompi kappale ajossa ja aiheuttaa tuhoja. Siksipä ajattelin kairauttaa jmaatan ohjeistuksen mukaan tuon pois laajentaen öljyreikää.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Laittelin nokkapyörät paikalleen ja jako näkyi pysyvän hyvänä. Venttiilikoppaan nakkasin tiivisteen ja vahingossa wis:stä avautui tällainen kuva kun kopan momentteja haeskelin:
Nuo päittäislaakeriluiskat numerolla kaksi.. En minä niitä noin laittanut että niillä vain toisen puolen runkolaakeriluiska pakotetaan molemmilta sivuilta. Mulla ne meni siten, että toinen luiska on alhaalla kuten kuvassa ja toinen sen päällä vastaavassa kohdassa.
Menikö taas avaushommiksi??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuo päittäislaakeriluiskat numerolla kaksi.. En minä niitä noin laittanut että niillä vain toisen puolen runkolaakeriluiska pakotetaan molemmilta sivuilta. Mulla ne meni siten, että toinen luiska on alhaalla kuten kuvassa ja toinen sen päällä vastaavassa kohdassa.
Menikö taas avaushommiksi??
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: 95 aero
Varmaks en sano, mut vahvatunne et avaushommiks meni.
Re: 95 aero
Näin muistelen nyt jälkikäteen itsekin.. Mahtava juttu, siperia opettaa!
Tässä oltiin menossa:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tässä oltiin menossa:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Yllättävän kivuton rasti;
Vauhtipyörä irti, kone grilliin ja ympäri. Öljypohja irti, 2 ja 3 sylinterin välinen laakeripukki pois, lyödään välykset pois hihnapyörän suunnalta sisään, laakeria uittamaan samalla nätisti konetta pyörittäen. Pukki takas, pinnat siistiksi, öljypohja takas ja illaks miettimään mitä muuta tuli tehtyä väärin..
En käsitä miten laitoin sen laakerin niin väärin ekalla kerralla!? Eihän siinä pukissa ollut edes uria sille..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vauhtipyörä irti, kone grilliin ja ympäri. Öljypohja irti, 2 ja 3 sylinterin välinen laakeripukki pois, lyödään välykset pois hihnapyörän suunnalta sisään, laakeria uittamaan samalla nätisti konetta pyörittäen. Pukki takas, pinnat siistiksi, öljypohja takas ja illaks miettimään mitä muuta tuli tehtyä väärin..
En käsitä miten laitoin sen laakerin niin väärin ekalla kerralla!? Eihän siinä pukissa ollut edes uria sille..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Projekti apurunko paikalleen.
Samaan tahtiin asentui paikalleen ohjaushärpättimet ja syyläri. Öljynlauhduttimen putsasin vanhoista öljyistä ja ujosti huuhtelin puhtaalla öljyllä.
Kasailin siitä sitten seuraavaksi uuden huohotuspaketin alulle.
Pakosarjasta löytyi kikeliskokkelis turbon laipalta.
Menee sarjaan; seuraa tätä ja vaihda kun aika on oikea..
Moottori sai kyljelleen vesipumpun ja rautahärpättimiä jos jonkinlaisia. Turbon laitoin paikalleen ja kytkin piiiiiitkän pähkäilyn jälkeen linjat. Meni hetki että ymmärsi miten ne piti asentaa. Vesiletkua ja sytkäkasettia lensi paikalleen ja lopulta olin siinä tilanteessa, ettei muuta enää kannattanut asentaa motin ollessa ulkona. Huomenna sitten vaihdeloova sisään hollille, moottori perään, naitetaan yhteen ja niputetaan sähköt letkut ja muut perkeleet ja savua!! Ja ei vielä tänä viikonloppuna niin ensi viikonloppuna toivottavasti viimeistään!
Ja sitten pitää vähän aruutella, mikä ihmeen kumma tämä on!? Meneekö tämä jonnekkin käyttöhihnan laidalle? En vain löydä tälle sopivaa paikkaa..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Samaan tahtiin asentui paikalleen ohjaushärpättimet ja syyläri. Öljynlauhduttimen putsasin vanhoista öljyistä ja ujosti huuhtelin puhtaalla öljyllä.
Kasailin siitä sitten seuraavaksi uuden huohotuspaketin alulle.
Pakosarjasta löytyi kikeliskokkelis turbon laipalta.
Menee sarjaan; seuraa tätä ja vaihda kun aika on oikea..
Moottori sai kyljelleen vesipumpun ja rautahärpättimiä jos jonkinlaisia. Turbon laitoin paikalleen ja kytkin piiiiiitkän pähkäilyn jälkeen linjat. Meni hetki että ymmärsi miten ne piti asentaa. Vesiletkua ja sytkäkasettia lensi paikalleen ja lopulta olin siinä tilanteessa, ettei muuta enää kannattanut asentaa motin ollessa ulkona. Huomenna sitten vaihdeloova sisään hollille, moottori perään, naitetaan yhteen ja niputetaan sähköt letkut ja muut perkeleet ja savua!! Ja ei vielä tänä viikonloppuna niin ensi viikonloppuna toivottavasti viimeistään!
Ja sitten pitää vähän aruutella, mikä ihmeen kumma tämä on!? Meneekö tämä jonnekkin käyttöhihnan laidalle? En vain löydä tälle sopivaa paikkaa..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Kaamiasti kirjotusvirheitä eikä tapatalkilla voi korjata. Kokeilkaa saada selvän.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
jakopäänkopan pulttien alle kampiakselin korkeudelle vasemmalle puolelle, tarkka paikka löytyy kokeilemalla.
Re: 95 aero
Kiitos, sieltähän se paikka löytyi! Tänään koneeseen löysi tiensä vauhtipyörä ja kytkin.
Vaihdeloova hollille apurungon päälle konetilaan.
Tsekataan passilla jotakuinkin kulma missä konetta pitäisi syöttää ja paketti yhteen.
Naittamisen yhteydessä kävi taas mieltä ihmetyttävä juttu jota en vielä ole ihan sisäistänyt; väliakseli kun meni loovaan kunnolla booreille se hyppäsi vapaalle. Ymmärtääkseni loovassa piti olla kolmonen päällä ja eikait tällöin käsillä sitä akseliakaan pitäisi saada rullattua? Ihan kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa. Voihan se olla että ekalla liitoskerralla jäikin vapaalle.. Aika näyttää!
Sähköistä liitettynä ehkä puolet ja lopuista suurinosa ymmärretty mihin mikäkin menee. Vesiletkutusta vähän samalla liitelty. Huomenna imusarja kiinni ja kaikki loput rojut koneeseen.
Ja sitten taas päivän pakollinen 'tosityhmä' kysymys; mikä ihme tämä on? Sisällä oli jousi ja rautapatukka. Joku magneettiventtiili vai? Ei ole ihan vielä perillä kaikista osista. Niin ja onko tuo särki vai saako sen kuntoon kun vaan lyö rojut sisään ja kannet kiinni? Aikahan tuonkin toki näyttää toimiiko se vaan jos se nyt jo tiedetään että pöljänä oon sen porsinu purkuvaiheessa niin tietää alkaa jo uutta etsimään. Mikä tämä nyt sitten lieneekään..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vaihdeloova hollille apurungon päälle konetilaan.
Tsekataan passilla jotakuinkin kulma missä konetta pitäisi syöttää ja paketti yhteen.
Naittamisen yhteydessä kävi taas mieltä ihmetyttävä juttu jota en vielä ole ihan sisäistänyt; väliakseli kun meni loovaan kunnolla booreille se hyppäsi vapaalle. Ymmärtääkseni loovassa piti olla kolmonen päällä ja eikait tällöin käsillä sitä akseliakaan pitäisi saada rullattua? Ihan kuin olisi kytkin kokoajan pohjassa. Voihan se olla että ekalla liitoskerralla jäikin vapaalle.. Aika näyttää!
Sähköistä liitettynä ehkä puolet ja lopuista suurinosa ymmärretty mihin mikäkin menee. Vesiletkutusta vähän samalla liitelty. Huomenna imusarja kiinni ja kaikki loput rojut koneeseen.
Ja sitten taas päivän pakollinen 'tosityhmä' kysymys; mikä ihme tämä on? Sisällä oli jousi ja rautapatukka. Joku magneettiventtiili vai? Ei ole ihan vielä perillä kaikista osista. Niin ja onko tuo särki vai saako sen kuntoon kun vaan lyö rojut sisään ja kannet kiinni? Aikahan tuonkin toki näyttää toimiiko se vaan jos se nyt jo tiedetään että pöljänä oon sen porsinu purkuvaiheessa niin tietää alkaa jo uutta etsimään. Mikä tämä nyt sitten lieneekään..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Makneettiventtiilihän se , uutta tilalle, ei maksa montaa kymppiä.
Etkö muuten vaihtanut samalla kytkimen työsylkkää ? Toki jos puuhasteluintoa ja aikaa riittää, niin kerkiäähän sen myöhemminkin
Etkö muuten vaihtanut samalla kytkimen työsylkkää ? Toki jos puuhasteluintoa ja aikaa riittää, niin kerkiäähän sen myöhemminkin
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 95 aero
Itellä kerran meni samallalailla mankkuvena. Laitoin vaan osat takas paikoilleen ja hyvin toimi senkin jälkeen
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98