Nyt tarvitsisi paljon hyviä vian haku kohteita!
Eli hiukan mitä on jo tehty, keväällä auto hyytyi kesken ajon ja hinurilla kotiin. Toimi mallikkaat 12km tällä reissulla. Siinä sitten haettiin pitemmän aikaa motivaatiota ruveta tekemään. Autoon vaihtui kampiakselinasentotunnistin sekä turbo.
Eilen auton sain taas ajoon ja lystiä kesti jälleen tuo kirottu 12kilometriä. Tällä kertaa bensapumppu meni ilman minkäänlaista varoitusta. Noh tänään saatiin uusi pumppu paikalleen ja lähti käyntiin normaalisti. Tyhjäkäynti pyörii 1200 seudussa, jos annat kaasua niin kierrokset laskeutuvat tosi hitaasti tai saattavat jopa hetkellisesti jäädä ylös. Yhden kerran kierrokset ovat myös jääneet 4500 seutuun eivätkä laskeutuneet ollenkaan.
Kysymys kuuluu, mitä kaikkea mahdollisesti kannattaisi nyt ruveta vaihtamaan? Ja voisiko tuo kampiakselinasentotunnistin tehdä tuollaista? Miten tarkistaa IMMU? Kaasuläpän asentotunnistin? Takaiskut? Alipainevuotoja tuli jo tuossa etsiskeltyä, mutta yhtään en lyötäny. Huomenna täytyy kiristellä kaikki liittimet.
9000 erikoista käymistä
9000 erikoista käymistä
Saab 9000 2.3tA 1991 150+dB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
Re: 9000 erikoista käymistä
Tyhjäkäynnin säätöventtiilin kunnollinen puhdistus on ensimmäisenä asialistalla. Venttiili on joko imusarjan päällä (vanhemmissa) tai kaasuläppäkotelon alla (uudemmissa).
Tuossa ohjeet uudempaan: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.php
Tuossa ohjeet uudempaan: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.php
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 erikoista käymistä
Kiitos. Olisikos kellään tuosta IMMUn mittaamisesta mitään tietoa?
Saab 9000 2.3tA 1991 150+dB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
Re: 9000 erikoista käymistä
Sieltä oli asentajalla näköjään jäänyt rätti vielä ahtoputkeen
Tuossa tulikin tänä aamuna erikoisia flashbackeja et jäiköhän sinne vai ei. Noh se löytyi sieltä niinkun arvasinkin ja tämän jälkeen kaikki toimikin jo normaalisti. Tarkkuutta näköjään pitäisi saada lisää tuohon tekemiseen. Tuli kuitenkin käytyä jokanen letku läpi ennen ku tuo muistui mieleen 


Saab 9000 2.3tA 1991 150+dB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159