Ruoste suojaus!!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Ruoste suojaus!!
Miten herkkiä on nämä vehkeet ruostuun!!Onko hyvä käyttää ruostesuojauksessa! Auto on 9-3 Vm 2007. Mikä on paikka mikä ruostuu herkimmin!!Jos mikään!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Ruoste suojaus!!
Minulla on sama vuosimalli ja 3vuotta sitten kävin kyselemässä niin sanoivat että ei koskaan ole täällä itäsuunnalla suojattu yhtään 93 saabia.
Jätin asian siihen ja ajelen niinkuin ennenkin.
Jätin asian siihen ja ajelen niinkuin ennenkin.
Re: Ruoste suojaus!!
Mä käytin heti ensimmäiseksi, kun toissa vuonna vaihdoin uudempaan. Toki jos tarkoitus vaihtaa auto esim. 4vuoden aikana niin kannattaako seuraavalle omistajalle tehdä palvelusta? Emännän exälle (Saab) tehtiin ja auto meni myyntiin-> ajeli 5vuotta sillä ja tuskin olisi siinä ajassa pohja vielä mätä ja auton myyntihintaan ei vaikuttanut vaikka suojattu olikin..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ruoste suojaus!!
Kannattaa katsoa takaiskareiden yläpäänkiinnitys. Siellä on sellainen "pohjukka/tasku" Se tasku täyttyy hiekalla tmv. lialla ja sieltä se ruostuminen voi alkaa. Näin oli ainakin tuossa entisessä saabissa. Kannattaa huolehtia sen taskun puhtaudesta niin se ei pääse sieltä lähtemään. Uskoisin tuon paikan olevan niitä paikkoja joka voi aiheuttaa ruosteongelmia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ruoste suojaus!!
Sinne kertyy yllättävän paljon soraa jne. renkaiden vaihtojen välissä. Talvella tietenkin enempi ja kannattaa pestä se tasku renkaiden vaihdon yhteydessä..Pakari kirjoitti:Kannattaa katsoa takaiskareiden yläpäänkiinnitys. Siellä on sellainen "pohjukka/tasku" Se tasku täyttyy hiekalla tmv. lialla ja sieltä se ruostuminen voi alkaa. Näin oli ainakin tuossa entisessä saabissa. Kannattaa huolehtia sen taskun puhtaudesta niin se ei pääse sieltä lähtemään. Uskoisin tuon paikan olevan niitä paikkoja joka voi aiheuttaa ruosteongelmia.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ruoste suojaus!!
Oma samanikäinen ruostesuojattiin viime syksynä. Ko. puljussa oli samana päivänä ainakin yksi muukin vanhempi Saab suojauksessa. Ruostesuojaus kannattaa muuten tehdä ilmojen ollessa lämpimiä, niin massa kuivuu nopeammin.
Lisäksi omassa yksilössä pyöristä lentävä hiekka oli syönyt maaleja lokasuojien kaarista. Onneksi Motonetista löytyi ihan samanväristä galvanoidulle pellille sopivaa yhdistettyä ruoste-/pintamaalia, jolla maalailin ko kohdat pelleistä (auto on musta).
Lisäksi omassa yksilössä pyöristä lentävä hiekka oli syönyt maaleja lokasuojien kaarista. Onneksi Motonetista löytyi ihan samanväristä galvanoidulle pellille sopivaa yhdistettyä ruoste-/pintamaalia, jolla maalailin ko kohdat pelleistä (auto on musta).
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Ruoste suojaus!!
Minun autossa sisälokasuoja hankaa lokasuojan kaaren reunaa, täytyy korjata se jollain tavalla, muuten siitä lähtee ruoste etenemään!! Ehkä hieman ruostesuoja ainetta / massaa siihen kohtaan!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Ruoste suojaus!!
Mutta kyllä se on vissiin paras käyttää auto suojauksessa, aion pitää sitä kumminkin monta vuotta!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Ruoste suojaus!!
Kannattaa muutes vilkasta kokeeks myös helmalevikkeen alle. Meikän kolkista löytyi levikkeen alta kuskin puolelta sieltä takalokarin suunnilta ruosteen alku, kun levike oli irti. Monesti näkee sitä, että helmalevikkeiden muoviset pohjakiinnikkeet on tipotiessään, jolloin levikkeet pääsee heilumaan, kun ne on sitten vain yläreunoistaan kiinni korissa. Oikeanlaisia muovinastoja löytyi viimeeksi Hämeenlinnan Motonetista ja saa niitä marmoritiskiltäkin.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Ruoste suojaus!!
Tänään oli suojaus päivä!!Auton alusta on Sakujen jäljiltä kun tehtaalta olisi just tullut ulos. Ei muutakun auto ylös ja pohjan kaikki palkit ruostesuojattiin sisältä ja ulkoa. Ovien alareunasta muovilistat hiiteen ja huomenna on vuorossa ovien alareunat, sekä lokarin kaaret!!!!Ei muuten näkynyt mitään vikaa maalipinnassa listojen alla. Paine ilmalla puhallettiin ovien reijistä sisään, jos sieltä lentäs jotakin kökköö ulos, ei mitää tullu. Ainoo mietitytti, miten ne helmalevikkeet lähtee irti. Yritin vähän vääntää, mutta en uskaltannu, vinkkejä kiitos!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Ruoste suojaus!!
Helmalevikkeet irtoo niin, että kiertää päädyistä ja yläreunasta ruuvit auki. Ne yläreunan ruuvit löytyy tiivistelistan alta. Sitten jos pohjassa on vielä niitä muoviniittejä jostain syystä paikallaan, niin painaa vaan keskeltä nastaa ja nyppäsee alas.
Re: Ruoste suojaus!!
Ruostesuojaaja kehui sitä helmojen avoimuutta, että on hyvä (ja helppo) ajoittain huuhtoa kertynyt hiekkakura pois. Eipä ole tullut tehtyä sitä koskaan oikein vartavasten. Sinnehän nyt sais käännettyä vaikka vesiletkun. Yksi kiinnike on irronnut, ja sekin rengasammattilaisen käsittelyssä. Se on sitten vaikea pistää siihen nostokohtaan sitä palikkaa yms. Nopee ku oli, niin pisti pitkän lankun koko kyljen pituudelta, onneksi lankku vastasi myös niihin nostokohtiin. Siitä huolimatta se helma joutui paineen alle, ja pullistui hieman, eli väärä nostotyyli niitä kiinnikkeitä ainakin irroittaa ja samalla myös varmaan rikkoo maalipintaakin.karg kirjoitti:Kannattaa muutes vilkasta kokeeks myös helmalevikkeen alle. Meikän kolkista löytyi levikkeen alta kuskin puolelta sieltä takalokarin suunnilta ruosteen alku, kun levike oli irti. Monesti näkee sitä, että helmalevikkeiden muoviset pohjakiinnikkeet on tipotiessään, jolloin levikkeet pääsee heilumaan, kun ne on sitten vain yläreunoistaan kiinni korissa. Oikeanlaisia muovinastoja löytyi viimeeksi Hämeenlinnan Motonetista ja saa niitä marmoritiskiltäkin.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Ruoste suojaus!!
Katselin pihalla sinne alle, mutta täytyy mennä nosturille vissiin että näkee kunnolla ne "niitit" siellä alla.Tässä pelissä ei ainekaan ole nosteltu väärästä kohdasta, ei ole mitään jälkiä missään!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Ruoste suojaus!!
Terve!
Omistin ennen Saabin, vaihdoin sen uudempaan ja taloudellisempaan Kiaan kun kaupunkiajo lisääntyi. Nyt kävin huvin vuoksi koeajamassa paikkakunnallani myynnissä olevan 2004 vuosimallin 93SS ja sain todeta, että vuoden 2012 korealainen on kuin meluava kivireki ajettavuudeltaan verrattuna Sabiin. Pitäisi saada siis taas Saab
Kysyys kuuluukin, että miten hyvä ruostesuojaus näissä 2003-->sport sedaneissa on? Onko jollain tullut isompia ongelmia? Auto on kuitenkin jo aika iäkäs. Maalipinta oli todella hyvässä kunnossa enkä myöskään kaarista löytänyt nopeasti katsomalla epäkohtia. Pohjassa kuulemma pintaruostetta, mutta oli mennyt kuitenkin katsastuksesta läpi. Onko syytä huolestua tuosta pohjan pintaruosteesta?
Omistin ennen Saabin, vaihdoin sen uudempaan ja taloudellisempaan Kiaan kun kaupunkiajo lisääntyi. Nyt kävin huvin vuoksi koeajamassa paikkakunnallani myynnissä olevan 2004 vuosimallin 93SS ja sain todeta, että vuoden 2012 korealainen on kuin meluava kivireki ajettavuudeltaan verrattuna Sabiin. Pitäisi saada siis taas Saab
Kysyys kuuluukin, että miten hyvä ruostesuojaus näissä 2003-->sport sedaneissa on? Onko jollain tullut isompia ongelmia? Auto on kuitenkin jo aika iäkäs. Maalipinta oli todella hyvässä kunnossa enkä myöskään kaarista löytänyt nopeasti katsomalla epäkohtia. Pohjassa kuulemma pintaruostetta, mutta oli mennyt kuitenkin katsastuksesta läpi. Onko syytä huolestua tuosta pohjan pintaruosteesta?
Re: Ruoste suojaus!!
Ei ole herkkä ruostumaan. Kori on kokonaan sinkitty.
Lähteehän sekin tietenkin pinnan kuluessa sitten ruostumaan. Itse en kyllä muista että näissä olisi esim. pohja ollut tuosteessa.
Jos nyt jonkin paikan voi sanoa olevan "paha paikka", niin etulokasuojan kaaren takaosan alakulma. Roiskeläpät estäsisi tämän, mutta onhan ne niin rumat että...
Hiukan sama, mutta lievemin, vaivaa etulokarin etukulmaa siinä muovipuskurin saumakohdassa.
Nämä molemmat paikat on kuitenkin suhteellisen helppo korjata kuntoon, jos niissä ongelmaa on.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)