rengastus
Re: rengastus
Hankook Ventus S1 Evo K107, ite vaihtasin 10 tuhannen välein öljyt tai pari kertaa vuodessa.
#3272
Re: rengastus
kiitos rengas vinkistä.Tarkoitin millä väleillä määräaikais huollot,viimeksi käytin sadantuhannen kohdalla.
Re: rengastus
Huoltoväli löytyy ihan manuaalista. 30000km tai vuosi. 10000 välein en vaihtaisi öljyä, jossei ole yli vuoden vanhat.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: rengastus
eikös sen ajotietokoneen pitäis ilmoittaa milloin on hullon aika?
Re: rengastus
Voi olla uudempiin sitten vaihtunut, vanhemmissa oli ihan käyttöohjekirjassa teksti että kympin välein jos kaupungilla rilluttelee. Ja juu, kylhän siihen ajotietokoneeseen tulee sitten ilmotusta kun se haluaa huoltoon.
#3272
Re: rengastus
Miks et vaihtaisi?eklunto1 kirjoitti:Huoltoväli löytyy ihan manuaalista. 30000km tai vuosi. 10000 välein en vaihtaisi öljyä, jossei ole yli vuoden vanhat.
#2285
Re: rengastus
miksi ne pitäisi vaihtaa jos niillä voi valmistajan huolto-ohjelmankin mukaan ajaa pidempään eikä nykyöljyt ole ainakaan sen laatimisen jälkeen huonontuneet. Vuosi iässä kuitenkin se ehdoton maksimi.
Re: rengastus
auto on ollut meillä nyt noin vuoden.Öljyt on vaihdettu 10 000 välin,huollossa käytettiin 100000 kohdalla.Joskose huolto ois kohta,sais nuo tomaatin öljytkin vaihdatettua.Toki ne voi vaihtaa muutenkin mutta ajattelin että jos huolto ois tuossa 120000 km kohdalla niin menis samalla muun huollon yhteydessä
Re: rengastus
120 tkm välein on iso huolto, jossa vaihdetaan mm käyttöhihna kiristimineen ja apupyörineen (jos on pitkällä hihnalla). Tuo sinun oma taitaa olla sen verran uusi, että siinä on lyhyempi hihna,jolloin sitä "apupyörää" ei etes ole.
Öljyt sitten oman maun ja ajon mukaan, yli 20 tkmää en ajaisi kyllä öljyillä oli sitten ajot minkälaisia tahansa. Olikohan ilmanputsari 40-45tkm välein ja raitisilma suodattimen sitten syksyllä niin pysyy kabiinissaruudut auki...
Öljyt sitten oman maun ja ajon mukaan, yli 20 tkmää en ajaisi kyllä öljyillä oli sitten ajot minkälaisia tahansa. Olikohan ilmanputsari 40-45tkm välein ja raitisilma suodattimen sitten syksyllä niin pysyy kabiinissaruudut auki...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: rengastus
Kymppitonnin välein öljynvaihto suodattimineen on niin pieni kustannus verratuna siihen, mitä koneessa tapahtuu ellei voitelu pelaa. Itse en sitä riskiä ota. Naapuri otti, tosin toisen merkkisellä; lopputuloksena uusi ahdin ja jakopää. Mutta kukin tyylillään.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: rengastus
okei pitänee ruveta varaan aikaa huoltoon.Mitä mieltä olette kesä rengas vaihtoehdoista,suositteletteko muutkin tuota hankookin ventus s1 rengasta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: rengastus
Itse hommasin täällä fooumilla olleen kimpan kautta Briteistä Neuton NT 8000:t ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kannattaa katsella ulkomaisia ja miksei kotimaisiakin nettikauppoja, voi löytyä hyviäkin tajouksia.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: rengastus
olen lähdössä lomareissulle Trolhättaniin,pitää katsella missä hinnoissa siellä lienevät.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: rengastus
9-5:n alusta on sen verran pehmeä (koskee myös Aeroja puhumattakaan tavallisemmista malleista) ja epäurheilullinen, että alla tuntuu toimivan paremmin renkaat, jotka eivät ole rungoltaan kamalan kovat ja joissa on suhteellisen pyöreä olkapää.
Kun kysyjällä oli mielessä hyvä, hiljainen ja mukava eikä paras mahdollinen ratakierros Nordschleifella ollut ykkösenä, niin :
- jättää ne kaikkein hyperurheilullisimmiksi mainostetut mallit väliin
- ei kannata väkisin maksimoida nopeusluokkaa
- katsoa lompakko, koska hintahaarukka on sangen leveä
- jos oikein mukavuutta painottaa, niin voi miettiä, meneekö alkuperäisellä rengaskoolla vai käyttäisikö ehkä vaihtoehtoista (kapeampaa ja korkeampaa) kokoa
Kulmikas ja/tai kova rengas yhdistettynä pehmeään alustaan on sangen huojuttava yhdistelmä kotimaisilla urateillä ja kiihdytellessä (9-5:nhan kiemurtelee kiihdytettäessä suht voimakkaasti).
Ulkomaisissa testeissä on usein kärjessä sporttisemmat renkaat, koska sikäläisissä olosuhteissa kovuus, melu tai vetely eivät korostu niin pahasti. Kotimaisissa testeissä painotukset on hiukan erilaiset.
Esim. korealaisista löytyy toimivia vaihtoehtoja (esim. ylempänä suositeltu Hankookin K107 tai Ventus Prime 2). Itsellä on nyt budjettivalintana eurooppalaisista Barum Bravuris3 HM, joka tuntuu myös varsin toimivalta 9-5:n alla, mutta eipä tuota miksikään urheilurenkaaksi väitetäkään.
Kesärengaskaupoilla ulkomaiset myyjät on aika vahvoilla hintojen puolesta, jos viitsii nähdä vähän vaivaa tilaamisen ja asentamisen kanssa.
E
Kun kysyjällä oli mielessä hyvä, hiljainen ja mukava eikä paras mahdollinen ratakierros Nordschleifella ollut ykkösenä, niin :
- jättää ne kaikkein hyperurheilullisimmiksi mainostetut mallit väliin
- ei kannata väkisin maksimoida nopeusluokkaa
- katsoa lompakko, koska hintahaarukka on sangen leveä
- jos oikein mukavuutta painottaa, niin voi miettiä, meneekö alkuperäisellä rengaskoolla vai käyttäisikö ehkä vaihtoehtoista (kapeampaa ja korkeampaa) kokoa
Kulmikas ja/tai kova rengas yhdistettynä pehmeään alustaan on sangen huojuttava yhdistelmä kotimaisilla urateillä ja kiihdytellessä (9-5:nhan kiemurtelee kiihdytettäessä suht voimakkaasti).
Ulkomaisissa testeissä on usein kärjessä sporttisemmat renkaat, koska sikäläisissä olosuhteissa kovuus, melu tai vetely eivät korostu niin pahasti. Kotimaisissa testeissä painotukset on hiukan erilaiset.
Esim. korealaisista löytyy toimivia vaihtoehtoja (esim. ylempänä suositeltu Hankookin K107 tai Ventus Prime 2). Itsellä on nyt budjettivalintana eurooppalaisista Barum Bravuris3 HM, joka tuntuu myös varsin toimivalta 9-5:n alla, mutta eipä tuota miksikään urheilurenkaaksi väitetäkään.
Kesärengaskaupoilla ulkomaiset myyjät on aika vahvoilla hintojen puolesta, jos viitsii nähdä vähän vaivaa tilaamisen ja asentamisen kanssa.
E