og 9-3:n moottorit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

og 9-3:n moottorit

Viesti Kirjoittaja pjy »

Hei,

Olen katsellut og9-3:ia netissä ostomielessä ja siitä muutama kysymys herännyt. Aikaisemman ymmärrykseni mukaan B204 moottorin erottaa B205:sta siitä, että moottori on päältä musta ja kasetti punainen ja sitä löytyy vain 98-2000 vuoden 9-3:sta. Nyt on muutamama myynti-ilmoitus löytynyt vm 99 tai 2000 joissa turbo, musta moottori ja musta kasetti. Tämä ei voi olla marmoritiskillä sattunut kämmähdys järjestään, kun mustakasetti mätsää paremmin moottorin värin kanssa. Sitten on löytynyt myös 99 vm aero(?) ja ilman turboa joissa sama musta väri kasetissa että moottorissa ja ei turbolla olevissa myös. Mitä nämä on?

Onko nämä B205:t 2000=> vm yhtä surullisia kuin 9-5:ssa huohotin ongelmien takia?

Onko kellään 98-2000 vm 9-3 (juuri tätä vanhemmalla moottorilla olevaa) ja Automaatilla (siis puslat yms. kunnossa, että saa vähän ajotuntuntumasta selvyyttä) pk seudulla tai Länsi-Uudellamaalla joka suostuisi, että sitä kävisin koeajamassa, kun ei meinaa lähiautokaupoista automaatilla löytyä enkä ole niin aktiivinen, että saab kokouksisa kävisin. Laittakaa yv:nä jos uskaltaa toisen saabistin rattinsa taakse päästää. Vastaavasti pääset halutessa kokeilemaan 2004 vm 9-5:sta.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: og 9-3:n moottorit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

MY99 bensaturbokolkit: muuten T5 koneella mutta Viggen T7 koneella
MY00 bensaturbokolkit: matalapaineiset T5 koneella, täyspaineiset T7 koneella
MY01 bensakolkit kaikki T7 koneella

Venttiilikotelo on musta molemmissa mutta alumiininvärinen tuli joskus MY03 T7 koneisiin.
T5 sytytyskasetti on punainen ja T7 musta mutta äkkiäkös niitä vaihtelee ristiin vaikka huvin vuoksi. En kuitenkaan suosittele laittamaan punaista T7 moottorinohjausjärjestelmään.
Varmin tapa erottaa T7 kone on tutkia löytyykö moottorin ilmansuodattimen jälkeen alumiinirunkoinen ilmamassamittari, sitä ei T5:ssa ole
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: og 9-3:n moottorit

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Jos oikein villiksi haluaa ryhtyä niin esim. Bilteman varaosahaun kautta saa rekisterinumerolla koneen tiedot: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: og 9-3:n moottorit

Viesti Kirjoittaja pjy »

vesa67 kirjoitti:MY99 bensaturbokolkit: muuten T5 koneella mutta Viggen T7 koneella
MY00 bensaturbokolkit: matalapaineiset T5 koneella, täyspaineiset T7 koneella
MY01 bensakolkit kaikki T7 koneella

Venttiilikotelo on musta molemmissa mutta alumiininvärinen tuli joskus MY03 T7 koneisiin.
T5 sytytyskasetti on punainen ja T7 musta mutta äkkiäkös niitä vaihtelee ristiin vaikka huvin vuoksi. En kuitenkaan suosittele laittamaan punaista T7 moottorinohjausjärjestelmään.
Varmin tapa erottaa T7 kone on tutkia löytyykö moottorin ilmansuodattimen jälkeen alumiinirunkoinen ilmamassamittari, sitä ei T5:ssa ole
Kiitos näistä tiedoista!
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Vastaa Viestiin