Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Istuinpa kaverin beigessä vollerossa tuossa männäviikolla ja panin merkille sen, mistä irkissäkin puhuttiin, että räppänät tummina on jonkinverran paremman näköistä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Joo, se voisi kyllä olla. Etenkin keskiräppänä, joka jatkaisi tummien laitepaneelien linjaa ja kaartuisi hallitusti yläreunastaan. Tarttee miettiä josko nuo tummat vaihtaisi takaisin - sitten harmitukseksi jää vain se, että maalaaminen sai noista vaaleista sen verran jäykemmät, että ne toimii paremmin .
Klubikauppias toimitti viime viikolla pari klubitarraa ja kilventaustaa, jotka ovat nyt päässeet autoon kiinni. Kävin rohkeasti poimimassa konttorilta eurokilvet, jotka sopivat noihin taustoihin tunnetusti paljon perinteisiä paremmin, vaikka saatankin joutua väistämään jonkun pussihousun kivitystä seuraavassa tapahtumassa.
Klubikauppias toimitti viime viikolla pari klubitarraa ja kilventaustaa, jotka ovat nyt päässeet autoon kiinni. Kävin rohkeasti poimimassa konttorilta eurokilvet, jotka sopivat noihin taustoihin tunnetusti paljon perinteisiä paremmin, vaikka saatankin joutua väistämään jonkun pussihousun kivitystä seuraavassa tapahtumassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Mitäs makso uudet eurokilvet? Ite aatellu että vois melkein vaihtaa, kun alkaa olla niin kärsinyt varsinkin tuo etukilpi..
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Tais olla 9e/kpl - muistaakseni kuitissa luki 36e, kun hain kerralla kilvet kahteen autoon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Eräänä kauniina kesäpäivänä ostin Motonetista halvimman eli parhaan mutta ruman puhelintelineen. Asennon ja värin puolestahan tuo ei sovi tonnariin alkuunkaan, joten ei muuta kuin juuriosa ruuvipenkkiin, vähän Portasolilla lämpöä ja tadaa, asento parani huomattavasti:
Luonnollisesti tämän sai palasteltua (kuten kaiken muunkin, minkä ihminen on kasannut ):
N. 2 sekuntia harkintaa ja sopivasti teipaten:
Hoplaa:
Kehtaan väittää, että kovin monella ei ole autossaan erikseen ko. autoyksilöä varten ruiskumaalattua puhelintelinettä .
Ruuvasin kiinni hyödyntäen kojetaulussa jo ennestään olleita reikiä:
Kauaa ei mennyt, että laturipiuha alkoi ketuttamaan liikaa, joten vanha, toistaiseksi toteuttamaton suunnitelma täytäntöön vihdoin tässä autossa. Tarjoustalosta edukas mutta pätevä 2A hakkurilaturi (olikohan luokkaa 13e tämäkin):
Teuraaksi vaan suosilla:
Vanhat liitännät suosilla piirilevyltä irti:
Kuvassa näkyy kahdet pienet ja kätevät lukkopihdit, jotka löytyi kolmen sarjana muistaakseni Tarjoustalosta. Olivat halvat joten ostin pienellä riskillä, mutta ei ole tarvinnut pettyä. Merkki on muistaakseni aina luotettava Kraft.
Porakoneella vähän ehostusta rei'ille ja piuhat kiinni:
Puristin piuhojen toiseen päähän abikot (huom. aidot) ja kuorrutin laturin rohkasti vulkaaniteipillä:
Pieni takaisku tuli, kun tupakansytkätökkeli olikin kiinni yhdellä eikä kahdella liittimellä, kuten muistin. Mutta eipä hätää, purkuautosta vastaava tökkeli, piuhojen päähän abikot (jälleen aidot) ja tökkeleitä kiinni. Vulkaaniteippiä väliin ja ympärille varmistaen, että + ja - -liittimien välissä on myös sopivasti eristävää tavaraa vaikkei ne toisiinsa yltäkään osumaan:
Piuha ulos rohkeasti hanskalokeron välistä ja nipparilla kiinni puhelintelineeseen:
Duuniluuri leikki mannekiiniä ja varmisti laturin toimivuuden:
Heitin myös paikoilleen mustat ilmasuuttimet, kyllä ne tosiaan sopii omaankin silmään hieman paremmin. Laitoin myös paikoilleen viimeisetkin puuttuneet palaset (vaihdekepin ympärysmuovi ja nappuloiden välissä olevat pienet palikat) ja nyt kabiini näyttää tältä (no okei, ruuvikärkisarja ei ole enää tuolla lattialla eikä puhelimet autossa):
Luonnollisesti tämän sai palasteltua (kuten kaiken muunkin, minkä ihminen on kasannut ):
N. 2 sekuntia harkintaa ja sopivasti teipaten:
Hoplaa:
Kehtaan väittää, että kovin monella ei ole autossaan erikseen ko. autoyksilöä varten ruiskumaalattua puhelintelinettä .
Ruuvasin kiinni hyödyntäen kojetaulussa jo ennestään olleita reikiä:
Kauaa ei mennyt, että laturipiuha alkoi ketuttamaan liikaa, joten vanha, toistaiseksi toteuttamaton suunnitelma täytäntöön vihdoin tässä autossa. Tarjoustalosta edukas mutta pätevä 2A hakkurilaturi (olikohan luokkaa 13e tämäkin):
Teuraaksi vaan suosilla:
Vanhat liitännät suosilla piirilevyltä irti:
Kuvassa näkyy kahdet pienet ja kätevät lukkopihdit, jotka löytyi kolmen sarjana muistaakseni Tarjoustalosta. Olivat halvat joten ostin pienellä riskillä, mutta ei ole tarvinnut pettyä. Merkki on muistaakseni aina luotettava Kraft.
Porakoneella vähän ehostusta rei'ille ja piuhat kiinni:
Puristin piuhojen toiseen päähän abikot (huom. aidot) ja kuorrutin laturin rohkasti vulkaaniteipillä:
Pieni takaisku tuli, kun tupakansytkätökkeli olikin kiinni yhdellä eikä kahdella liittimellä, kuten muistin. Mutta eipä hätää, purkuautosta vastaava tökkeli, piuhojen päähän abikot (jälleen aidot) ja tökkeleitä kiinni. Vulkaaniteippiä väliin ja ympärille varmistaen, että + ja - -liittimien välissä on myös sopivasti eristävää tavaraa vaikkei ne toisiinsa yltäkään osumaan:
Piuha ulos rohkeasti hanskalokeron välistä ja nipparilla kiinni puhelintelineeseen:
Duuniluuri leikki mannekiiniä ja varmisti laturin toimivuuden:
Heitin myös paikoilleen mustat ilmasuuttimet, kyllä ne tosiaan sopii omaankin silmään hieman paremmin. Laitoin myös paikoilleen viimeisetkin puuttuneet palaset (vaihdekepin ympärysmuovi ja nappuloiden välissä olevat pienet palikat) ja nyt kabiini näyttää tältä (no okei, ruuvikärkisarja ei ole enää tuolla lattialla eikä puhelimet autossa):
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Ja mä kun oon laittanut luuritelineen vaan nippusiteillä kiinni noihin keskimmäisiin ilmasuuttimiin...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Mä en voi tehdä niin kun ne suuttimet näköjään vaihtuu vähän väliä
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Jees, on se vaan parempi tummilla ritilöillä. Munkin on pitänyt tehdä tuommoinen kiinteä laturi ties kuinka kauan, eipä vaan ole jaksanut repiä kojelautaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Pelkkää laturia varten ei välttämättä tartte kojelautaa repiä. Mm. tuolta hanskalokeron välistä pääsee piuhan pujottelemaan helposti kun nyppää ACC-paneelin irti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Totta, useimmat kojelaudansisäiset työt olen myös katsonut parhaaksi tehdä nimenomaan hanskalokeron aukon kautta. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Rapsuttelin purkuautosta lämppärin puhaltimen irti saabistitoveria varten ja totesin, että on niin kiva keli että voisi pihalla vähän ruuvata muutenkin, joten aloitin 365tkm huollon vähän etuajassa.
364278 tkm:
-Raitisilmafilsu
-Ilmafilsu
-Lähi- ja kaukovaloihin uudet polttimot
-Oikeanpuoleinen lampunpesuri
-Lämpömittarin/EDUn lämpöanturi kannen päädyssä (huomenna näkee, vieläkö mittari roikottaa)
Tallilla tehtäväksi jätin siis öljyt, öljyfilsun sekä moniurahihnan vaihdot.
364278 tkm:
-Raitisilmafilsu
-Ilmafilsu
-Lähi- ja kaukovaloihin uudet polttimot
-Oikeanpuoleinen lampunpesuri
-Lämpömittarin/EDUn lämpöanturi kannen päädyssä (huomenna näkee, vieläkö mittari roikottaa)
Tallilla tehtäväksi jätin siis öljyt, öljyfilsun sekä moniurahihnan vaihdot.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Lämpöanturia vaihtaessa olin ilmeisesti onnistunut sohaisemaan lämppärinkennon letkun juureen pienen reiän, joten lyhensin letkun n. klemmarinleveyden verran. Letku muuten vaikutti vielä ihan pätevältä ja eloisalta. Katsotaan pitääkö vai joutuuko vaihtamaan pidemmältä - kaivoin kyllä jo varaosa-autosta letkun valmiiksi peräkonttiin .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Missä sijaitsee tuo tontun raitisilmafilsu?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Akvaariokotelos pelkääjän puolella. N. 10 x 30 cm luukku parilla torxilla kii ja sen alta nousee ylös.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Juu, sieltä se löytyypi.
Tänään tuli pyörähdettyä tallilla ja jatkettua 365tkm huoltoa, joten 364524 km:
-Öljyt (Castrol Magnatec C3 5W40)
-Öljyfilsu (Original by Motonet)
-Apulaitehihna (saksalainen halpatuote by Motonet)
Kaikkien ei sitten tartte olla yhtä tyhmiä kuin mun. Joten jos mietityttää että miten apulaitehihnan vaihto menee ja pohtii että tarviiko sitä sisälokaria nyt sitten irrottaa, niin irrota se. Jos ennen jumppaa mietit, jaksaako sitä kiristimen rullaa nyppiä irti ja vaihtaa, niin osta vaan uusi mukaan, irti sen ottaa kuitenkin että hihna tulee sieltä takaa esille.
Tänään tuli pyörähdettyä tallilla ja jatkettua 365tkm huoltoa, joten 364524 km:
-Öljyt (Castrol Magnatec C3 5W40)
-Öljyfilsu (Original by Motonet)
-Apulaitehihna (saksalainen halpatuote by Motonet)
Kaikkien ei sitten tartte olla yhtä tyhmiä kuin mun. Joten jos mietityttää että miten apulaitehihnan vaihto menee ja pohtii että tarviiko sitä sisälokaria nyt sitten irrottaa, niin irrota se. Jos ennen jumppaa mietit, jaksaako sitä kiristimen rullaa nyppiä irti ja vaihtaa, niin osta vaan uusi mukaan, irti sen ottaa kuitenkin että hihna tulee sieltä takaa esille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla