Vakio suihkutussuuttimet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Vakio suihkutussuuttimet

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Hei,

Mikä mahtaa olla vakio -04 9-5:n suihkutussuuttimien sähköliittimen tyyppi (ruskeat suuttimet)? Jos vielä olisi tietoa, mistä näitä liittimiä saa, olisi plussaa?

Kuinka pitkä suurinpiirtein on suuttimen aukioloaika esim. 3000rpm? Tämän saan kyllä skoopilla selville, jos ei sitä helposti muuten saa selville, mutta luulis teillä jotka näitä softia väkästelette kartoista näkevän..

Kiitoksia tiedosta.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9166
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vakio suihkutussuuttimet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bosch EV1 / AMP Junior Timer on liitin. Löytyy varmaan mistä vaan autosähköpuljusta ja netistäkin helposti. Finjector esim.

Suuttimen aukioloaika riippuu ihan kuormituksesta/polttoaineen tarpeesta. Vaihteluväli luokkaa 2-20ms/kierros tyhjäkäynti vs. täysi kuorma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Vakio suihkutussuuttimet

Viesti Kirjoittaja Veketti »

jcarlson kirjoitti: Suuttimen aukioloaika riippuu ihan kuormituksesta/polttoaineen tarpeesta. Vaihteluväli luokkaa 2-20ms/kierros tyhjäkäynti vs. täysi kuorma.
Suihkiiko se myös työtahdin aikana imusarjaan? Olisin ollut siinä uskossa, että 720 asteen välein kukin suutin avautuu.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Vakio suihkutussuuttimet

Viesti Kirjoittaja Hook »

Joka toinen kierros 4 tahti koneessa.
Tietty kun suutin on 100% auki, niin on auki myös työtahdin aikana.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Vakio suihkutussuuttimet

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Do dii, syy miksi kyselin liitintä ja aukioloaikoja, niin tekasin tämmösen:
Kuva

Tarkoitus siis pestä suuttimet ultraäänipesurissa. Tuolla saadaan apinoitua suuttimen normaalia toimintaa ja mitattua suutinten tilavuusvirta. Tiivistesetti jenkeistä saapuu ensi viikolla, joten ensi viikolla seuraa jatkoa ja lisää kuvia operaatiosta.
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Vakio suihkutussuuttimet

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Nyt on suuttimet pesastu. Oletin, että olisivat olleet enemmänkin likaisia. Samalla tuli vaihdettua bensapaineensäädin, suuttimiin tiivisteet & suodattimet ja bypassin mankku. Suuttimien huoltosetti jenkeistä myyjältä nimeltä diamarmotorsportsportsllc. Setti näytti tältä:

Kuva

Tuo ruuvi on noiden suodattimien irroittamiseen. Kierretään siis sisään ja nitkutellaan vanhat suodattimet pois.

Suuttimet näyttivät tältä:
Kuva

Ja lähikuva:
Kuva

Ei voi sanoa, että olisivat haittaavasti likaisia. Hieman bensan hartsijäämiä, mutta ei tukkeeksi asti. Kolme tankillista oli ajettu etanolilla tätä ennen. Varmaan jotain vaikutusta silläkin, kun tuossa yksilössä ei ole huohotin ongelmaa. 8)

Pesun jälkeen suuttimet hohti, kuin uutuuttaan:
Kuva

Operaation jälkeen polttoainepaineet laskivat vain 0,1bar 25 minuutissa, kun ennen tätä 0,4bar 20 minuutissa. Lisäksi sammutuksen jälkeen ei enää tipahtanut 2,4 bariin vaan jäi 2,8 tietämille. Tiedä sitten oliko paineensäädin viallinen vai märkä kakkospytyn suutin vuotavasta o-renkaasta syypää paineenlaskuun. Bypassin mankun vaihdoin huvikseen, kun sellainen sattui olemaan varalla.
Vastaa Viestiin