3.0 tid mikähän vikana?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Huhti 11, 2014 10:17
3.0 tid mikähän vikana?
kone käy epätasaisesti 1000-2000 kierroksen vaiheilla.
tyhjäkäynti ja korkeat kierrokset ok.oireet pahenee,kun moottori lämpeää.
lämpöisenä käynnistyy huonosti.ajettu n.300000 ei kuluta öljyä eikä nestettä.
tilanne pahentunut jatkuvasti,enää ei viitsi ajaa.
egr putsattu.
voisko olla suutinvuoto? nokkaremmi tuntuu löysältä,voiko vaikuttaa?
tyhjäkäynti ja korkeat kierrokset ok.oireet pahenee,kun moottori lämpeää.
lämpöisenä käynnistyy huonosti.ajettu n.300000 ei kuluta öljyä eikä nestettä.
tilanne pahentunut jatkuvasti,enää ei viitsi ajaa.
egr putsattu.
voisko olla suutinvuoto? nokkaremmi tuntuu löysältä,voiko vaikuttaa?
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Nää oireet viittaa siihen, että tämänkin vois liittää esim. "3.0 TiD nykii" -ketjuun. Modet siirtää, jos katsovat tarpeelliseksi... Jos asut lähellä Vantaata, niin kehoittaisin menemään suoraan "Mimmin" luo. Hänellä on Tech 2, joka tyrkkää varmimmin oikean vikakoodin. Jää turhat ja rasittavat arpomiset pois. Jos haluat lisätietoja, niin laita yv:ä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Itsellä samaa ongelmaa Tid 3.0 kanssa. Moottorivalo palaa, tehot poissa. Satunnaisesti ajossa voi alkaa pelittämään, mutta sitten palaa taas samaan tilaan. Lyöty läppäri kiinni ja ilmoittaa että 4-pytyn suutin katkoo. On käytetty kaiken mailman dieselin lisäaineita karstan poistamiseksi, mutta pahenee vaan koko ajan. Joku veikkasi suuttimien johtosarjavikaa. Tutkiminen jatkuu.
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Siis millä on vikakoodit katottu?W.Nouhau kirjoitti:Lyöty läppäri kiinni ja ilmoittaa että 4-pytyn suutin katkoo.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Aika usein on rintapellissä oleva koneen johtosarjan liitin hapettunut, ei muuta kuin liitin auki ja katsomaan onko hapettumia.
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Mites onnieemelillä ja W.Nouhaulla asiat etenee...? Onko tullut valaistusta asiaan?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
No ei oikein ole edennyt. Tarkoitin läppärillä testeriä. Lähinnä tällä hetkellä pitäisi saada tietää, onko suuttimien johtosarja rintapellissä vai öljytilassa kuten kuulemma volkkareissa. On sen verran isotöinen homma jos lähtee arvaamalla availemaan paikkoja. Onko nimim. Hatamilla varma tieto että sijaitsee rintapellissä? Uusi johtosarja maksaa Tampereen metroautossa 280€ Halvemmallakin kai jostain voi saada, mutta käytettyä ei uskalla ostaa jos hetken päästä sama vika. Tänään meni sitten jo kytkinkin pois pelistä. Yritin lähteä parkista, niin poljin valahti pohjaan, eikä palautunut kuin käsin nostamalla. Saa nähdä kuinka käy. Muutama Saappikorjaaja sanonut, ettei ole noin harvinaisesta koneesta tietoa....
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Kytkimeen en ota kantaa, mutta vikavalon palamiseen yhdistettynä huonoon vetoon + epätasaiseen tyhjäkäyntiin vaikutti omassani kovin imusarjan alipainetunnistin (MAP-anturi / tai jotain muuta tekevä osa...) Löytyy turhakemuovin alta ja yleensä siinä kuulemma lukee Hitachi. Musta pieni lätkä, jonka nokka menee imusarjaan ja toisesta kyljestä lähtee piuhat johtosarjaan.
Irrotin, töhötin muutaman kerran nokasta täyteen elektroniikasprayta. Jokaisen "töhötyksen" välissä valutin kuivaksi. Lopuksi n. 2h ulkotilassa kuivattaminen, asennus ja kovaa ajoa. Ei vikavaloa, ainoastaan normaalia kulkupuolta. Ou jee.
Niin, en siis näistä oikein mitään ymmärrä mut kuvatut oireet sain omastani pois noin. Kokeile omalla vastuulla.
Irrotin, töhötin muutaman kerran nokasta täyteen elektroniikasprayta. Jokaisen "töhötyksen" välissä valutin kuivaksi. Lopuksi n. 2h ulkotilassa kuivattaminen, asennus ja kovaa ajoa. Ei vikavaloa, ainoastaan normaalia kulkupuolta. Ou jee.
Niin, en siis näistä oikein mitään ymmärrä mut kuvatut oireet sain omastani pois noin. Kokeile omalla vastuulla.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Auto toimii taas. Suuttimien johtosarja olikin välitilassa olevista liittimistä osin huonolla kosketuksella, joten se menikin yllättävän helposti. Kytkin taas oli jo massiivisempi homma. Paineasetelma ja kytkinlevy laitettiin uusiksi.
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
W.Nouhau: Paljonko sulla on km:t dieselissä? Oliko 2-massavauhtipyörä minkälaisessa kunnossa?
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
B530HT kirjoitti:W.Nouhau: Paljonko sulla on km:t dieselissä? Oliko 2-massavauhtipyörä minkälaisessa kunnossa?
tämä sam kiinnostaisi minuakin!
tipautettiinko koko paketti pois vai pelkästään laatikko?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 3.0 tid mikähän vikana?
Tämäpä onkin meikäläiselle hiukan vaikeaa, koska en itse sitä vaihtanut, vaan tuttu joka osaa aikalailla, mutta kun tekee paljon autojen kanssa, niin ei kunnolla enää muistanut,kun kyselin tarkemmin n.kuukauden päästä muuta kuin massavauhtipyörä oli ok ja purkaa piti paljon. Niin paljon että udellessani nokkaremmin kuntoa, niin sanoi puolihuumorilla että sepä olikin suurinpiirtein ainoa asia johon ei tarvinnut koskea. Kilometrit on 243000.
Kytkinlevylläkin olisi kuulemma menty vielä jonkun matkaa, mutta hydraulinen painelaakeri oli hajalla.
Kytkinlevylläkin olisi kuulemma menty vielä jonkun matkaa, mutta hydraulinen painelaakeri oli hajalla.