Osto aikessa
Osto aikessa
Päivää arvon saabistit.
Kesä tulee kovaa vauhtia ja autokuume on alkanut nousta:D
Elikkäs olisin halunnut experteiltä kysyä autosta...
Tiedot: Saab 9-3 Aero vuosimalli -06
kone 2.8 ja automaattilootalla.
lähinnä olisin halunnut tietää automattilaatikosta ja V6 myllystä ovatko minkälaisia?
Kesä tulee kovaa vauhtia ja autokuume on alkanut nousta:D
Elikkäs olisin halunnut experteiltä kysyä autosta...
Tiedot: Saab 9-3 Aero vuosimalli -06
kone 2.8 ja automaattilootalla.
lähinnä olisin halunnut tietää automattilaatikosta ja V6 myllystä ovatko minkälaisia?
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Osto aikessa
http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
Tuossa alkuun selattavaa Omat kokemukset Aerossa tuosta laatikosta; ehkä hieman kovakäyttöinen jos vertaa noihin tuplakytkin-DSG-vaihteistoihin, mutta esim verraten audin samaa ikäluokkaa Multitroniciin, aikalailla samaa kastia. Eli ihan +-puolella kokemukset, moni voi olla muuta mieltä, mutta selaile tuosta. V6:ta ei ole mulla ollut, ainakaan vielä.
-Timo
http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
Tuossa alkuun selattavaa Omat kokemukset Aerossa tuosta laatikosta; ehkä hieman kovakäyttöinen jos vertaa noihin tuplakytkin-DSG-vaihteistoihin, mutta esim verraten audin samaa ikäluokkaa Multitroniciin, aikalailla samaa kastia. Eli ihan +-puolella kokemukset, moni voi olla muuta mieltä, mutta selaile tuosta. V6:ta ei ole mulla ollut, ainakaan vielä.
-Timo
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Osto aikessa
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
Re: Osto aikessa
Ei epäilystäkään, ettei nuo ylistykset olisi myyntimiesten kynistä peräsin. Ei se nyt ihan noin hyvä ole, eikä ole myöskään ollut vuonna 2005. Mitenkään konetta haukkumatta, mutta kuin tuon mukaan sen kaikki ominaisuudet ovat superlatiiveja.
Re: Osto aikessa
Tietenkin tuossa on aika hehkuttamista, mutta ei sitä syyttä ole. Kone oli 2005 mahtava, ja vieläkin on. Vääntävä ja kestävä moottori Holdenilta Saab lisäyksillä. Sama kone vielä NG 9-5 aerossa, kai sekin vielä puhuu että kone on todettu aika hyväksi.
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Osto aikessa
Eikö tuo automaattiloota ole järjettömän hidas? 2 sekuntia manuaalia hitaampi 0-100 ja vielä 60-120 1.5sek.
Manuaalilla 2.8 pitää olla
Manuaalilla 2.8 pitää olla
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Kesä 29, 2014 15:29
Re: Osto aikessa
Itsellä on myös aikeissa ostaa saabismi ja tuo v6 koneinen (manuaalilla tosin) 9-3 kiinnostaisi paljon vielä kun olisi tossa 1 lähellä myynnissä. Koe ajelulla käytiin tänään ja kyl se hyvältä vaikutti vaikka alku ei ollut lupaava: toinen takajarru laahas, ilmeisesti seissyt jonkun aikaa, ja sitten ei oikein tahtonut lähteä kiihtymään alkuun mutta kunhan kone lämpes niin alko löytymään sitä potkua, osaisiko joku sanoa onko vikaa vai onko joku kylmä ominaisuus ettei anna tehoja kylmällä koneelle, vai olisiko pitkän seisonnan johdosta ihan?
Myös käytännön kokemuksia kyseisestä koneesta olisi kiva saada.
Myös käytännön kokemuksia kyseisestä koneesta olisi kiva saada.
Re: Osto aikessa
Hyvin kone moottoritiellä löylyä lykkää , talvella kulutus on jokseenkin reiluhkoa ,jos sillä mitään väliä on , pidon kanssa ongelmia talvisin kun pedaalin tallaa pohjaan.
Automaatti ei ole ihan tätäpäivää ,mutta ajaa kyllä asiansa , jos automaatilla pitää päästä ajamaan.
Automaatti ei ole ihan tätäpäivää ,mutta ajaa kyllä asiansa , jos automaatilla pitää päästä ajamaan.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Re: Osto aikessa
Vuoden toyota syrjähyppy menossa ja nyt vanha sairaus alkanut oireilemaan niin pahasti että, pakko alkaa kartottamaan meille sopivaa ia
Ajoja tulee vuodessa 30+ tkm joten diisseli pitäisi olla. Tai miksei etanoli?
9-3 farkku miellyttää silmää ja on varusteiltaan loistava. Aikaisempaa kokemusta on vain 9-5 Aerosta joten kyselisinkin nyt mitä ja mihin kannattaa eniten kiinnittää huomiota, kun potentiaalista vaihtoehtoa lähden katsomaan?
Haen yksilöä jolla kilometrejä reilusti alle 200tkm joten lähinnä kiinnostaa mitä tyyppivikoja on luvassa 200tkm tienoilla? Olisiko etanoli halvempi ajaa kuin diisseli?
Olipas mukava kirjoittaa pitkästä aikaa tälle foorumille
Ajoja tulee vuodessa 30+ tkm joten diisseli pitäisi olla. Tai miksei etanoli?
9-3 farkku miellyttää silmää ja on varusteiltaan loistava. Aikaisempaa kokemusta on vain 9-5 Aerosta joten kyselisinkin nyt mitä ja mihin kannattaa eniten kiinnittää huomiota, kun potentiaalista vaihtoehtoa lähden katsomaan?
Haen yksilöä jolla kilometrejä reilusti alle 200tkm joten lähinnä kiinnostaa mitä tyyppivikoja on luvassa 200tkm tienoilla? Olisiko etanoli halvempi ajaa kuin diisseli?
Olipas mukava kirjoittaa pitkästä aikaa tälle foorumille
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: Osto aikessa
Hinnasta en tarkemmin tiedä, mutta etanolilla ajaminen vaatii suunnitelmallisuutta aivan toisella lailla. Tankillisella pääsee sen 500 km ja niitä asemia saa metsästää maakunnissa oikein kunnolla. Harvoin osuu juuri reitille. Dieselillä pääsee tuplasti pidemmälle ja joka asema myy ainetta. Mutta onhan tuo etanolin tankkaaminen erilainen tunne, kun kukaan muu ei sitä käytä ja kertalaskukin on mitään sanomattoman pieni.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Osto aikessa
Kyllä se diesel noilla kilsoilla halvemmaksi tulee. TTiD alle ja Vaasassa lenkki, niin saa lisää vetoja ja samalla pääsee eroon egr- ja dpf-murheista.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Osto aikessa
Itse hommasin 2007 Aeron manuaalilla. Täytyy sanoa että hyvin kulkee, voimaa on kuin pienessä ydinvoimalassa! Mutta ainahan täytyy sanoa myös jotakin negatiivista, että osa porukasta tulee tyytyväiseksi.Vanhempi Aero Saabini, siinä oleva turbon teho piikki oli hauska, kun Turbo pääsi oikealle kierros alueelle tuli se "nykäisy". Mikä taas tästä 2.8 moottorista puuttuu, no tosin en ole vielä edes kokeillut kunnolla miten tämä "nykäsee". Jos ainekin sitten kun saan aikaiseksi teettää sen ohjelmiston päivityksen.Mutta osta ihmeessä hieno peli. Mitä siihen bensan kulutukseen, eikös sitä saa bensa-asemilta lisää??
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: Osto aikessa
Bensa 9-3:sia olisi toki enemmän tarjolla ja nopeammin löytäisi sen oman yksilön, mutta Aero aikoina tankkaaminen alkoi jo kyllästyttämään (ja vaikuttamaan jopa parisuhteeseen ) sen verran, että kyllä pysyttelen diisselissä.. tankkaus kulut kun olivat 350€-400€/kk kun nyt Avensiksen kans riittää 150€ kk + vero 33€/kk. Reissaamme paljon pohjoisessa ja lapissa joten reissubudjetitkin ovat pienentyneet huomattavasti.
Vaihteiston valinta ei ole vaikeaa, koska molemmat kelpaa ja niistä löytyy varmasti yhtä monta mielipidettä kuin kuskiakin. Ainoastaan kestävyyden kannalta jos on jotain olennaista tomaatin ja manuaalin välillä niin siitä haluaisin kuulla.. toki siitä löytyy varmasti omakin osio.
Kuume kasvaa ..
Vaihteiston valinta ei ole vaikeaa, koska molemmat kelpaa ja niistä löytyy varmasti yhtä monta mielipidettä kuin kuskiakin. Ainoastaan kestävyyden kannalta jos on jotain olennaista tomaatin ja manuaalin välillä niin siitä haluaisin kuulla.. toki siitä löytyy varmasti omakin osio.
Kuume kasvaa ..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: Osto aikessa
Onkos minkälainen lohko lämmitin!!Tähän taitaa saada vaan syylärin ja lohkon väliseen letkuun lämmittimen??-JP- kirjoitti:Hyvin kone moottoritiellä löylyä lykkää , talvella kulutus on jokseenkin reiluhkoa ,jos sillä mitään väliä on , pidon kanssa ongelmia talvisin kun pedaalin tallaa pohjaan.
Automaatti ei ole ihan tätäpäivää ,mutta ajaa kyllä asiansa , jos automaatilla pitää päästä ajamaan.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Osto aikessa
ja se letkunlämmitin on ihan paska keksintö.Vertaan entiseen tiisseliini jossa oli 5,2 kw:n eberspächeri,joka lämmitti 20 asteen pakkasel alle puoles tunnis koneen ja hytin kuumax.Letkulämmitin saa olla vaikka koko yön ja konehuone on kylmä.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki