saab 9-5 vector farmari 2008 koukku
saab 9-5 vector farmari 2008 koukku
Huollossa sain hinta-arvioksi (alk.) 650€, mikä on kyllä liikaa meikäläiselle. Kyse ei ollut edes merkkihuollosta. Ajattelin siis kokeilla, josko koukku asentuisi pihassa omin voimin. Nopealla googlettamisella koukut maksaa alk. n. 100€:a + rahdit.
Näistä oli kyllä juttua, mutta kysynpä nyt kuitenkin vielä...
Onko noissa koukuissa suuria eroja asennuksen helppouden suhteen? Mikä on suositeltava merkki? Onko perätilassa valmis pistoke sähköille vai pitääkö vedellä johtoja kaukaa? Kiinteä sopii minulle, sahan sen sitten pois kokonaan jos haluaa.
Kiitos!!
Näistä oli kyllä juttua, mutta kysynpä nyt kuitenkin vielä...
Onko noissa koukuissa suuria eroja asennuksen helppouden suhteen? Mikä on suositeltava merkki? Onko perätilassa valmis pistoke sähköille vai pitääkö vedellä johtoja kaukaa? Kiinteä sopii minulle, sahan sen sitten pois kokonaan jos haluaa.
Kiitos!!
-
- "Viggen"
Re: saab 9-5 vector farmari 2008 koukku
Viiruun en oo asentanu, mutta oon koukullisen viirun alle katsellu ja samalta näytti asennus kun omassani. Puskuri irti, 7pulttia menee koukun kiinnitykseen sekä lisälevyt puskurin sivuille jos meinaat täysiä kiskoa. Haulla löytyy ohjeet, ja ilmeisesti liitin on kontissa valmiina, löytyy avamalla kontin pohjan ja katsomalla. Itsellä oli jopa ohjelmoitu valmiiksi, sulake vaan paikoilleen ja kaikki valot toimi just niinkun piti.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
06:seen farkkuun asensin monoflexin/westfalian irroitettavan koukun nyt loppukesästä ja eihän tuommoisesta hommasta kyllä kannata maksaa satoja euroja toiselle jos vähänkin työkalut pysyy kädessä.
Tuossa paras löytämäni ohje asennukseen.
http://web.monoflexdata.se/Shop/Home/Ge ... Ending=PDF
Tuolta kun poimii oleellisen niin helppo homma.
Mitä nyt mieleen tulee niin 14mm reiät oli jo valmiina autossa.
Nuo peräkontin puolelta laitettavat mutterit oli aika hanurista kiristää/saada mutteri paikalleen.
Omassa oli peräkoukun asennusvalmius tjsp. ruksittuna varusteisiin ->
liittimet kiinni ja kaikki toimi niinkuin pitää. Ei tarvinnut sulakkeita laitella.
Liitin löytyi peräkontista vararengas kotelosta alhaalta oikealta.
Tuossa paras löytämäni ohje asennukseen.
http://web.monoflexdata.se/Shop/Home/Ge ... Ending=PDF
Tuolta kun poimii oleellisen niin helppo homma.
Mitä nyt mieleen tulee niin 14mm reiät oli jo valmiina autossa.
Nuo peräkontin puolelta laitettavat mutterit oli aika hanurista kiristää/saada mutteri paikalleen.
Omassa oli peräkoukun asennusvalmius tjsp. ruksittuna varusteisiin ->
liittimet kiinni ja kaikki toimi niinkuin pitää. Ei tarvinnut sulakkeita laitella.
Liitin löytyi peräkontista vararengas kotelosta alhaalta oikealta.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
Asennutin viime vuonna -07 viiruun alkuperäisen irroitettavankoukun ja maksoi merkkiliikkeessö jotain yli 500€, mutta kuitenkin alle 600.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Jos laitat irroitettavan,niin se kannattaa myös irrottaa välillä. Mulla oli tossa 06 mallissa ollu ko koukku ilm. uudesta asti, ja paikoillaan. No, viime syksynä kun piti irrottaa takapuskuri, nii eipä lähteny koukku muuten ko rälläkällä.... 

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Kiitoksia vastauksista!
Eivät tosiaan merkkihuollossa edes vastanneet tiedusteluuni. Ihmettelen aina näitä firmoja jotka laittavat lomakkeet ja emailit sivuillensa mutta eivät vaivaudu vastaamaan. Minulla ainakin jää viimeiseksi kerraksi kun käytän moisen firman palveluja
Pitää varmaan kokeilla, josko saisi itse laitettua.
Muistatko Pee mikä tuon westfalian tuotenumero oli / mistä hankit koukun? En löytänyt tuon PDF:n tuotenumerolla itse tuotetta mistään kaupasta.
Eivät tosiaan merkkihuollossa edes vastanneet tiedusteluuni. Ihmettelen aina näitä firmoja jotka laittavat lomakkeet ja emailit sivuillensa mutta eivät vaivaudu vastaamaan. Minulla ainakin jää viimeiseksi kerraksi kun käytän moisen firman palveluja

Pitää varmaan kokeilla, josko saisi itse laitettua.
Muistatko Pee mikä tuon westfalian tuotenumero oli / mistä hankit koukun? En löytänyt tuon PDF:n tuotenumerolla itse tuotetta mistään kaupasta.
-
- "Viggen"
Asennutin koukun toisen merkkiseen, en sano väärän, koska auto on ollut tähän mennessä hyvä, Koukkupaja nimisessä firmassa ja hinta ei hirvittänyt. Suosittelen.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Tsekataan koukkupaja!!
aivan ehdottomasti Bosal..oli aikoinaan saabin "orkkiskoukku"
itse asennutin pari kk sitten, irroitettava mallia ja on todella siisti pieni muovisuoja eikä näy mihinkään sieltä...
joskus näkee aivan hirveitä isoja suojalätkiä ihan puskurin pinnassa
koukku tais olla joku 280€ ja pajaukko laitto paikoilleen...
itse asennutin pari kk sitten, irroitettava mallia ja on todella siisti pieni muovisuoja eikä näy mihinkään sieltä...
joskus näkee aivan hirveitä isoja suojalätkiä ihan puskurin pinnassa

koukku tais olla joku 280€ ja pajaukko laitto paikoilleen...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
Viime kesän lopussa kävin marmorilta kysymässä orkkis koukun saatavuutta delta-autolta. Vastaus oli tyyliin että loppu ja uusia ei ole tiedossa. Sähkösarjaakaan eivät osanneet sanoa milloin saa.
Oliko kyse huonosta palvelusta, en tiedä. Tähän mennessä tuolla saanut ihan asiallista palvelua.
Tuo olisi ollut edullisin vaihtoehto.
Paikallisesta fixus myymälästä kävin sitten koukun ostamassa.
http://web.monoflexdata.se/ tuossa haku rekkarin perusteella.
30.6010 farmari jossa ei tasonsäätöä + 30.2010 sähkösarja 7-napainen
390€ kokonaishinta. Kiinteä koukku oli paljon halvempi, en muista sen hintaa.
Pikkusen kolon joutui tekemään tuohon viirusilmän takapuskurin alareunaan.
Se ei sieltä kyllä näy mihinkään kun se puskurin alareuna kaartuu auton alle.
Voin ottaa kuvan koukusta asennettuna ja tuosta leikkauksesta.
Oliko kyse huonosta palvelusta, en tiedä. Tähän mennessä tuolla saanut ihan asiallista palvelua.
Tuo olisi ollut edullisin vaihtoehto.
Paikallisesta fixus myymälästä kävin sitten koukun ostamassa.
http://web.monoflexdata.se/ tuossa haku rekkarin perusteella.
30.6010 farmari jossa ei tasonsäätöä + 30.2010 sähkösarja 7-napainen
390€ kokonaishinta. Kiinteä koukku oli paljon halvempi, en muista sen hintaa.
Pikkusen kolon joutui tekemään tuohon viirusilmän takapuskurin alareunaan.
Se ei sieltä kyllä näy mihinkään kun se puskurin alareuna kaartuu auton alle.
Voin ottaa kuvan koukusta asennettuna ja tuosta leikkauksesta.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
itsellä sama homma..marmorilla oli myydä ei oota, mutta sanoivat että aikaisemmin ollut bosal..
ostin koukun toisesta liikkeestä, sähkösarja oli kyll marmorilta tilauskamaa, joku 50€ tais olla?
jännä juttu bosalilla oli että irrotettava oli halvempi kuin kiinteä, oisko ollu joku 30-40€ hintaero...
ostin koukun toisesta liikkeestä, sähkösarja oli kyll marmorilta tilauskamaa, joku 50€ tais olla?
jännä juttu bosalilla oli että irrotettava oli halvempi kuin kiinteä, oisko ollu joku 30-40€ hintaero...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm