Itellä oli samanlainen tilanne. Aluksi hakusessa oli VW konsernin tuotteet (Golf, Passat, Octavia, A3) mutta voimansiirto-ongelmat, jakoketjut ja muut pienet sekä isommat asiat karkoitti VW:n leiristä.
Olin jo ostamassa Honda Accordia kunnes sen / niiden osto tyssäsi ruostuviin ovien alareunoihin. Järjestään jokaisessa 2005 - 2007 autoissa oli ruostetta.
Mietin että mitäs seuraavaksi ja kävin nettiauton automerkkilistaa läpi.
Listalta löytyi Saab, ja hinta-varuste-moottori suhde oli erittäin kohdallaan.
Muutamien ysikolmosten ja koeajojen jälkeen löytyi tämä oma pirssi. Tuskin kauheen paljon huonompi vaihtoehto kuin samanikäinen VW TSI ruoskalla.
9-3 hankkimassa
Re: 9-3 hankkimassa
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: 9-3 hankkimassa
Jep, näin myyjän kannalta Saabien hinnat on pohjalukemissa. Omalla 9-3 Tid:llä ajettu 293tkm ja hinta pyörii varmaan jossain 8000-10000€ välillä. Maksettiin siitä vuonna 2010 karvan vajaat 19000€ kun oli ajettu 143tkm ja auto oli pari vuotta vanha.
Nyt tulossa jakohihnaremppa ja muutakin kuluvaa osaa uusittu. Eiköhän tällä ajeta hamaan tappiin saakka, kun pilataan auto kuin auto parissa vuodessa koska kilometrejä tulee vuodessa noin 60tkm.
Auto on sijoituksena surkea, mutta kukapa sitä sijoitukseksi ostaa. Tyytyväinen olen ollut Saabin ajettavuuteen. Passatin ohjaustuntuma teki itseeni vaikutuksen, Saabissa tuntuu kaikki liikkeet ratissa, kun Passatin ohjaustehostin oli rauhallisemman tuntuinen.
Nyt tulossa jakohihnaremppa ja muutakin kuluvaa osaa uusittu. Eiköhän tällä ajeta hamaan tappiin saakka, kun pilataan auto kuin auto parissa vuodessa koska kilometrejä tulee vuodessa noin 60tkm.
Auto on sijoituksena surkea, mutta kukapa sitä sijoitukseksi ostaa. Tyytyväinen olen ollut Saabin ajettavuuteen. Passatin ohjaustuntuma teki itseeni vaikutuksen, Saabissa tuntuu kaikki liikkeet ratissa, kun Passatin ohjaustehostin oli rauhallisemman tuntuinen.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: 9-3 hankkimassa
Iltaa, kaipaisin tietoa onko se huohotin ongelma korjattu mistä vm alkaen?
Konsultoin 2004 vuoden linear/200tkm ajettu/manuaalin hankintaa ja tuo pomppasi ekana mieleen, joskus täälläkin oli taulukko mistä moinen kävi ilmi...
Konsultoin 2004 vuoden linear/200tkm ajettu/manuaalin hankintaa ja tuo pomppasi ekana mieleen, joskus täälläkin oli taulukko mistä moinen kävi ilmi...
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
Re: 9-3 hankkimassa
Ongelma koskee vain edellistä korimallia, eli OG9-3:a, jota valmistettiin vuoteen 2003. Ja myös femmaa vuosimalliin 2003 saakka. Tämän osion Saabit (NG9-3, valmistettu alkaen 2002) ei kärsi huohotinongelmista samaan tapaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: 9-3 hankkimassa
Nonii tämä selvä!
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)