SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Moro,
Meikäläinen on Ausseissa, Adelaidessa. Nyt tässä lähellä puolen tunnin päässä on tälläinen myynnissä: https://www.dropbox.com/sh/zza4fj5qga8i ... 7KOZa?dl=0
Kävin sitä vasta katsomassa. Myyjä sanoi ostaneensa sen Hong Kongista. Se vaikuttaa pitävän paikkaansa.
Onko jollakin lyödä faktaa tiskiin, että olisiko Uudestakaupungista tuollainen lähtenyt oikeasti maailmalle?
Todennäköisemmin varmaan joku Saabisti on viritellyt Carlsson korisarjan siihen jälkiasennuksena. Wikipedia esimerkiksi sanoo, että Carlssonit oli vain ja ainoastaan coupeja, ja tuotannossa 1990-1992. Tämä kyseinen auto on 1988.
Mikäli sattuisi olemaan aito, niin pitäisi se varmaan käydä pelastamassa
VIN koodi: YS3AD75L6J7004995
Erikoinen tapaus kaikin puolin. Kuvissa näkyy oikean sivuvilkun alapuolella myös lukko. Siinä oli joku Saabin virallisen näköinen alarm tarra ikkunassa. Ilmeisesti jonkin sortin hälytin/ajonesto systeemi se on. Onko kukaan tuommosta nähnyt aikaisemmin?
Tv. Sami
P.S. Kuvissa näkyvä musta Aero on minun
Meikäläinen on Ausseissa, Adelaidessa. Nyt tässä lähellä puolen tunnin päässä on tälläinen myynnissä: https://www.dropbox.com/sh/zza4fj5qga8i ... 7KOZa?dl=0
Kävin sitä vasta katsomassa. Myyjä sanoi ostaneensa sen Hong Kongista. Se vaikuttaa pitävän paikkaansa.
Onko jollakin lyödä faktaa tiskiin, että olisiko Uudestakaupungista tuollainen lähtenyt oikeasti maailmalle?
Todennäköisemmin varmaan joku Saabisti on viritellyt Carlsson korisarjan siihen jälkiasennuksena. Wikipedia esimerkiksi sanoo, että Carlssonit oli vain ja ainoastaan coupeja, ja tuotannossa 1990-1992. Tämä kyseinen auto on 1988.
Mikäli sattuisi olemaan aito, niin pitäisi se varmaan käydä pelastamassa
VIN koodi: YS3AD75L6J7004995
Erikoinen tapaus kaikin puolin. Kuvissa näkyy oikean sivuvilkun alapuolella myös lukko. Siinä oli joku Saabin virallisen näköinen alarm tarra ikkunassa. Ilmeisesti jonkin sortin hälytin/ajonesto systeemi se on. Onko kukaan tuommosta nähnyt aikaisemmin?
Tv. Sami
P.S. Kuvissa näkyvä musta Aero on minun
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Ilman minkään sortin faktaa väittäisin että on oma viritelmä. Jo pelkästään kuvissa näyttää helmat erivärisille kuin muu auto.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Kyllä Cabben kysyntä oli alkuvuosina niin rajua, ja jonotuslistat pitkiä, ettei erikois- tai kampanjamalleille varmaan ollut vielä tarvetta. Ei tehtaalla eikä maahantuoja/myyjäportaallakaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
mitä tällaisen projektin pyynti siellä, ei sitä foorumilta kukaan muu ole ostamassa... kaupantekoa häiritsemässä, eli miten saab siellä arvostetaan.
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Vuonna '91, kun kävin Saabiliikkeessä potkimassa uuden Satkun renkaita, autokauppias tarjosi omaa pari vuotta vanhaa Tonnariaan. Siinä oli varashälytin samanlaisella lukolla. Voisi olettaa olevan alkuperäinen lisävaruste.illias kirjoitti: Kuvissa näkyy oikean sivuvilkun alapuolella myös lukko. Siinä oli joku Saabin virallisen näköinen alarm tarra ikkunassa. Ilmeisesti jonkin sortin hälytin/ajonesto systeemi se on. Onko kukaan tuommosta nähnyt aikaisemmin?
...Satku olis maksanut 131 tmk. Kolme vuotta vanha nippa nappa sisäänajettu lähti mukaan toisesta liikkeestä melkein puolet halvemmalla Ei tainnut automaatit käydä hyvin kaupaksi
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
No tämä nimenomainen tapaus on 5000 taalaa eli 3500 euroa pyynti. Siihen tulee varaosa Saab 1989 coupe(ruisku) ja trailerikuorma muuta osaa. Vaan en kyllä usko, että tuosta saa mitenkään noin paljoa.molby kirjoitti:mitä tällaisen projektin pyynti siellä, ei sitä foorumilta kukaan muu ole ostamassa... kaupantekoa häiritsemässä, eli miten saab siellä arvostetaan.
Yleisesti ottaen hinnat on Suomen luokkaa. Cabbet on tietty selkeästi halvempia. Hyvä puoli täällä on ruosteettomuus, ja huonona puolena osaavien Saab mekaanikkojen vähäisyys, joka on johtanut siihen että kaikenlaisia korjausvirityksiä riittää. (saattaa se kyllä muutenkin olla vähän maan tapa - nou wöriis meit)
Kauppaa käydään vähän, joten silloin tällöin näkee jonkun halvan helmen jonka perään pitäs singahtaa. Etäisyydet vaan on niin pitkiä, että usein se vastaa tilannetta kuin että Suomesta lähtisit Etelä-Eurooppaan hakemaan Saabia. Sikäli tämä tapaus oli kätevä, kun on tässä lähellä. Vaan taitaa silti jäädä edes tarjous tekemättä, kun mikään ei puhu sen puolesta että kyseessä olisi alkuperäinen, tehtaan tekele.
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Onko sen kuitenkaan oltava alkuperäinen tehtaan tekele. Sillä on nuo kuitenkin alkuperäisiä saabin osia, ja harvinaisia onkin, ei noita korisarjoja niin paljon myynnissä näe.
Jos tuon järkihintaan saa, niin miksi sitä ei kannattaisi harkita? Töitähän siinä näytti olevan, mutta kunnossa ollessaan varmaan auto mitä ei ihan aina vastaan tule. Euroopassakin nuo avot osaa olla hinnoissa. Saksan-italia alueella perus avo taitaa olla siellä 2000€ alkaen tällä hetkellä. Ja nämä alkaen hinnat ovat ja niitä korjausta vaativia
Niin tuohan siis on se iso airflow korisarja, missä on myös noi isot puskurit. Ja carlssonit olleet tuolla ko airflow sarjalla.
Jos tuon järkihintaan saa, niin miksi sitä ei kannattaisi harkita? Töitähän siinä näytti olevan, mutta kunnossa ollessaan varmaan auto mitä ei ihan aina vastaan tule. Euroopassakin nuo avot osaa olla hinnoissa. Saksan-italia alueella perus avo taitaa olla siellä 2000€ alkaen tällä hetkellä. Ja nämä alkaen hinnat ovat ja niitä korjausta vaativia
Niin tuohan siis on se iso airflow korisarja, missä on myös noi isot puskurit. Ja carlssonit olleet tuolla ko airflow sarjalla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Turun Sanomien automuseossa olevassa og Cabbessa on samanlainen lukko. Kuulemma hälyttimen saa siitä päälle/pois.
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Made in Finland
VIN: YS3AD75L6J7004995
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 2-door Convertible (CV)
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V turbo with intercooler
Model year: 1988
Assembly plant: Nystad, Finland
Serial number: 004995
Control symbol: Passed
SRS: none
VIN: YS3AD75L6J7004995
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 2-door Convertible (CV)
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V turbo with intercooler
Model year: 1988
Assembly plant: Nystad, Finland
Serial number: 004995
Control symbol: Passed
SRS: none
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Kaikkihan nuo avot on suomalaisia.
Eikö carlssonkin ole vaan joku paja briteissä?
Eikö carlssonkin ole vaan joku paja briteissä?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
Wikipedia kirjoitti:900 Carlsson oli Erik Carlssonin kunniaksi tehty malli. Se oli kolmiovinen ja siinä oli 1985 cc turbokone, jossa tehoja 185 hv sekä tuplakromiputket.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
t.t.j kirjoitti:Wikipedia kirjoitti:900 Carlsson oli Erik Carlssonin kunniaksi tehty malli. Se oli kolmiovinen ja siinä oli 1985 cc turbokone, jossa tehoja 185 hv sekä tuplakromiputket.
Tässä runsassanaisemmassa versiossa väitetään myös, että vain 3-ovisia eli lienee vain varusteltu, mutta ei tehtaalla.Wikipedia/eng kirjoitti:The Carlsson was a special edition 900 made in honour of Erik Carlsson, of which only 600 examples were made in the three years it was in production (1990 to 1992). It is thought by most that there were only 200 examples made but in fact there were 200 examples made for each of those three years. So it would be more likely that there are 200 examples of each of the three colours, which were, Black, White and Red. All 900 Carlssons were 3-door hatchbacks, had a body coloured AirFlow body kit, were fitted with twin chrome exhausts, and were powered by the 1985 cc turbocharged engine with an upgraded (Red) APC giving 185 bhp (138 kW; 188 PS) . The 900 Carlsson was also equipped with the "Number 8" primary gear set.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?
yhdessä minullakin olleessa kulkineessa oli tuo hälyttimen lukko tuossa loksussa.
pitiköhän se ensin vääntää pois päältä ja sitten vasta ovet auki vai avasiko se jopa siitä samalla ovet, ei enää muista...
pitiköhän se ensin vääntää pois päältä ja sitten vasta ovet auki vai avasiko se jopa siitä samalla ovet, ei enää muista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu