2.0t viritys
2.0t viritys
Nyt olis aika päivitellä saabbia. Eli 2.0 koneel ajettu 300tkm, vm 98 ja uus kytkin on nyt hommattuna. Olis tarkotus saaha lisää potkua max 1500euron budjetilla. Tällä hetkellä 202hv ja 305nm ja laitettuna vain uusi softa foorumilaiselta kouvolasta. Ja tietenkin vapari että sihahtaa
eli jos saisin vinkkejä miten tolla hintaluokalla sais potkua lisää vai laitanko auton kiertämään eteenpäin
eli jos saisin vinkkejä miten tolla hintaluokalla sais potkua lisää vai laitanko auton kiertämään eteenpäin
Re: 2.0t viritys
Hakukenttään:
Viritys
Lastutus
Lisää Potkua
Lisää tehoa
Riittää ainakin täksi illaksi lueskeltavaa.
Viritys
Lastutus
Lisää Potkua
Lisää tehoa
Riittää ainakin täksi illaksi lueskeltavaa.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 2.0t viritys
Mitsubishi -ahdin (Aero mallista tuttu), isommat suuttimet ja ecuun sopiva softa. Eipä tolla budjetilla muuhun pääse. Joku 250..260hummaa ja 450Nm vissiin saa tolla reseptillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2.0t viritys
Putken kanssa taitaa jo 1500€ budjetti ylittyä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2.0t viritys
ottaa koko putken pois niin pörisee mutta ei ahista
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 2.0t viritys
Eikös tuossa T5:ssa ole jo alunperin 350 cc suuttimet ja nehän riittää noihin Mertmin mainitsemiin tehoihin. Mitsua sitten vaan kehiin... Sitä putkea tuskin tarvitsee lähteä uusimaan noille tehoille. Virtaavampi takapönttö riittää. Eikä mene puoltatoista tonnia...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 2.0t viritys
9-5 on muuten t7.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2.0t viritys
9-5 2.0t -98 on alkujaan niillä pienillä vihreillä suuttimilla, jotka riittää bensalla just nipinnapin sen 200hp.
Punaiset tilalle ja viinalla 230.. tai sitten vielä mitsun ahdin, väljempi imucobra, 4bar säädin sekä tehokkaampi bensapumppu niin eiköhän tuolla 260hp viinalla irtoa sopivalla softalla.
Punaiset tilalle ja viinalla 230.. tai sitten vielä mitsun ahdin, väljempi imucobra, 4bar säädin sekä tehokkaampi bensapumppu niin eiköhän tuolla 260hp viinalla irtoa sopivalla softalla.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 2.0t viritys
Aijaa... Luulin, että Femmojen koneetkin menee samalla tavalla, kuin kolkeissa, eli MY00 vasta muuttuivat T7:ksi.Mertmi kirjoitti:9-5 on muuten t7.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 2.0t viritys
Totanoinnii:baasenar kirjoitti:Aijaa... Luulin, että Femmojen koneetkin menee samalla tavalla, kuin kolkeissa, eli MY00 vasta muuttuivat T7:ksi.Mertmi kirjoitti:9-5 on muuten t7.
Moottorioptimointia Itä-Suomessa. H-autot...
Etkai Saabeja optimoi
Sori, en millään malttanut olla vinoilematta
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 2.0t viritys
Tainnu viritys jäädä kun auto näyttää olevan myynnissä
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: 2.0t viritys
Ei oikein haulla selvää vastausta löytyny nii kirjotampa tähän.
2.0t -99 eli vihreillä suuttimilla oleva softattu auto kyseessä.
Suuttimien vaihto olis tarkoituksena niin punasia suosittelleevat mutta mikä ero on ruskeisiin?
Joutuuko softauksen tekemään uusiksi?
Joutuuko imusarjan tai suutintukin vaihtamaan?
Onko polttoainepaineen lisäämisessä vaaroja että rikkoutuu jotain?
2.0t -99 eli vihreillä suuttimilla oleva softattu auto kyseessä.
Suuttimien vaihto olis tarkoituksena niin punasia suosittelleevat mutta mikä ero on ruskeisiin?
Joutuuko softauksen tekemään uusiksi?
Joutuuko imusarjan tai suutintukin vaihtamaan?
Onko polttoainepaineen lisäämisessä vaaroja että rikkoutuu jotain?
9-5 2.0t biopower -99
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98
Re: 2.0t viritys
9-5 98-00 punaiset käy suoraan originaalin imusarjaan, ruskeat ei käy. Joutuu päivittämään softan, jos laitat ruskeat suuttimet niin tarvitsee adapterit tai imusarjan vaihdon. PA-paineen nosto ei riko mitään mutta vakiopumppu ei välttämättä suurta paineen nostoa jaksa, riippuu tarvittavasta virtauksesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com