Tuli vaihettua -93 2.3T t5.5 suuttimet kun sattui varalla olemaan ehjillä o-renkailla. Entisistä oli 2 alakumia halki ja muut alakumit vähän painunut
Eli mulla siis t5.2 vehje ja suuttimet jotka kiinni oli malliltaankin todella erinäköisetkin verrattuna punaisiin.
Vihreä raita näissä kyljessä ja alhaalla suihkuaukkoja 2kpl isoa versus punasten 4kpl pieniä.
Onko nuo nyt orkkis ja miten ne eroaa tuotto/sähkö punaisista? Jos joku noita orkkis nähnyt niin natsaako nämä väri/alasuutinreiät niihin.
Punaset ainakin Kouvolan reissun toimi ajossa hyvin, tk hiukan hakee.
t5.2 suuttimet / tarviaako muutosta softaan t5.5 suuttimil?
t5.2 suuttimet / tarviaako muutosta softaan t5.5 suuttimil?
Viimeksi muokannut Kupari, Su Syys 07, 2014 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: t5.2 suuttimet
Orggikset on joo ne kaksireikäiset suuttimet. Ei ne kovin kaukana tosiaan oo, numeroita ei ole nyt tähän hätään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: t5.2 suuttimet / tarviaako muutosta softaan t5.5 suuttimil?
Kiitoksia varmistuksesta
.
Tuon tuoton/koko jos joku muistaa niin mielellään otan vastaan tiedon siitäkin.
Lähinnä kiinnostaa varma tieto jos joku t5.2 ja t5.5 softaeroja tutkaillut meneekö suoraan näin vai vaatisiko kuitenkin softaan muutoksen. Suutinvakio softassa kuulemma on erilainen entisen omistajan mukaan kun aikoinaan tutkiskellut asiaa.
Onko liian erilainen (etenkin virisoftalla) että toiminta liian kaukana seos /kulutus/tehoalue jne ja tulee -20% muutos?
O-renkaat finjektorilta tilattu niin ainakin varalle nuo huolletaan.

Tuon tuoton/koko jos joku muistaa niin mielellään otan vastaan tiedon siitäkin.
Lähinnä kiinnostaa varma tieto jos joku t5.2 ja t5.5 softaeroja tutkaillut meneekö suoraan näin vai vaatisiko kuitenkin softaan muutoksen. Suutinvakio softassa kuulemma on erilainen entisen omistajan mukaan kun aikoinaan tutkiskellut asiaa.
Onko liian erilainen (etenkin virisoftalla) että toiminta liian kaukana seos /kulutus/tehoalue jne ja tulee -20% muutos?
O-renkaat finjektorilta tilattu niin ainakin varalle nuo huolletaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: t5.2 suuttimet / tarviaako muutosta softaan t5.5 suuttimil?
Kyllähän ne 5.2:n siniraitaiset bruutat kandee entisöidä jos sulla kerran moiset on.
Stock injectors on Saab 9000 1993
Brand: Lucas
Mfd. p/n:D5162EA
Imp: 15.9 Ohms
Flow: 286g C7H16 @ 3 bar / 60s (~408 cc/min)
Stock injectors on Saab 900/9000 1994-1998
345 cc/min @ 3 bar fuel pressure
Static Flow Rate: 31.6 lb/hr @ 43.5PSI = 239.4 g/min = 349 cc/min (+/-4%)
Dynamic Flow Rate 2.5ms pulse width @ 100Hz: 6.68 mg/pulse (+/-6%)
Coil Resistance: 16.2 Ohms (+/-0.35 Ohms)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: t5.2 suuttimet / tarviaako muutosta softaan t5.5 suuttimil?
Kiitos
Komian näköiset muuten nuo ruutat on ja fyysiseltä kooltaan isommat. Pitää kysellä puhdistusta/huoltoa vaikka finjektorilta.
Punasilla läppä pohjassa tehot kyllä puuttuu, ahdot nousee selvästi hitaammin esim. 80km/h 4. ja 5. vaihteella kiihdyttäessä ero huomattava, muuten suht ok toimii nyt tk:kin.
Olleet punaset seisovassa autossa 1.5v kiinni niin tiedä kunnosta muuta.
Näitähän isompituottoisiahan kannattaa siis pelastaa ja ostaiskin varalle (ilmo laitettu ostopuolelle) jos jollain ehjiä vaikka löytyy.
Ps: tarjottukin sarja lucas suuttimia ja t5.2 ehjä ecukin löytys
.

Komian näköiset muuten nuo ruutat on ja fyysiseltä kooltaan isommat. Pitää kysellä puhdistusta/huoltoa vaikka finjektorilta.
Punasilla läppä pohjassa tehot kyllä puuttuu, ahdot nousee selvästi hitaammin esim. 80km/h 4. ja 5. vaihteella kiihdyttäessä ero huomattava, muuten suht ok toimii nyt tk:kin.
Olleet punaset seisovassa autossa 1.5v kiinni niin tiedä kunnosta muuta.
Näitähän isompituottoisiahan kannattaa siis pelastaa ja ostaiskin varalle (ilmo laitettu ostopuolelle) jos jollain ehjiä vaikka löytyy.
Ps: tarjottukin sarja lucas suuttimia ja t5.2 ehjä ecukin löytys

Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01