V4 viritys
Re: V4 viritys
Kone on alunperin 1.7 l ja sitten porattu 1.8:ksi. Vauhtis kevennetty, jyrkempi nokka, onkohan 7.9 vai 8.1... pitää tarkistaa, kaasari 40 weber, jäykemmistä venttiilinjousista ei vielä tietoa, eikä virranjakajan modauksesta. Mites tuo pakopuoli muuten, kun nyt nuo ohjeiden mukaiset kanavien avarrukset on tehty, eli minkä kokoinen rööri tuohon kannattaa laittaa? 2.5" vai...? Konetehoa tuossa on toista sataa jonkun matkaa... Pitää käyttää rullilla se säädättämässä, niin näkee tehotkin sitten...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: V4 viritys
Sonettin putkisto on alkukäyriltään 1 3/4 tuumaa, mutta pakoaukot on viilattu ihan max kokoon. Lattiareikien jälkeen lähtee 2 tuumaisena tuplaputkistona (Simonssit) ja laatikon alla on yhdistävä putki.
Uskoisin, että sportin putkiston alkukäyrät (abaut 40 mm) riittää kokoamaan asti (irralliset välilaipat sorvattava samaan kokoon) ja siitä 2 tuumaisena loppuun asti.
Uskoisin, että sportin putkiston alkukäyrät (abaut 40 mm) riittää kokoamaan asti (irralliset välilaipat sorvattava samaan kokoon) ja siitä 2 tuumaisena loppuun asti.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: V4 viritys
Mikä tää oranssi kirja ja mistä sellaisen saa?nalleolut kirjoitti:oranssissa kirjassa ihan hyvät ohjeet ja piirustukset.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: V4 viritys
Tuossa on ilmeisesti kotitekoiset virikannet.
http://www.blocket.se/ostergotland/Dubb ... ?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/ostergotland/Dubb ... ?ca=17&w=3
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: V4 viritys
Kuva väärästä kulmasta. Tehtaan 2-porteissa on kyllä sama määrä pinnapultteja, mutta tökeröt hitsauksen jäljet oikeassa kannessa kielisi omatekemästä. Toki saihan 2-porttisen muutossarjaa ostettua eli itse rälläköitiin orkkiskansista pakopuoli pois ohjeiden mukaan ja viilauksen jälkeen hitsattiin tilalle 2-porttinen pakolaippa. Maltillisesti viilatut imukanavat. Johan ovat hinnan keksineet .lart kirjoitti:Tuossa on ilmeisesti kotitekoiset virikannet.
http://www.blocket.se/ostergotland/Dubb ... ?ca=17&w=3
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: V4 viritys
Mennäänkö viritetyissä koneissa ihan normisytytystulpilla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: V4 viritys
NGK BP6ES toimii erittäin hyvin.baasenar kirjoitti:Mennäänkö viritetyissä koneissa ihan normisytytystulpilla?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: V4 viritys
Ok. Just semmoset on hankittu, mutta ajattelin vielä varmistaa. Kiitos!KeijoAnnikki kirjoitti:NGK BP6ES toimii erittäin hyvin.baasenar kirjoitti:Mennäänkö viritetyissä koneissa ihan normisytytystulpilla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: V4 viritys
Ilmeisesti nuo NGK BPR6ES-tulpat on häiriösuojattuja ja muilta ominaisuuksiltaan samanlaisia vai...?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: V4 viritys
No ei. Niissä on sarjavastus eli ovat sytytysjärjestelmälle raskaampia. Jos oikeaksi tulpaksi on mainittu ärrätön tulppa, niin ärrällisellä sytkä tuskin toimii oikein.
Paitsi tietty jos pistää kuuppaan DI:n, nii B(C)PR6ES on varmasti oikea valinta .
Paitsi tietty jos pistää kuuppaan DI:n, nii B(C)PR6ES on varmasti oikea valinta .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: V4 viritys
Tuolla näyttäis olevan osaa saapikkaaseen:http://www.veteranshop.se/
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: V4 viritys
Ne olivatkin siis ärrälliset mitkä varaosaliikkeestä möivät... no katotaan aikanaan miten ne toimivat. Nyt on putkiston vaihto meneillään. Simonsia menee originellin tilalle.aero kirjoitti:No ei. Niissä on sarjavastus eli ovat sytytysjärjestelmälle raskaampia. Jos oikeaksi tulpaksi on mainittu ärrätön tulppa, niin ärrällisellä sytkä tuskin toimii oikein.
Paitsi tietty jos pistää kuuppaan DI:n, nii B(C)PR6ES on varmasti oikea valinta .
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: V4 viritys
Viriä se on tämäkin:http://www.dailyturismo.com/2013/01/5k- ... -1971.html
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: V4 viritys
Vaihdoin virikansien tilalle toiset virikannet. Venttiilien säätöpultit oli todella kireällä keinuvivuissa. Ei muuten saanut edellisillä kansilla välyksiä kohdalleen. Uusilla kansilla kun säätää venttiileitä niin melkein sormin kiristämällä saa välyksen kohdalleen. Veikkaan että olisi irronneet jos olisi laittanut käymään.
Laitoin paksut prikat keinuvipuakselien alle että sain jonkun verran kireämmälle ne säätöpultit. Ei tunnu kuitenkaan ratkaisuna kovin luotettavalta, vai mitä mieltä muut on?
Voiko kansien, arviolta 1,5 mm laskeminen aihettaa sen että työntötangot jää pitkiksi vai olisiko ongelma esim. keinuvivuissa?
Kaikki osat on olleet käytettyinä ostettuja eikä tarkkaa tietoa ole ollut paljonko on höylätty. Kolmannet höylätyt kannet menossa, mutta tätä ongelmaa ei ole ennen ollut.
Laitoin paksut prikat keinuvipuakselien alle että sain jonkun verran kireämmälle ne säätöpultit. Ei tunnu kuitenkaan ratkaisuna kovin luotettavalta, vai mitä mieltä muut on?
Voiko kansien, arviolta 1,5 mm laskeminen aihettaa sen että työntötangot jää pitkiksi vai olisiko ongelma esim. keinuvivuissa?
Kaikki osat on olleet käytettyinä ostettuja eikä tarkkaa tietoa ole ollut paljonko on höylätty. Kolmannet höylätyt kannet menossa, mutta tätä ongelmaa ei ole ennen ollut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: V4 viritys
Kyllä ne säätövarat sen kannen laskun verran muuttuvat, mutta kyllä ne silloinkin on säädöissä saanut pysymään. Säätöpultit pitää olla abaut yhtä napakat säädettäessä kuin vakiossa tai muuten saat säätää tasalta ja puolelta. Prikkoja en muista käyttäneeni, mutta pitää katsoa vielä tallilla vanhaa kisakonetta.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )