AS2 korvaaminen JVCn soittimella ja irtokajareilla
AS2 korvaaminen JVCn soittimella ja irtokajareilla
Suositteletteko?
On jäämässä käsiin JVCn kohtuutasoinen soitin (KD-SX921R 4*50W) ja koteloidut kajarit (CS-XV6930 240W)
Vanhassa autossa kehittivät huomattavasti enemmän mölyä kuin 9-3n alkuperäinen AS2-paketti.
Vaihtoehtona myös AS3 päivitys. Mutta.... sormi suussa... temppu ja kuinka se tehdään?
Kiitoksia selkokielisistä neuvoista, en ole autosähkö- enkä mikään muukaan asentantaja... Enkä oikeastaan Hifistikään...
(Luin kyllä aikaisemmat keskustelut aiheesta, mutta kaikki ei ihan auennut)
Pidän vain musasta ja hyvää musaa kuuluu kuunnella lujaa...
On jäämässä käsiin JVCn kohtuutasoinen soitin (KD-SX921R 4*50W) ja koteloidut kajarit (CS-XV6930 240W)
Vanhassa autossa kehittivät huomattavasti enemmän mölyä kuin 9-3n alkuperäinen AS2-paketti.
Vaihtoehtona myös AS3 päivitys. Mutta.... sormi suussa... temppu ja kuinka se tehdään?
Kiitoksia selkokielisistä neuvoista, en ole autosähkö- enkä mikään muukaan asentantaja... Enkä oikeastaan Hifistikään...
(Luin kyllä aikaisemmat keskustelut aiheesta, mutta kaikki ei ihan auennut)
Pidän vain musasta ja hyvää musaa kuuluu kuunnella lujaa...
Eli saabin AS2:sta saa ihan kunnon äänet, jos hieman näkee vaivaa kytkentä/juotoshommissa. Soittimen oma teho + kajarit ei todellakaan ole hääppönen, mutta jo pienellä vahvarilla ja bassot etuovissa tilanne kohenee kummasti.
Soittimesta tulee 8-napaisella DIN-pistokkeella linjatasoinen ulostulo, johon voi itse kasata johdon RCA-päillä tai ostaa SAABilta valmiin hintaan 100e.
Taakse mahtuu alkup. pahvikartioiden tilalle paremmat 6 x 9":t, jotka kannattaa myös kytkeä vahvariin. Kojelaudan päälle voi vielä sijoittaa diskantit, jos haluaa. Oveen sopii 6 1/2" kajari.
Omalla askartelulla sai tässä tapauksessa niin hyvän palkan, että homma kannatti tehdä. Saabilla AS3 maksaa 700 euroa
Soittimesta tulee 8-napaisella DIN-pistokkeella linjatasoinen ulostulo, johon voi itse kasata johdon RCA-päillä tai ostaa SAABilta valmiin hintaan 100e.
Taakse mahtuu alkup. pahvikartioiden tilalle paremmat 6 x 9":t, jotka kannattaa myös kytkeä vahvariin. Kojelaudan päälle voi vielä sijoittaa diskantit, jos haluaa. Oveen sopii 6 1/2" kajari.
Omalla askartelulla sai tässä tapauksessa niin hyvän palkan, että homma kannatti tehdä. Saabilla AS3 maksaa 700 euroa
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Valvalla saa hyvät systeemit
Älä edes harkitse AS3-järjestelmää jos et halua maksaa 700 euron hintaa alle 150e tasoisista komponenteista.
Suosittelen ostamaan kojelaudan päälle lähes mitkä tahansa 3,5" koaksiaalielementit. Esim. Lanzarilla oli jotkut huippu 3,5" elementit (Autosoundin testissä) 85e pari hintaan. Jopa valvimmat 30e/pari koaksiaalielementit ovat paremmat kuin alkuperäiset kaksoiskartio elementit.
Oviin voit ostaa Biltemasta 10 e muovikaulukset ja laittaa jotkut 6,5" midbasso elementit paikalleen. Kannattaa ennen ostamista katsoa onko ovissasi elementit+muovikaulukset jo valmiina niinkuin minunkin autossani oli vaikka autossa oli AS2 järjestelmä.
Saabin alkuperäisen vahvistimen paikka on hantinpuolen jalkatilassa jossa ainakin itselläni oli johdoitukset valmiina. Kannattaa ostaa sinne jokin pienikokoinen 2 tai 4 kanavainen vahvistin joka on mitoiltaan pienempi kuin 220×200×50mm. Hinnat vaihtelevat noin 80-250e välissä.
Itse nakkaisin ne 6×9 JVC elementit mäelle enkä laittaisi taakse mitään elementtejä. Mutta jos pidät kovaa mutta ei niin laadukkaasta soinnista, kytke ne 6×9 vahvimeen niin ääntä tulee paljon.
Suosittelen ostamaan kojelaudan päälle lähes mitkä tahansa 3,5" koaksiaalielementit. Esim. Lanzarilla oli jotkut huippu 3,5" elementit (Autosoundin testissä) 85e pari hintaan. Jopa valvimmat 30e/pari koaksiaalielementit ovat paremmat kuin alkuperäiset kaksoiskartio elementit.
Oviin voit ostaa Biltemasta 10 e muovikaulukset ja laittaa jotkut 6,5" midbasso elementit paikalleen. Kannattaa ennen ostamista katsoa onko ovissasi elementit+muovikaulukset jo valmiina niinkuin minunkin autossani oli vaikka autossa oli AS2 järjestelmä.
Saabin alkuperäisen vahvistimen paikka on hantinpuolen jalkatilassa jossa ainakin itselläni oli johdoitukset valmiina. Kannattaa ostaa sinne jokin pienikokoinen 2 tai 4 kanavainen vahvistin joka on mitoiltaan pienempi kuin 220×200×50mm. Hinnat vaihtelevat noin 80-250e välissä.
Itse nakkaisin ne 6×9 JVC elementit mäelle enkä laittaisi taakse mitään elementtejä. Mutta jos pidät kovaa mutta ei niin laadukkaasta soinnista, kytke ne 6×9 vahvimeen niin ääntä tulee paljon.
Hyvät koaksiaalit on myös DAT 331i, vielä 6,5" midbassot oviin ja takakaiuttimet mäelle kokonaan, niin ääni on jo kohtuuhyvä, harvempi kaveri selin sitä musaa kuuntelee. Tommonen setti kustantaa noin 250e ja ylöspäin. Siihen vielä 4-kan. vahvistin sinne orkkispaikalle, niin pääsee kohtuu helpolla ja -hinnalla.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ääh nyt alkaa itseäkkin kiinnostamaan tää asia, ja tälle on tehtävä jotain vaikka rahapula vaivaa...
Rakas joulupukki
En ole kirjoittanut sinulle vuosiin kun olen pärjännyt suklaalla ja punaviinillä joulut. Nyt mieleeni on salakavalasti juonittu halu saada parempaa äänentoistoa. Itse olen täysin syytön tähän salajuoneen, mutta nyt ne on saatava joka tapauksessa. Paas pistäen koko setti tulee ja asentaja tonttu kans. EI niinkää ettekö itse osaisi tai haluisi mutta kun pakkasessa mun sormet tuppaa kohmettumaan toisin kuin teillä tontuilla.
Rakkai terveisin
Jyrki 35 v
Rakas joulupukki
En ole kirjoittanut sinulle vuosiin kun olen pärjännyt suklaalla ja punaviinillä joulut. Nyt mieleeni on salakavalasti juonittu halu saada parempaa äänentoistoa. Itse olen täysin syytön tähän salajuoneen, mutta nyt ne on saatava joka tapauksessa. Paas pistäen koko setti tulee ja asentaja tonttu kans. EI niinkää ettekö itse osaisi tai haluisi mutta kun pakkasessa mun sormet tuppaa kohmettumaan toisin kuin teillä tontuilla.
Rakkai terveisin
Jyrki 35 v
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Rakas pukki,potkuhousu kirjoitti: Rakas joulupukki
En ole kirjoittanut sinulle vuosiin kun olen pärjännyt suklaalla ja punaviinillä joulut. Nyt mieleeni on salakavalasti juonittu halu saada parempaa äänentoistoa. Itse olen täysin syytön tähän salajuoneen, mutta nyt ne on saatava joka tapauksessa. Paas pistäen koko setti tulee ja asentaja tonttu kans. EI niinkää ettekö itse osaisi tai haluisi mutta kun pakkasessa mun sormet tuppaa kohmettumaan toisin kuin teillä tontuilla.
Rakkai terveisin
Jyrki 35 v
Samalla kun laitat asentajatontun Jyrkille, niin se voisi piipahtaa myös meillä. Ohjeet joita sain ovat hyviä, ellei loistavia, vaan ei pysy kolvi eikä muutkaan työkalut hyppysíssä. Vieläkin kaiholla kaivan nuotteja korvista vanhan 900n jäljiltä ja Biltemaan suuntaan matkani hetikun vaan muilta kiireiltä joudan. Joten toivottavasti 9-3 tunnetaan jatkossa myös samasta kuin aiemmatkin autoni.... Ensin kuuluu ääni (Esim Aarne Tenkanen, Kontra, THG tai Popeda tms), sitten piiiiiitkän ajan päästä näkyy saabin keula jossain kaukana .... ja hetikohta perä...
Terveisin,
Vanha alias Jaana
Tuolla tietoa, alimmaisena.tevisu kirjoitti:Olen tässä itsekin ajatellut ottaa käyttöön nuo etuovien tyhjät kajarien paikat. Tiedossa on, miten verhoilut saa ovesta irti, mutta...
...onko riski saada sivu-airbagit laukeamaan? Onko ne anturit missä kohdalla auton sivua?
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/wis.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Äänentoistoa siis paremmaksi
Joo, eli minulla on siis Saab SE 2.0L Turbo vm. 1994/1995. Alkuperäisessä laitteistossa ei ollut oikeestaan muuta vikaa kuin stereot ja pieni basson puute. Laitteisto oli siis alkuperäinen S2 - muistaaseni sen niminen.
Noh, aloin etsiskelmään sopivaa soitinta ja tarpeena oli saada soittimeen isonäyttö, jossa olisi mieluiten ekvalisaattori, joka näyttäsi eri hertsialueiden tehot. Kaveri kehui Blaupunktia ja sieltähän löytyi sopiva. Eli nyt minulla on siis Blaupunkt Acapulco MP52 -soitin, joka on siis MP3-soitin ja maksoi 330 euroa ja mukaan tuli rca-ulostulosysteemi ja kaukosäädin rattiin. Sitten toinen homma oli saada subbari ja koska halusin sellaisen subbarin, jota voisi käyttää sisällä ja autossa päädyin taas kaverin kehumisen ja oman tiedon mukaan Peerles XLS-10:iin. Seuraavaksi tein kotelon todella lujasta vanerilevystä Peerlesin ja hommasin 2-kanavaisen 160 W jatkuvatehoisen pienen Blaupunkt GTA250:n. Blaupunktilta saisi myös 320 WRMS:n tehoisen vahvistimen, mutta se maksaisi reippaasti enemmän ja sillä lähtee jo kuulo! Kolmas seikka oli hommata rca-kaapelia halvalla jostakin. Päädyin ostamaan 17 euron tarvikkeet elektroniikkakaupasta Oulusta. Juotin johdot valmiiksi työpaikalla onnistuneesti ja eikun asennukseen.
Asennus: Olin tutkinut ennen tavaroiden ostamista auton sisustaa ja koska itselläni ei olisi taidot riittänyt auton rakenteen monimutkaisuuden takia, päädyin asennuttamiseen. Ensin asennutin vahvistimen Oulun Aineella, joka on Saabin merkkiliike. Henkilökunta laittoi ensin hanttiin, mutta intin vastaan, että vahvistin voidaan asennuttaa autooni. Noh, se kuitenkin onnistui kiittäen tietotaitojeni. Ja hyvin vielä. Sitten hommasin tämän Blaupunkt-soittimen myöhemmin Kajaanista, koska sieltä sain jo KUNNOLLISTA ja tietävää asennuttaitoa ja tietotaitoja ja tietenkin itse soittimen, koska kyseinen liike oli juuri autohifiin erikoistunut. Liikkeen nimi on Fanatic Audio - suosittelen jokaiselle. Erityisesti siksi se oli hyvä, koska se oli halpa, koska työ kahdelta tunnilta maksoi jotain 45 egeä eli tosi halpaa Oulun hifipalveluihin verrattuna. Oulussa olisi muka mennyt 3-4 tuntia ja tuntitaksa oli jotain 30-40 euroa. Eli hintaa olisi tullut töiden osalta 200 egeä eli on kallista.
Kokemukset: Auton äänenlaatu on parantunut huomattavasti!! Basson jyrisyttää parhaillaan autoa oikein kunnolla jo 160 WRMS:llä! Diskantit toistuu hyvin jo alkuperäisillä kaiuttimilla. Minun minun mielestäni ei välttämättä tartte vaihtaa alkuperäisi kajareita, PAITSI jos on oikea hifisti tai siis paremminkin High-Endisti. Ja etenkin jos kilpailee äänenlaatu kilpailuissa. Se on minun mielipide ja etenkin koska tietääkseni uusissa GM Saabeissa ei ole ollenkaan huonot kaiuttimet. Ainakin ihan keskivertaiset. Uusimmissa Saab-malleissa taisi olla Harman-Gardonia. Tämä merkki on todella kova merkki ainakin viritinvahvistimien puolella. Pitäisi ehkä hommata tässä joskus sellainen viritinvahvistin ja tietysti merkiltään Harman-Gardon.
Tärkeää sinulle: Eli jos haluat välttämättä uudet kaiuttimet autoosi, niin teetä se oikeassa hifiliikkeessä, koska ne kyllä osaavat sen homman ja niillä löytyy kyllä rca-johtoja autoon vaikka minkälaisia. Ja tietysti muitakin tarvikkeita auton äänentoistoon löytyy. Ainakin mitä olen tutustunut Oulun Saab-merkkiliikkeeseen, niin siellä vaan juonitellaan ja ollaan eri mieltä asiasta. Ja sitten kannattaa senkin takia teettää jossakin hifiliikkeessä, koska silloin Saabbisi EI mene sekaisin tietokoneen takia!!!!!! Siinä voi vaikka mennä kärähtää koko auton sähköjärjestelmä!! Olenpahan yhden tapauksen kuullut. Omassa autossani äänet toistuvat loistavasti. Ja saattaa olla, että autossasi voi olla tanskalaiset Bang Og Olufsonit eli B&O, joka on suoraan sanottu SAAKELIN hyvä merkki. Se on siis High-End merkki. Mutta siitä, että onko ne autossasi en ole ihan varma. MUTTA KANNATTAA KYSYÄ Saabin jälleenmyyjältä!!
Noh, aloin etsiskelmään sopivaa soitinta ja tarpeena oli saada soittimeen isonäyttö, jossa olisi mieluiten ekvalisaattori, joka näyttäsi eri hertsialueiden tehot. Kaveri kehui Blaupunktia ja sieltähän löytyi sopiva. Eli nyt minulla on siis Blaupunkt Acapulco MP52 -soitin, joka on siis MP3-soitin ja maksoi 330 euroa ja mukaan tuli rca-ulostulosysteemi ja kaukosäädin rattiin. Sitten toinen homma oli saada subbari ja koska halusin sellaisen subbarin, jota voisi käyttää sisällä ja autossa päädyin taas kaverin kehumisen ja oman tiedon mukaan Peerles XLS-10:iin. Seuraavaksi tein kotelon todella lujasta vanerilevystä Peerlesin ja hommasin 2-kanavaisen 160 W jatkuvatehoisen pienen Blaupunkt GTA250:n. Blaupunktilta saisi myös 320 WRMS:n tehoisen vahvistimen, mutta se maksaisi reippaasti enemmän ja sillä lähtee jo kuulo! Kolmas seikka oli hommata rca-kaapelia halvalla jostakin. Päädyin ostamaan 17 euron tarvikkeet elektroniikkakaupasta Oulusta. Juotin johdot valmiiksi työpaikalla onnistuneesti ja eikun asennukseen.
Asennus: Olin tutkinut ennen tavaroiden ostamista auton sisustaa ja koska itselläni ei olisi taidot riittänyt auton rakenteen monimutkaisuuden takia, päädyin asennuttamiseen. Ensin asennutin vahvistimen Oulun Aineella, joka on Saabin merkkiliike. Henkilökunta laittoi ensin hanttiin, mutta intin vastaan, että vahvistin voidaan asennuttaa autooni. Noh, se kuitenkin onnistui kiittäen tietotaitojeni. Ja hyvin vielä. Sitten hommasin tämän Blaupunkt-soittimen myöhemmin Kajaanista, koska sieltä sain jo KUNNOLLISTA ja tietävää asennuttaitoa ja tietotaitoja ja tietenkin itse soittimen, koska kyseinen liike oli juuri autohifiin erikoistunut. Liikkeen nimi on Fanatic Audio - suosittelen jokaiselle. Erityisesti siksi se oli hyvä, koska se oli halpa, koska työ kahdelta tunnilta maksoi jotain 45 egeä eli tosi halpaa Oulun hifipalveluihin verrattuna. Oulussa olisi muka mennyt 3-4 tuntia ja tuntitaksa oli jotain 30-40 euroa. Eli hintaa olisi tullut töiden osalta 200 egeä eli on kallista.
Kokemukset: Auton äänenlaatu on parantunut huomattavasti!! Basson jyrisyttää parhaillaan autoa oikein kunnolla jo 160 WRMS:llä! Diskantit toistuu hyvin jo alkuperäisillä kaiuttimilla. Minun minun mielestäni ei välttämättä tartte vaihtaa alkuperäisi kajareita, PAITSI jos on oikea hifisti tai siis paremminkin High-Endisti. Ja etenkin jos kilpailee äänenlaatu kilpailuissa. Se on minun mielipide ja etenkin koska tietääkseni uusissa GM Saabeissa ei ole ollenkaan huonot kaiuttimet. Ainakin ihan keskivertaiset. Uusimmissa Saab-malleissa taisi olla Harman-Gardonia. Tämä merkki on todella kova merkki ainakin viritinvahvistimien puolella. Pitäisi ehkä hommata tässä joskus sellainen viritinvahvistin ja tietysti merkiltään Harman-Gardon.
Tärkeää sinulle: Eli jos haluat välttämättä uudet kaiuttimet autoosi, niin teetä se oikeassa hifiliikkeessä, koska ne kyllä osaavat sen homman ja niillä löytyy kyllä rca-johtoja autoon vaikka minkälaisia. Ja tietysti muitakin tarvikkeita auton äänentoistoon löytyy. Ainakin mitä olen tutustunut Oulun Saab-merkkiliikkeeseen, niin siellä vaan juonitellaan ja ollaan eri mieltä asiasta. Ja sitten kannattaa senkin takia teettää jossakin hifiliikkeessä, koska silloin Saabbisi EI mene sekaisin tietokoneen takia!!!!!! Siinä voi vaikka mennä kärähtää koko auton sähköjärjestelmä!! Olenpahan yhden tapauksen kuullut. Omassa autossani äänet toistuvat loistavasti. Ja saattaa olla, että autossasi voi olla tanskalaiset Bang Og Olufsonit eli B&O, joka on suoraan sanottu SAAKELIN hyvä merkki. Se on siis High-End merkki. Mutta siitä, että onko ne autossasi en ole ihan varma. MUTTA KANNATTAA KYSYÄ Saabin jälleenmyyjältä!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
BTW, niitä DIN -> RCA johtoja ei maksa vaivaa alkaa rakentelemaan, kun ainakin 5 napaista DIN -> 4 RCA naaras johtoja saa elektroniikkaliikkeistä, ainakin tilaamalla. Hinta jotain 2 - 3 egee kipale. Sitten vaan vahvarin heräte sähköantennilta ja hommat hoituu
Viimeksi muokannut rr, Ke Joulu 31, 2003 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
RCA-johdoista
Joo, kyllä se voi olla niinkin. Mutta kuinka paksuja ne johdot sitten ovat?? Voi niitä saada halvallakin, mutta ne ovat sitten harvassa ja postimaksut tulevat päälle!! Itse kylläkin suosittelen laittamaan kunnon signaalijohdot, koska tuon laatuiseen Saabbiin EI kannata mitään huonoja johtoja laittamaan. Itse halusin juottaa johdot, koska osaan sen ihan hyvin ja sain ne halvemmalla kuin FanaticAudiolta!! Mutta en tiedä sitä, että olivatko ne FanaticAudion johdot sitten paksumpia tai muuten parempia. Itse tosiaan olen elektroniikkayrityksessä töissä ja siellä on hyvät laitteet tehdä omiakin asennuksia, jos vain on taitoa ja ,heh, jos saa luvan siihen.
Mutta kannattaa tilata muualta, jos ne ovat parempia laadultaan ja jos ovat halvempia. Ja ei ne signaalijohdot maksa mitään verrattuna siihen jos laittaa kalliin soittimen!! Ei siinä pala kuin sellainen 10 euroa verrattuna halvempaan paikkaan. Minun omat johdot ovat tosiaan 6 metriä pitkiä ja niitä kaksi kappeletta rinnakkain eli kahdelle kanavalle omat johdot. Sitten niissä on kullatut RCA-liittimet kummassakin päissä!! Sen takia ne maksoivat minulle 17 egeä - siis koko signaalijohto.
Mutta kannattaa tilata muualta, jos ne ovat parempia laadultaan ja jos ovat halvempia. Ja ei ne signaalijohdot maksa mitään verrattuna siihen jos laittaa kalliin soittimen!! Ei siinä pala kuin sellainen 10 euroa verrattuna halvempaan paikkaan. Minun omat johdot ovat tosiaan 6 metriä pitkiä ja niitä kaksi kappeletta rinnakkain eli kahdelle kanavalle omat johdot. Sitten niissä on kullatut RCA-liittimet kummassakin päissä!! Sen takia ne maksoivat minulle 17 egeä - siis koko signaalijohto.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vahvistimen asennuksesta
Juu, olen samaa mieltä, että herätevirran voi ottaa sähköantennista. Mutta jos ei ole semmoista antennia, niin kuin minulla, voi käyttää takavalojen virtaa hyväksi ja hommat hoituu vähintäänkin yhtä hyvin!!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Niin, tässä 9-3:n tapauksessa alkuperäiseen Clarioniin ei saa RCA-piuhoja ilman sovitekaapelia. SAAB myy johtoa hintaan 100 euroa. Korvaava vaihtoehto tälle piuhalle on tuo mainitsemani 3 euron viisinapainen DIN->RCA, josta saa sitten linjalähdöt RCA:lla. Ne RCA-kaapelithan voi sitten laittaa millaiset kukin haluaa
Miksi et muuten asennuttanut sitä vahvaria samassa poppikaupassa, missä muutkin laitteet? Miksi Aineella? Ei se nyt ihan _niin_ monimutkainen tuo NG900/9-3 ole
Eikä kyllä halpa kioski ole Aineen huoltokaan
Paljonkos ottivat rahaa vahvarin asennuksesta
Tietysti jos vaihtaa standardimalliseen poppikoneeseen, ei mitään sovitekaapeleita tarvitsekaan. Sitten pitää vaan hankkia se tavaralokero siihen täytteeksi
Miksi et muuten asennuttanut sitä vahvaria samassa poppikaupassa, missä muutkin laitteet? Miksi Aineella? Ei se nyt ihan _niin_ monimutkainen tuo NG900/9-3 ole
Eikä kyllä halpa kioski ole Aineen huoltokaan
Paljonkos ottivat rahaa vahvarin asennuksesta
Tietysti jos vaihtaa standardimalliseen poppikoneeseen, ei mitään sovitekaapeleita tarvitsekaan. Sitten pitää vaan hankkia se tavaralokero siihen täytteeksi
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD