Aero-kysymyksiä
Aero-kysymyksiä
Ostin 00-automaattiaeron, joten muutama nopea kysymys.
Kyselinkin tätä jo vahingossa tuolta 9-3 puolelta, mutta kysytääs uudestaan.
Öljykorkin ympärillä on hiukan öljyä. Otin öljykorkin pois ja pienen pieni pulssi tuntuisi kädessä. Kumihanskakin täyttyi kevyesti kun laitoin korkin suulle. Ei kuitenkaan missään nimessä mitään painetta. Autossa ei näyttäisi olevan huohotinpäivitystä, liittyisikö siihen vai voisiko olla jotain dramaattisempaa kyseessä? Auto kuitenkin tuntuisi kulkevan normaalisti. Vanhassa 2.3t:ssä (04) tuntuisi taas olevan ennemminkin pieni imu.
Mistä huohotinpäivitys-kitin saisi halvimmalla?
Autolla ajettu jo 340 000, kannattaako näillä kilometreillä enää ajatella mitään lastutuksia tms. ?
Kyselinkin tätä jo vahingossa tuolta 9-3 puolelta, mutta kysytääs uudestaan.
Öljykorkin ympärillä on hiukan öljyä. Otin öljykorkin pois ja pienen pieni pulssi tuntuisi kädessä. Kumihanskakin täyttyi kevyesti kun laitoin korkin suulle. Ei kuitenkaan missään nimessä mitään painetta. Autossa ei näyttäisi olevan huohotinpäivitystä, liittyisikö siihen vai voisiko olla jotain dramaattisempaa kyseessä? Auto kuitenkin tuntuisi kulkevan normaalisti. Vanhassa 2.3t:ssä (04) tuntuisi taas olevan ennemminkin pieni imu.
Mistä huohotinpäivitys-kitin saisi halvimmalla?
Autolla ajettu jo 340 000, kannattaako näillä kilometreillä enää ajatella mitään lastutuksia tms. ?
Re: Aero-kysymyksiä
Ilman muuta kannattaa ohjelma päivittää oli mittarilukema mitä tahansa. Saa tehojen ja biopowerin lisäksi mm. paremmin toimivan TC:n.
#3272
Re: Aero-kysymyksiä
Ok, täytynee tutkia onko Turun seudulla softaosaajia.
Vielä yksi kysymys tuli mieleen. Entinen omistaja sanoi, että kesällä vaivasi kaasuläpän jousi. Koodi oli nollattu ja kaasuläppäkotelo putsattu, joten vaiva hävisi. Nyt minulla kuitenkin syttyi vikavalo ja sama p1260 se siellä odotteli. En tuntenut ajossa kuitenkaan mitään. Ilmeisesti kannattaa kokeilla vielä putsausta ennenkuin alkaa uuttaa kaasuläppäkoteloa hankkimaan?
Vielä yksi kysymys tuli mieleen. Entinen omistaja sanoi, että kesällä vaivasi kaasuläpän jousi. Koodi oli nollattu ja kaasuläppäkotelo putsattu, joten vaiva hävisi. Nyt minulla kuitenkin syttyi vikavalo ja sama p1260 se siellä odotteli. En tuntenut ajossa kuitenkaan mitään. Ilmeisesti kannattaa kokeilla vielä putsausta ennenkuin alkaa uuttaa kaasuläppäkoteloa hankkimaan?
Re: Aero-kysymyksiä
Moro,
ota kotelo käteen ja ruuvaa läppä irti. Ota kuva ennenkuin irroitat läpän että se menee varmasti samoin päin takaisin akselille. Läpässä on pienet pokkaukset, josta asemoinnin voi nähdä.
Putsaa kurkku sekä läppä tarkkaan varsinkin läppäakselin juuresta.
Läpän ruuveihin kannattaa laittaa tippa sellaista ruuvilukitetta, jonka saa vielä joskus auki, mutta estää ruuvien tippumisen imusarjaan.
Kannatta hakea myös uudet tiivisteet ennen kotelon takaisin asennusta ( marmorilla yhteensä n. 3€ )
Terv.
ota kotelo käteen ja ruuvaa läppä irti. Ota kuva ennenkuin irroitat läpän että se menee varmasti samoin päin takaisin akselille. Läpässä on pienet pokkaukset, josta asemoinnin voi nähdä.
Putsaa kurkku sekä läppä tarkkaan varsinkin läppäakselin juuresta.
Läpän ruuveihin kannattaa laittaa tippa sellaista ruuvilukitetta, jonka saa vielä joskus auki, mutta estää ruuvien tippumisen imusarjaan.
Kannatta hakea myös uudet tiivisteet ennen kotelon takaisin asennusta ( marmorilla yhteensä n. 3€ )
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Aero-kysymyksiä
Tervehys!
Liekkö oikiaan paikkaan näin äkkiseltä kirjottelen mutta autokuumetta pukkaa ja saabismi on tainnut puraista 16vuoden tauon jälkeen. Silloin 900 gls palveli kohtuu hyvin Hakusessa olisi nytten 2.3t aero ja yksi ehdokas löytynyt Ylivieskasta
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6702802
Olisiko jollakin antaa kommenttia linkin autosta?Mitä näissä on huomioitava ostaessa? Miten näissä pelaa nämä automaattilaatikot? Kerran tiptronicin omistaneena pientä kauhua automaatteja kohtaan Entä mites näissä koneet ja turbot kestäneet?
Kiitoksia ja anteeksi jo etukäteen!
Liekkö oikiaan paikkaan näin äkkiseltä kirjottelen mutta autokuumetta pukkaa ja saabismi on tainnut puraista 16vuoden tauon jälkeen. Silloin 900 gls palveli kohtuu hyvin Hakusessa olisi nytten 2.3t aero ja yksi ehdokas löytynyt Ylivieskasta
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6702802
Olisiko jollakin antaa kommenttia linkin autosta?Mitä näissä on huomioitava ostaessa? Miten näissä pelaa nämä automaattilaatikot? Kerran tiptronicin omistaneena pientä kauhua automaatteja kohtaan Entä mites näissä koneet ja turbot kestäneet?
Kiitoksia ja anteeksi jo etukäteen!
Re: Aero-kysymyksiä
Tuo ilmoituksen auto on kyllä nähtävä paikanpäällä, hieman epäilyttää, lieneekö kyseessä oikeasti edes Hirsch vai onko kyseessä autojobbareille tyypilliseen tapaan tapaus, jossa kopioitu toisen ilmoituksen tiedot... vrt. http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6339044
Pitäisikö aidossa Hirschissä olla vakiona nuo Hirsch-polkimet ja vasemman jalan lepuutuslevy?
Pitäisikö aidossa Hirschissä olla vakiona nuo Hirsch-polkimet ja vasemman jalan lepuutuslevy?
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Aero-kysymyksiä
Hirchin vanteet on mutta polkimet, maski puuttuu ja hiilikuitu somisteet puuttuu. Vai onko ne pitäny tilata erikseen?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Aero-kysymyksiä
Rööri näyttäis kans olevan vaihdettu. Jotain dokumenttia olis kiva olla saatavilla.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Aero-kysymyksiä
Äkkiseltään väittäisin että ei tuossa ole hirschiä kuin vanteet. Esim. Takapuskuri on vaihdettu mikäli putkistokin on vaihdettu, ja sisustassa ei mikään viittaa normaalia aeroa kummempaan.
Kerta hintatasosi on tuo, niin itse kävisin katsomassa tuota edellä linkitettyä uuskaarlepyyn vaihtoehtoa. Hyvin todennäköisesti aito hirsch, ja suhteellisen vähän ajettukin vielä. Jos itsellä olisi kassaa tuon verran olisin jo sen hakenut
-Örkki-
Kerta hintatasosi on tuo, niin itse kävisin katsomassa tuota edellä linkitettyä uuskaarlepyyn vaihtoehtoa. Hyvin todennäköisesti aito hirsch, ja suhteellisen vähän ajettukin vielä. Jos itsellä olisi kassaa tuon verran olisin jo sen hakenut
-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Aero-kysymyksiä
Ilmoituksen autosta ehkä löytyy Oriolta vielä tietoa Hirsch-päivityksestä onko se tehty ja mitä?
Tässä alla hieman näistä jutuista joita pystyi ja osittain pystyy vieläkin ruksaamaan sekä tilaamaan. Trollin ANA:lta
Linkki: http://www.anabil.se/verkstad-reservdel ... mance.aspx
Motoruppgraderingar - Moottorin päivitykset
Sportavgassystem - Sportti pakoputki
Sportchassisatser - Sportti alustasarjoja
Fälgar i både 18" och 19" - Vanteet 18" ja 19"
Interiördetaljer - Sisustus osia
Bromsuppgraderingar - Jarru päivityksiä
Aerodynamikdetaljer såsom spoiler, trösklar osv. - Aerodynamikka osia, spoilerit, helmat sun muut.
Tässä alla hieman näistä jutuista joita pystyi ja osittain pystyy vieläkin ruksaamaan sekä tilaamaan. Trollin ANA:lta
Linkki: http://www.anabil.se/verkstad-reservdel ... mance.aspx
Motoruppgraderingar - Moottorin päivitykset
Sportavgassystem - Sportti pakoputki
Sportchassisatser - Sportti alustasarjoja
Fälgar i både 18" och 19" - Vanteet 18" ja 19"
Interiördetaljer - Sisustus osia
Bromsuppgraderingar - Jarru päivityksiä
Aerodynamikdetaljer såsom spoiler, trösklar osv. - Aerodynamikka osia, spoilerit, helmat sun muut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Aero-kysymyksiä
Ilmoitetut tehot muistaakseni täsmäis Hirschin kevyempään softaan. Hirschiltähän on voinut tilata yksittäisiä asioita (softa, vanteet, koristeet) tai isompia paketteja (kuten koko TrollR -varustus).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Aero-kysymyksiä
Kiitoksia Tommile, täytyy hakea tiivisteet ja alkaa tuota putsaamaan.
Evapin poistosta: riittääkö tämänikäisessä, että tulppaa sen mankkuvenalta t-haaralle lähtevän letkun (muistaakseni ylimmäinen)?
Evapin poistosta: riittääkö tämänikäisessä, että tulppaa sen mankkuvenalta t-haaralle lähtevän letkun (muistaakseni ylimmäinen)?
Re: Aero-kysymyksiä
^^ Hirschin 280hv paketti on sisältänyt pelkän moottorimuutoksen, jossa on erilainen imuputki, välijäähdytin, ruostumaton pakoputkisto ja moottorin ohjauksen softa. 305hv paketissa on ollut moottori-, alusta-, jarru-, vanne- ja ulkonäkömuutokset. Lisäksi on saanut sisustapaketin, jossa on mm nuo polkimet. Kaikkia näitä on saanut myös yksittäin. Viggen-tyyppisiä penkkejäkin on saanut.
280hv:n paketti kai tippui jossain vaiheessa pois ja 305 päivittyi 300:aan.
Veikkaan, että jos rekisteriotteesta tai muista virallisista papereista löytyy maininta 280hv:sta ja vielä voisi todeta vakio-aerosta poikkeavan imuputken ja välijäähyn, olisi ihan oikeana Hirschinä pidettävä vaikkakin tosiaan karvalakkina. Tiettävästi tuo paketti ei sisältänyt/vaatinut etujarrujen suurentamista kuten 300/305.
280hv:n paketti kai tippui jossain vaiheessa pois ja 305 päivittyi 300:aan.
Veikkaan, että jos rekisteriotteesta tai muista virallisista papereista löytyy maininta 280hv:sta ja vielä voisi todeta vakio-aerosta poikkeavan imuputken ja välijäähyn, olisi ihan oikeana Hirschinä pidettävä vaikkakin tosiaan karvalakkina. Tiettävästi tuo paketti ei sisältänyt/vaatinut etujarrujen suurentamista kuten 300/305.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Aero-kysymyksiä
Oisihan tuota Ylivieskan Aeroa voinut uteliaisuuttaan käydä vilkaisemassa, kun sinne viikonlopuksi menen, mutta ei näytä pulju olevan lauantaisin auki
Vaan onhan tuo edellä linkitetty ( http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6339044 ) Hirsch huomattavasti houkuttelevampi kampe, jos farkku ei ole vaatimuksena.
Vaan onhan tuo edellä linkitetty ( http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6339044 ) Hirsch huomattavasti houkuttelevampi kampe, jos farkku ei ole vaatimuksena.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Aero-kysymyksiä
Näyttää olevan aero jossa hirschin 280 hv softa ja muutkin tavarat varmaan jos on rekisterissä 280 hv:nä. Pakoputki näyttää myös olevan hirchin putki sillä se on tollainen ovaalin muotoinen.
Varusteiden puolesta ei tota voi heikoksi sanoa kun on tuuletetut penkit ja org.navi,kääntyvät peilit, xenonit ym...
Itsellä oli juuri vastaava aikoinaan kylläkin vielä kattoluukulla.
2004 vuonna kaikki sisustan hirsch ehotus piti ostaa erikseen ja maski ym. ulkoiset hirsch kamat myös.
Vanteet piti myös ostaa erikseen sillä 280 hv pakettiin ei ne kuulunut.
Varusteiden puolesta ei tota voi heikoksi sanoa kun on tuuletetut penkit ja org.navi,kääntyvät peilit, xenonit ym...
Itsellä oli juuri vastaava aikoinaan kylläkin vielä kattoluukulla.
2004 vuonna kaikki sisustan hirsch ehotus piti ostaa erikseen ja maski ym. ulkoiset hirsch kamat myös.
Vanteet piti myös ostaa erikseen sillä 280 hv pakettiin ei ne kuulunut.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"