Terve,
downpipen ja putkiston asentaneet on varmaan huomanneet jotain resonansseja ja pärinöitä ohjaamossa? Itsellä 3000rpm kohdalla rätisi koko kojelauta 3"rst downpipen asennuksen jälkeen.
Onglema hävisi kun asensin kiinnikkeen ennen alimmaista 90 asteen mutkaa, dp kiinni lohkoon. Resnonassi hävisi,mutta putkiston kuulee kiskovan kumikiinnikkeitä kuormanvaihdoissa, koska aftermarket joustoelementti ei salli aksiaaliliikettä, kuten Saabin OEM jousto, joka on laadultaan aivan omaa luokkaa.Ennen tätä dp ja putkisto heiluivat oikein kunnolla kaasua painaessa.
En tiedä yhtään viri-downpipemallia, jossa olisi tuo "alakiinnike" valmiina, tai jossa joustoelementti olisi yhtä löysä kuin oem.Lisäksi vakio kattihan on oikeen raudalla ja kahdella pultilla kiinni lohkossa.
DIY/aftermarket Downpipe&putkiston räminät ja resonanssit
DIY/aftermarket Downpipe&putkiston räminät ja resonanssit
EX: 9³SS BioPower
Re: DIY/aftermarket Downpipe&putkiston räminät ja resonanssit
Laitetaan nyt tänne kun alakiinnikettä modatessa parantelin muitakin juttuja. 2 kk ajeltu 3" dp:llä ja lisälämpöeristeestä on hyötyä massatuissa autoissa. Kunnon runnutuksen jälkeen alustamassa pakoputkitunnelisssa hieman tuoksahti ja tunne ei ole kiva.
Suosittelen dp projekteihin termotechin liimattavaa alumiinieristettä korin puolelle tunnelin seinämiin ja dp:n ympärille ihan bilteman lasikuitueristenauhaa. OEM DP on eristetty kunnolla alumiinipellillä.
Suosittelen dp projekteihin termotechin liimattavaa alumiinieristettä korin puolelle tunnelin seinämiin ja dp:n ympärille ihan bilteman lasikuitueristenauhaa. OEM DP on eristetty kunnolla alumiinipellillä.
EX: 9³SS BioPower
Re: DIY/aftermarket Downpipe&putkiston räminät ja resonanssit
Minulla kuului ykkösvaihteella liikkeellelähdössä kolahtava ääni. Aluksi luulin että se kuuluu edestä nivelistä tai jostain etujousen läheltä mutta syyksi selvisi juurikin 3" aftermarket putkisto, jossa kannake otti kiinni mutta laitoin paremmin paikalleen pakoputken kannatinkumin siihen niin ääni hävisi.
Tosiaan 3000 kierroksen kohdalla putkisto pitää voimakkaasti ääntä Käynnistyksessä tuntuu putkisto liikahtavan niin että sen kuulee mutta muuten ei. Siihen voisi auttaa ehdottamasi kiinnikkeen asennus.
Muuten kyllä äänet on muhkean kuuloiset!
Tosiaan 3000 kierroksen kohdalla putkisto pitää voimakkaasti ääntä Käynnistyksessä tuntuu putkisto liikahtavan niin että sen kuulee mutta muuten ei. Siihen voisi auttaa ehdottamasi kiinnikkeen asennus.
Muuten kyllä äänet on muhkean kuuloiset!
Saab 9-3 2,0T (Aero cover) -04 (Special) lastu
Re: DIY/aftermarket Downpipe&putkiston räminät ja resonanssit
Mossemiehen 3" dp ollut kiinni varmaan jotain 15.000km eikä mitään räminää tai ylikuumenemista ole esiintynyt missään kovemmassakaan vedossa. Mitään lisäsuojia ei ole, mutta viriputki vie vähemmän tilaa katin kohdalta verrattuna vakioon ja jää enemmän ilmatilaa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: DIY/aftermarket Downpipe&putkiston räminät ja resonanssit
Juuri samanlaisia ongelmia oli itsellä. Tuo putkiston liikkuminen saa turbon kartiolaipan löystymään, ahtimelta vuotaa pakokaasuja ja seossuhteet menee pieleen -> koneesta häviää tehoja ja ei välttämättä mene leimasta läpi. Kannattaa korjata kuntoon ja hitsata kunnon kiinnikkeet sinne vikaan 90 asteen mutkaan alas. Jäykkä jousto vaatii kunnon kiinnitykset lohkoon, jottei kuormat välity turbolle asti.h3n3 kirjoitti:Minulla kuului ykkösvaihteella liikkeellelähdössä kolahtava ääni...Tosiaan 3000 kierroksen kohdalla putkisto pitää voimakkaasti ääntä Käynnistyksessä tuntuu putkisto liikahtavan niin että sen kuulee mutta muuten ei. Siihen voisi auttaa ehdottamasi kiinnikkeen asennus.
Muuten kyllä äänet on muhkean kuuloiset!
EX: 9³SS BioPower