Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Totta on sekin, että joidenkin tonnien säästö autojen hankintahinnassa on aika pieni pisara meressä poliisin kokonaiskuluissa. Mutta kyllä siellä mieluiten näen varoja käytettävän käsiparien palkkaamiseen, kuin autojen statusarvoon. Premium kun tarkoittaa oikeasti ja käytännössä lähinnä valmistajan normaalia suurempaa markkinointibudjettia, joka kompensoidaan auton korkeammalla hinnalla. Enkä usko että se juoppojen ja kieroonkasvaneiden kansalaisten lastenvahtina toimiminen v#%&ttaa Mersussa yhtään vähemmän kuin Skodassa.
Kyse on myös hieman siitä, miltä asia näyttää kansan silmissä. Jos suomalaiset poliisit ajelisivat kaikki autoilla, joiden siviiliversioon ei ole varaa kuin varakkaimmalla 5 %:lla kansasta, on hieman huonommat kantimet valittaa telkkariuutisissa, että ei pysty hoitamaan poliisin velvollisuuksia johtuen rahapulasta.
Sinänsä suomalaisen poliisin kalustosta itselläni ei ole moitittavaa. Mondeot, Passatit, Octaviat ja Avensikset on varmasti päteviä poliisin käyttöön.
Kyse on myös hieman siitä, miltä asia näyttää kansan silmissä. Jos suomalaiset poliisit ajelisivat kaikki autoilla, joiden siviiliversioon ei ole varaa kuin varakkaimmalla 5 %:lla kansasta, on hieman huonommat kantimet valittaa telkkariuutisissa, että ei pysty hoitamaan poliisin velvollisuuksia johtuen rahapulasta.
Sinänsä suomalaisen poliisin kalustosta itselläni ei ole moitittavaa. Mondeot, Passatit, Octaviat ja Avensikset on varmasti päteviä poliisin käyttöön.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Henkilökohtaisesti ihmetyttää Transporterin hegemonia maijoissa. Onhan se varmasti saatu tingittyä melko pitkälle isoissa tilauksissa ja kaikki varusteet on siihen sovitettu, mutta milloin on viimeksi nähty esim. Transitteja poliisin käytössä, poislukien Connectit kamera-autoina? Luulisi että jotain muutakin maahantuojaa kiinnostaisi nuo markkinat.
Olisi myös mielenkiintoista tietää minkälaista luotettavuutta nykymallin VW:t tarjoavat poliisin käytössä, ainakin parissa Poliisien jaksossa on maija jättänyt pulaan ja Passattejahan ei taida olla kuin muutama hassu...
Olisi myös mielenkiintoista tietää minkälaista luotettavuutta nykymallin VW:t tarjoavat poliisin käytössä, ainakin parissa Poliisien jaksossa on maija jättänyt pulaan ja Passattejahan ei taida olla kuin muutama hassu...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Eikö se kuitenkin V70 oo edelleenkin se ykkösvaihtoehto? Ennenhän ne oli kai lähinnä niitä ja femmaa. Muistelisin jostain lukaisseeni, että Saabin konkurssin jälkeen Volvon rinnalle olis tullut Passattia ja 5-sarjan baijerilaista. Eli tuskin siellä ihan joka partio noilla Mersuilla ajelee. Ei nyt tietysti sikäli, että bemarikaan järin halpa auto olisi.AZP kirjoitti:Muttamutta, se voipi olla että meisseliin on päädytty ihan rehdin kilpailutuksen kautta. Vaikka kuluttajahinta e-mersulle onkin kovempi kuin V70:lle, niin fleettihankinnoissa on voinut käydä niinkin, että Mersu on tarjonnut paremman hinnan.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Juha96 kirjoitti:Siinä on kuitenkin sen verran eroa, että kokin koulutuksen saaneella on täysi vapaus perustaa oma yritys kyseiselle alalle, mutta poliisipalvelujen tarjoamisessa valtiolla on Suomessa monopoliasema.
Kuulostaa kokoomuslaisten puheilta. Kyllä tuo mun tyttökaveri oli säästänyt koko elämänsä yrityksen perustamiseen. Siihen tarvitaan rahaa! Ei siihen pelkkä näennäinen vapaus kyllä riitä! Ruvetkoon vartijan hommiin, saa sitten ottaa kiinni "oikeita" rosvoja.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Yleistyy. Jostain muistan lukeneeni, että Octaviat vaihtuu Passatteihin. Nokian seudulla nähnyt pariin otteeseen valkoisen tunnuksettoman Passat Alltrackin.Rattivaihde kirjoitti:...ja Passattejahan ei taida olla kuin muutama hassu...
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Uusia Octavioita täällä Tampereella näkynyt pari kappaletta. Uudellamaalla saa käydä hyvä tuuri että näet mitään muuta kuin Transportereita, täällä tuntuu olevan henkilöautoja suurempi osa kalustosta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 928
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Alltrakki bongattu viikko sitten Vammalassakin. Oli niin puhdas, et piankos sen lakkiautoks tunnisti. Oli siis siviili tuokin.
Saab 9-5 Vector -03 stage1 470 tkm
puh.040 538 0231
forward forever backward never
puh.040 538 0231
forward forever backward never
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Transitteja tuskin tulee maijoiksi ennen kuin 80- ja 90-luvulla poliisina palvelleet ovat eläköityneet. Sen verran kovat traumat ja kuulovauriot todennäköisesti jäänyt Transit-MaijoistaRattivaihde kirjoitti:...milloin on viimeksi nähty esim. Transitteja poliisin käytössä, poislukien Connectit kamera-autoina?

Oikeasti 90-luvun pakumarkkinoilla Portteri oli ominaisuuksiltaan aivan omaa luokkaansa. Nykyisiä pakuja en ole paljoa ajellut. Yhden mallin käyttäminen on sinänsä perusteltua, että maijat rakennetaan aika isosti. Ei kannata räätälöidä poliisivarustusta useampaan pakumalliin. Henkilöautohen modifikaatiot on aika paljon kevyempiä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Tapani Kansan liikennetietoiskut olivat aikoinaan Pullakuskien kohokohtia. Tuolla on joitakin tunnuksettomia lueteltu, mutta uusimmat havainnot ovat ilmeisesti vuodelta 2012: http://www.blacksnake.info/siviilit/sqlrekkarihaku.php
Mersullahan taitaa Karhukoplakin ajaa:

Mersullahan taitaa Karhukoplakin ajaa:
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Toki. Kunhan totesin, että niin moneen pahempaankin ja tyhmempäänkin paikkaan näen rahoja(ni) tungettavan, että en osaa paheksua sitä, jos Poliisin työvälineet ovat laadukkaita, tehokkaita ja etenkin työhön sopivia. Vaikken itse mersumies olekaan, niin täysi kunnia Otavamedialle, TM-60 on varmasti etenkin talvisaikaan varsin mahtava työkalu tärkeissä töissä.AZP kirjoitti:Mutta kyllä siellä mieluiten näen varoja käytettävän käsiparien palkkaamiseen, kuin autojen statusarvoon.
Monessa tilanteessa se Skoda saattaa olla jopa työtehtäviin sopivampi (vrt. siviili-RS-ocut, jotka naamioituvat hyvinkin tehokkaasti tavallisten tallaajien autojen sekaan). Enkä tosiaan myöskään tarkoittanut sitä, että Octaviassa kaikkia v#%&ttaisi yhtä paljoa kuin muaAZP kirjoitti:Enkä usko että se juoppojen ja kieroonkasvaneiden kansalaisten lastenvahtina toimiminen v#%&ttaa Mersussa yhtään vähemmän kuin Skodassa.

Joo, koko kaluston vaihtaminen preeeemiumiin olisi rehellisesti järjetöntä. Tältä ajatukselta yritin välttyä mainitessani jotain nykyisestä budjetista.AZP kirjoitti: Kyse on myös hieman siitä, miltä asia näyttää kansan silmissä. Jos suomalaiset poliisit ajelisivat kaikki autoilla, joiden siviiliversioon ei ole varaa kuin varakkaimmalla 5 %:lla kansasta, on hieman huonommat kantimet valittaa telkkariuutisissa, että ei pysty hoitamaan poliisin velvollisuuksia johtuen rahapulasta.
Kyllä - ja redundanttia, kun kalustoa on eri toimittajilta ja eri ikäisinä. Siinä vaiheessa, kun Toyota pistää nuo kaikki Avensikset (no, käytännössä kait vuosimallin tai pari, jos ylipäätään jotain) käyttökieltoon ja takaisinkutsuun liukuvan lattiamaton takia, kulkevat Mondeot, Passatit ja Octaviat vielä varsin kiltisti pahiksia kurmuuttamaan. Noitahan tulee suhteellisen harvoin, mutta olisi se noloa jos iso osa maan poliisivoimista olisi hetkeäkään hädässä siksi, että valmistaja huutaa ääneen "älkää ajako".AZP kirjoitti: Sinänsä suomalaisen poliisin kalustosta itselläni ei ole moitittavaa. Mondeot, Passatit, Octaviat ja Avensikset on varmasti päteviä poliisin käyttöön.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Tässä on kyllä vinha perä. Rekisteröintitilastojen kärki on luultavasti ollut Portteri, Transit ja Hiace ja kyllähän nuo viimeksi mainitut olivat vielä ysärilläkin melkoisia työkoneita. Ylipäätäänhän Volkkarin ansioksi pakujen osalta on taittu lukea se, että ne hiffasivat ensimmäisinä että miksipä näistä ei voitaisi edes yrittää tehdä yhtä mukavia kuin henkilöautoista.AZP kirjoitti:Oikeasti 90-luvun pakumarkkinoilla Portteri oli ominaisuuksiltaan aivan omaa luokkaansa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
^Kyllä, merkittävää oli Volkkarin kyky uusia Transporter ja ravistella vanha filosofia totaalisesti siirryttäessä T3:sta T4:ään vuonna 1990. T3:han oli kymmeniä vuosia jäljessä Hiacesta ja Transitista 80-luvulla. Takamoottorisesta, vielä jopa ilmajäähytteisiä käyttävästä kelkasta siirryttiin etuvetotekniikkaan ja käytettiin vähän paukkuja myös kuljettajan ergonomiaan. Selvästi volkkarin insinöörit katsoivat edellisen sukupolven pakuaan mallina siitä, miten asioita ei pidä tehdä.
Kilpailijat pääsivät mukaan tähän kehitykseen vasta aikaisintaan 90-luvun lopulla, esim Mersulta tuli vuonna 1996 Vito. En ole koskaan sellaista ajanut, mutta taisi sekin edustaa jotain aivan uutta MB:n tavara-autoissa. Ford veteli sillä sinänsä modernin näköisellä mutta muuten karsealla rekisteröidyllä työkoneella vielä vuosituhannen loppuun.
Ei kylläkään sovi unohtaa, että jenkeissä pakut olivat tietyllä tavalla kehittyneet tähän suuntaan jo 70-luvulta alkaen. Vielä vuoden 1996 Chevy Van perustui 60-luvulla kehitettyyn malliin, mutta kilpaili kyllä oikein varusteltuna kuskin mukavuustasossa T4-Transporterin kanssa. Makuasioita tietenkin on se, nauttiko Vanin pehmeistä kapteenipenkeistä, pehmeästä automaattivaihteistosta ja klassisesta kojelautamuotoilusta vai Volkkarin modernimmista hallintalaitteista ja jämäkämmistä penkeistä.
Kilpailijat pääsivät mukaan tähän kehitykseen vasta aikaisintaan 90-luvun lopulla, esim Mersulta tuli vuonna 1996 Vito. En ole koskaan sellaista ajanut, mutta taisi sekin edustaa jotain aivan uutta MB:n tavara-autoissa. Ford veteli sillä sinänsä modernin näköisellä mutta muuten karsealla rekisteröidyllä työkoneella vielä vuosituhannen loppuun.
Ei kylläkään sovi unohtaa, että jenkeissä pakut olivat tietyllä tavalla kehittyneet tähän suuntaan jo 70-luvulta alkaen. Vielä vuoden 1996 Chevy Van perustui 60-luvulla kehitettyyn malliin, mutta kilpaili kyllä oikein varusteltuna kuskin mukavuustasossa T4-Transporterin kanssa. Makuasioita tietenkin on se, nauttiko Vanin pehmeistä kapteenipenkeistä, pehmeästä automaattivaihteistosta ja klassisesta kojelautamuotoilusta vai Volkkarin modernimmista hallintalaitteista ja jämäkämmistä penkeistä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Transportter-poliisi jahtaa Nissan Sunny-jamppaa. Teho ei ihan riitä, mutta sitkeys palkitaan lopussa.
http://www.youtube.com/watch?v=ohB-D7az7KY
http://www.youtube.com/watch?v=ohB-D7az7KY
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.
Hiljaiseksi pistää miten vaivoin Transportteri pysyy kannoilla. Sunnyssä uutena 75 hevosvoimaa, nollasta sataan 12,5 sekuntia ja huippunopeus 170, ja maija jää suorilla kiihdyttäessä oikein huolella. Varmaankin luovuttavat suosiolla saman tien jos vastassa on esim. 2.3i-tonnari, puhumattakaan puhaltimella varustetuista... 
Toiselta kantilta, pirun pirteästi kulkee Nissani, muistaakseni Sunnyt ja Almerat ovatkin aina pärjänneet vertailuissa (vain) suorituskyvyn osalta.

Toiselta kantilta, pirun pirteästi kulkee Nissani, muistaakseni Sunnyt ja Almerat ovatkin aina pärjänneet vertailuissa (vain) suorituskyvyn osalta.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22