No katsoin parhaaksi , puhdistusvahalla puhdistaa , mutta jatkoa varten mikä olis hyvä pesuaine ? Liuotin pesu vie varmaan vahankin mennessä?
Siis mitä vit***??!!!? Uus autohan pitää käsitellä melko heti. Niissähän on joku ***tanan kura päällä ku lähtee tehtaalta. Se pitää pestä käsin pois ja laittaa joku oikein hieno vaha päälle, esim. Autoglymin se nestemäinen vaha. Ei missään nimessä sitten uuteen maalipintaan hiovaa ainetta. Mieluiten itse tekisin näin; ensin käsin pesu, kuivaus säämiskällä, sen jälkeen pyyhkisin pinnan rasvanpoistoaineella kevyesti (ainetta rättiin, pinnan puhdistus, kuivalla rätillä heti perään), Glymin puhdistava vaha ja päälle Glymin nestemäinen vaha. Tulee paksu ja hyvä vaha kerros, ja on helppo pestä.potkuhousu kirjoitti:Myyjä neuvoi vahaamaan sitten talven jälkeen joskus keväällä.
Näin on. Tuon Tar removerin voi kyllä korvata rasvanpoistoaineella ihan huoletta. Glasuritilta saa hyvää rasvanpoistoainetta ja suojahanskoja ei taida tarvita (itse en ainakaan käytä). Pesuaineena olen käyttänyt setän tallissa olevaa Megacleania. Ekalla kerralla, kun sitä käytin niin piti ihmetellä, että miksi tuo oikean käden nahka on noin jumalattoman punainen. Setä sitten selvensi, että ko. aineella 1:5 esisekoitustidi kirjoitti:Autoglymin tuotteilla seuraavassa järjestyksessä:
1. Nopea pesu, jolla poistetaan suurimmat liat
2. Intensive Tar Remover myrkyllä lähtee kaikki pois; ei tunnut pinta karhealta tuon jälkeen.
3. Super Resin Polish vahaus
4. Extra Gloss Protection, mieluiten yön yli vaikuttaneena.
Tämän kun tekee 1-2 kertaa vuodessa on pesu ja kevyempi vahaus kuin lasten leikkiä.
P.S. MUISTAKAA käyttää suojakäsineitä Tar Removeria käyttäessänne (Kaupan ohuet suojahanskat sulaa, joten kannattaa varmistaa kemikaalien kestävyys). Nimimerkillä "oho, mihin iho hävisi käsistä"
Oikeastaan melkein kaikki on semmoisia. Itse haluaisin nähdä pesuaineen jolla saadaan liuotinpesun ja rasvanpoistoaineen käytön jälkeinen tulos kertavedolla, eli auton auton maalipinta olisi täysin puhdas, jopa vahasta.Reetu kirjoitti:Eli eikö ole pesuainetta joka ei vie vahaa, vaan vain suola pinttymät.