900 katsastus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: 900 katsastus
Oma saapas meni läpi huomautuksilla
-oikea parkkivalo palanut
-pesunestesäiliö tyhjä
Ei muuta ku kovaa ajoa vain toivotteli inssi.
-oikea parkkivalo palanut
-pesunestesäiliö tyhjä
Ei muuta ku kovaa ajoa vain toivotteli inssi.
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Re: 900 katsastus
varmaan sopii tähän ketjuun laittaa tämän.
noppa -86 huomautuksitta läpi.
Hiljan ostettu ja inssi kysyi auton alla että "tuleeko tällä ajettua paljon"
siinä kävi mielessä, että onko siellä nyt jotain että ei enää kannattaisi..
syy, oli se kun auto oli niin hyvässä kunnossa.
ja oli ensimmäinen kerta kun 20 vuoteen menee auto läpi kerralla, todennäköisyys sille että se on vanhin auto mitä on katsastanut...
ja nimen omaan ainoa auto joka on mennyt minulla huomautuksitta läpi.
noppa -86 huomautuksitta läpi.
Hiljan ostettu ja inssi kysyi auton alla että "tuleeko tällä ajettua paljon"
siinä kävi mielessä, että onko siellä nyt jotain että ei enää kannattaisi..
syy, oli se kun auto oli niin hyvässä kunnossa.
ja oli ensimmäinen kerta kun 20 vuoteen menee auto läpi kerralla, todennäköisyys sille että se on vanhin auto mitä on katsastanut...
ja nimen omaan ainoa auto joka on mennyt minulla huomautuksitta läpi.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900 katsastus
900 Cabben käytin katsastuksella tänään, huomautuksitta läpi.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 19:06
- Paikkakunta: Oulu
Re: 900 katsastus
Just kävin oman satkun (vuodelta -88) katsastamassa, huomautusta tuli ainoastaan sisätuulettimen nopeussäädön toimimattomuudesta kun huurteenpoistoa ei saanut puhaltamaan kuin aivan hiljaa.
Muuten tuli vain kehua alustan kunnosta ja lähtiessäni katsastusukko totesi että se on hyvä peli, ei kannata myydä.
Nyt rupean etsimään netistä että mikä tuossa tuulettimessa mahtaa olla vikana, saa toki antaa neuvoja jos heti keksii mikä se voisi olla. Vaikka yv:llä ettei sotkeennu tämä ketju...
Muuten tuli vain kehua alustan kunnosta ja lähtiessäni katsastusukko totesi että se on hyvä peli, ei kannata myydä.
Nyt rupean etsimään netistä että mikä tuossa tuulettimessa mahtaa olla vikana, saa toki antaa neuvoja jos heti keksii mikä se voisi olla. Vaikka yv:llä ettei sotkeennu tämä ketju...
Re: 900 katsastus
Vikalistan noudin tänään tuohon allekirjoituksen satkuun..
- vasen alapallo väljä
- tehoton käsijarru vasemmassa nurkassa
- oikea takaiskari heikko
Pidempää listaa odotin luonnollisesti
- vasen alapallo väljä
- tehoton käsijarru vasemmassa nurkassa
- oikea takaiskari heikko
Pidempää listaa odotin luonnollisesti
Re: 900 katsastus
Ja taas leima kerralla, kehujen kera. Ainoa huomautus toinen rekisterikilvenvalo, ollut pimeä ainakin 8 vuotta, eka kerta kun tuli maininta otteeseen, pitänee laittaa kuntoon.
Tarkkaan tutki ja oikeista paikoista. Pitkään katseli moottoria ja lopuksi syykin selvisi, itsellään vapariprojekti ja miettinyt turbotusta.
Tarkkaan tutki ja oikeista paikoista. Pitkään katseli moottoria ja lopuksi syykin selvisi, itsellään vapariprojekti ja miettinyt turbotusta.
9-5 Aero Wagon A -03
Re: 900 katsastus
Minulla 900 -87 vaati kaksi käyntiä, piti laittaa uusi etujarruletku. Osa löytyi helposti mutta jengat olivat kireälle kiristetty silloin viime vuosituhannella. Kylmäspray hieman auttoi.
Katsastajaa kiinnosti onko kaikki kilometrit mittarissa, onhan ne 110 tkm. Auto on sikäli harvinainen ettei ole tietääkseni koskaan nähnyt lunta. Ollut uudesta ikämiehellä kesämökkiretkiä varten, ostin lämpimästä autotallista, olen säilyttänyt perä ovelle päin ettei meilläkään lunta näe.
Katsastajaa kiinnosti onko kaikki kilometrit mittarissa, onhan ne 110 tkm. Auto on sikäli harvinainen ettei ole tietääkseni koskaan nähnyt lunta. Ollut uudesta ikämiehellä kesämökkiretkiä varten, ostin lämpimästä autotallista, olen säilyttänyt perä ovelle päin ettei meilläkään lunta näe.
Re: 900 katsastus
Leima ensimmäisellä käynnillä -93 mallin ässään, kuten viimeksikin. "Hyväkuntoinen saappi, ei taida olla alustaakaan koskaan hitsattu eikä näkynyt ruosteita". 350 mittarissa.
No ihan helpolla leima ei tullut, oikea vetaritunneli piti tehdä, brembon levyt joka nurkkaan ja uudet palat. Eteen jarruletkut, taakse kässärivaijeri. Vetarinkumit ja molemman puolen etupyörän laakerit. Ja vissiin jotain muutakin tuli kesän mittaan laitettua.
No ihan helpolla leima ei tullut, oikea vetaritunneli piti tehdä, brembon levyt joka nurkkaan ja uudet palat. Eteen jarruletkut, taakse kässärivaijeri. Vetarinkumit ja molemman puolen etupyörän laakerit. Ja vissiin jotain muutakin tuli kesän mittaan laitettua.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: 900 katsastus
Leima tuli ensimmäisellä käynnillä, huomautukset OT iskarin alahela väljä ja OE pyöränlaakerointi välyksellinen. Mittarissa 323tkm ja ajoaikaa 1/2016.
Viimeksi muokannut ketku, To Loka 09, 2014 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 5930
Re: 900 katsastus
Oma satku tänään katsastettu. Katsastus läpäisty kehujen kera, ei ainuttakaan moitteen sanaa autosta Mittarissa 215 725 km.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: 900 katsastus
Hylky tuli..
- Huonot renkaat
- Liikaa happea pakokaasussa
- Oikealla edessä ruostevaurio matkustajan kohdalla
Korjauskehotus tuli sitten valokuviost ajoka on epäselvä
Ei muutako laittamaan ässä kuntoon.
- Huonot renkaat
- Liikaa happea pakokaasussa
- Oikealla edessä ruostevaurio matkustajan kohdalla
Korjauskehotus tuli sitten valokuviost ajoka on epäselvä
Ei muutako laittamaan ässä kuntoon.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: 900 katsastus
Sain oman -91 satkuni läpi toisella yrittämällä. Ekalla kerralla oli tyhjäkäynnillä liikaa hiilivetyjä vähäpäästöiseksi (vuosi takaperin olivat mitanneet normaalipäästöisenä, olisi kuulunut silloin jo hylätä), kuskin puolelta käsijarru mykkä ja bensansuodatin hieman kostea. Lisäksi ruosteisesta kuskinovesta tuli korjauskehotus.
Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot, puolan, pyörijän ja ilmansuodattimen sekä vaihdoin virranjakajan ennakonsäätöletkun ja huohotuksen alipaineletkut päittäin menemään oikeisiin paikkoihin. Laitoin uuden bensansuodattimen ilmastointiteipillä käärittynä paikoilleen ja vaihdoin taakse jarrusatulan, kun vanha ei suostunut säätymään.
Näillä toimenpiteillä meni päästöt selkeästi alle rajojen, käsijarruun jäi vielä vähän heittoa ja bensansuodatin ei enää hikoile. Oviin pitää joskus jaksaa askarrella korjauspalat.
Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot, puolan, pyörijän ja ilmansuodattimen sekä vaihdoin virranjakajan ennakonsäätöletkun ja huohotuksen alipaineletkut päittäin menemään oikeisiin paikkoihin. Laitoin uuden bensansuodattimen ilmastointiteipillä käärittynä paikoilleen ja vaihdoin taakse jarrusatulan, kun vanha ei suostunut säätymään.
Näillä toimenpiteillä meni päästöt selkeästi alle rajojen, käsijarruun jäi vielä vähän heittoa ja bensansuodatin ei enää hikoile. Oviin pitää joskus jaksaa askarrella korjauspalat.
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: 900 katsastus
Kävin katsastuksessa vm. -92 satkun kanssa.
Luulin että meininki olisi: https://www.youtube.com/watch?v=E-2kVGOmrps
Ainoa vika oli kuitenkin läpimätä vasen vetaritunneli/pitkittäispalkki. Tämä vika olikin jo tiedossa. Kuukausi aikaa laittaa kuntoon.
Päästöt, iskarit ja jarrut olivat oikein hyvät.
Asiallinen katsastusmies ymmärsi vanhusta eikä ruvennut vinkumaan kaikesta epäolennaisesta.
Lystin tarjosi: http://www.kangasalanautokatsastus.fi/
Luulin että meininki olisi: https://www.youtube.com/watch?v=E-2kVGOmrps
Ainoa vika oli kuitenkin läpimätä vasen vetaritunneli/pitkittäispalkki. Tämä vika olikin jo tiedossa. Kuukausi aikaa laittaa kuntoon.
Päästöt, iskarit ja jarrut olivat oikein hyvät.
Asiallinen katsastusmies ymmärsi vanhusta eikä ruvennut vinkumaan kaikesta epäolennaisesta.
Lystin tarjosi: http://www.kangasalanautokatsastus.fi/
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900 katsastus
Katsastettu tänään hyväksytysti. Vakaajatangon puslat alatukivarsiin hiukan väljät joista merkkas otteeseen korjauskehoituksen, ei muuta. 281902km mittarissa katsastuksessa.
Sigun satku, MY93.
Päästöt, iskaritesti ja jarrut erinomaisessa kunnossa.
Sigun satku, MY93.
Päästöt, iskaritesti ja jarrut erinomaisessa kunnossa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900 katsastus
141700 km päästy 89/90 5D 16V ja insinööri huomasi, että vasen etujarruletku on pullistunut ja letkukaupan ja nosturin kautta uudelleen yrittämään ja tällä kerralla ei vikoja tai puutteita havaittu. Koko ruljanssi siis tänään iltapäivällä.