kribe kirjoitti:Eikö hidastetöyssyt tulisi suunnitella niin, että niistä voi nopeusrajoituksenmukaisella nopeudella ajaa? Ja suomessahan auton minimimaavara on 80mm.
Kaupungin/kunnan/valtion pitäisi korvata jos tieliikennelaillinen auto hajoaa tien kunnon tai hidasteen takia ja nopeutta ei ole yli sallitun.
Tuskin on tuollaista vaatimusta. Ihan normaaliahan on, että töyssyn kohdalla on suositusnopeuskyltti, joka yleensä on 30 km/h, vaikka rajoitus olisi 40 tai 50 km/h. Jos töyssyvaroitusmerkistä ja suositusnopeudesta huolimatta ajaa rajoituksen mukaan töyssyyn ja jotain hajoaa, on vastuu kyllä mielestäni kuskilla.
Harvemmin sitä kyllä kunnossa olevasta autosta noissa töyssyissä mitään hajoaa. Juuri viime viikolla ajoin epähuomiossa hidastetöyssyyn 40-50 km/h, kun keskityin katsomaan risteystä ja jalankulkijoita, enkä huomannut töyssyä. Seurauksena oli lähinnä nolo ja epämukava fiilis, mutta ei sillä pompulla vielä ehjästä autosta mitään rikki saa.