Vaihtokonetta... ?
Vaihtokonetta... ?
Voisiko joku ystävällinen Ruotsinkielen taitoinen ottaa selvää , missä hintaluokissa pyörii tuolla Saabin takuupurkaamolla 2,3 moottorit tai / ja kakskolmosen kampiakseli/ kiertokanget 9-5 Saabiin.... ?
Olen aikoinaan asiaa Ruotsin päästä kysellyt ja ainakin SDCC:llä oli hintaa takuumoottorilla noin 30 000kr. Muilla purkaamoillakin takuukoneiden hinnat olivat lähellä samoja. Irallaan hintaa kampuralle ja kangille on vaikea arvioida, mutta kyllä niitä luusisi olevan ainakin paljon tarjolla. Ja saattaa olla niinkin, että uusimpien tonnareiden (trionic) kampura ja kanget sopivat autoosi.
Onko kampiakseli täysin poikki tai kiertokanget vääntyneet? Mikäli vauriot ovat vain laakeripinnoissa, onnistuu ammattilaispajalla kampuran ja kankien korjaus.
Keltaisessa pörssissä oli muistaakseni juuri myynnissä laakerivikainen 9-5:sen 2.3 kone hintaan 700€. En sitten tiedä mitä ko. hinta pitää sisällään.
Onko kampiakseli täysin poikki tai kiertokanget vääntyneet? Mikäli vauriot ovat vain laakeripinnoissa, onnistuu ammattilaispajalla kampuran ja kankien korjaus.
Keltaisessa pörssissä oli muistaakseni juuri myynnissä laakerivikainen 9-5:sen 2.3 kone hintaan 700€. En sitten tiedä mitä ko. hinta pitää sisällään.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
No sitten mielestäni kannattaisi hommata ehjä Trionic tonnarin 2.3 turbokone ja tehdä siihen täydellinen kuluvien osien remontti, poistaa tasapainoakselit, keventää vauhtipyörää, vaihtaa järeempi kytkin, ym. Kyllä ne Trionic 5:sen sisäkalut kestävät melko kovia tehoja, mutta Trionic 7:än männät joutavat uusittaviksi. Niiden tilalle esim. Wisecon Fulldome männät (vaatii hieman modifiointia), jotka omaani on laitatettu...Amiraali kirjoitti:...Mitään ei ole ainakaan vielä rikki . Vois vaan rakennella pikkuhiljaa "virikone" ja alkuper. moottorin vois pitää vaikka vara koneena...

http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... ldome.html
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Eikös esim. Maptunilta saa 2.3t T7:kaan suoraan sopivia "viri"mäntiä
Maptun har nu möjlighet att leverera smidda kolvar av absolut högsta kvalitet! Som ensam svensk leverantör av tyska Wössner High Performance Pistons till Saab,erbjuder vi det perfekta alternativet för höga effektuttag i bilar med Trionic 7 (både 2,0- och 2,3-litersmotorer) eller för motorrenovering. Wössner Pistons är även leverantör till BMW Challenge Factory Team i ETCC, VTCC och även för special tillverkning till Porsche fabriken. Dessa kolvar har hårdtestats till över 450 hk på Saab med utmärkt resultat.
Utan att skämmas kan vi säga "Bättre än så här kan det inte bli!". Kolvarna har 100% passform på original vevstakar. Vikt: 380 gram.

Maptun har nu möjlighet att leverera smidda kolvar av absolut högsta kvalitet! Som ensam svensk leverantör av tyska Wössner High Performance Pistons till Saab,erbjuder vi det perfekta alternativet för höga effektuttag i bilar med Trionic 7 (både 2,0- och 2,3-litersmotorer) eller för motorrenovering. Wössner Pistons är även leverantör till BMW Challenge Factory Team i ETCC, VTCC och även för special tillverkning till Porsche fabriken. Dessa kolvar har hårdtestats till över 450 hk på Saab med utmärkt resultat.
Utan att skämmas kan vi säga "Bättre än så här kan det inte bli!". Kolvarna har 100% passform på original vevstakar. Vikt: 380 gram.

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Vaihtokonetta... ?
Soittelin tutulle purkaamolle joka purkaa saabeja ja oopeleita etelä-ruotsissa ja hän sanoi heillä ´maksavan noin 20000 kr + alv (25%)=25000 kr =2780 e. Nyt ei ollut yhtään moottoria varastossa ,mutta lähes viikottain kuulemma tulee autoja.Amiraali kirjoitti:Voisiko joku ystävällinen Ruotsinkielen taitoinen ottaa selvää , missä hintaluokissa pyörii tuolla Saabin takuupurkaamolla 2,3 moottorit tai / ja kakskolmosen kampiakseli/ kiertokanget 9-5 Saabiin.... ?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
En ole 9-5:seen , mutta sukulaismerkkiin vaihtanut tekniikan ja homma meni kotikonstein jokssenkin näin:
- sopivat lankut auton alle (Kuormalava oikein hyvä)
- ketjutalja auton nokassa olvan palkin ympäri ja pieni jännitys päälle
- Iskarinpultit, apurungon pultit, moottorikiinnikkeet, raidetankoakseliden pultit, johdot ja letkut irti. (Huom ei renkaita irti)
- nostetaan taljalla kori niin ylös että tekniikka voidaan hinata ajettavalla ruohonleikkurilla pois alta.
-uusi tekniikka alle ja kori alas ja tekniikka kiinni
- sopivat lankut auton alle (Kuormalava oikein hyvä)
- ketjutalja auton nokassa olvan palkin ympäri ja pieni jännitys päälle
- Iskarinpultit, apurungon pultit, moottorikiinnikkeet, raidetankoakseliden pultit, johdot ja letkut irti. (Huom ei renkaita irti)
- nostetaan taljalla kori niin ylös että tekniikka voidaan hinata ajettavalla ruohonleikkurilla pois alta.
-uusi tekniikka alle ja kori alas ja tekniikka kiinni
Kyllä mäntien vaihto onnistuu koneen olessa paikallaan, tämä siis silloin kun kun ei tarvitse tehdä työstöjä lohkoon tai kampuraan. Ei muuta kuin öljypohja ja kansi pois niin männät kankineen on vaihdettavissa.Frostgrey kirjoitti:Onnistuuko muuten 9-5:seen mäntien vaihto koneen paikalla olleessaan![]()
Tai mahtuuko pata tulemaan laatikkoineen päivineen ylä kautta ylös, vai täytyykö laatikko tiputtaa alakauta pois ennen kuin voi koneen ottaa pois?
Kone kyllä mahtuu tulemaan yläkauttakin laatikon ollessa paikallaan. Ahdasta on mutta mahtuu

Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Joo, noi näyttää hyviltä ja onnistuu laittaminen suoraan alkuperäisten tilalle. Siitä vain tilamaan, FrostgreyFrostgrey kirjoitti:Eikös esim. Maptunilta saa 2.3t T7:kaan suoraan sopivia "viri"mäntiä
Maptun har nu möjlighet att leverera smidda kolvar av absolut högsta kvalitet! Som ensam svensk leverantör av tyska Wössner High Performance Pistons till Saab,erbjuder vi det perfekta alternativet för höga effektuttag i bilar med Trionic 7 (både 2,0- och 2,3-litersmotorer) eller för motorrenovering. Wössner Pistons är även leverantör till BMW Challenge Factory Team i ETCC, VTCC och även för special tillverkning till Porsche fabriken. Dessa kolvar har hårdtestats till över 450 hk på Saab med utmärkt resultat.
Utan att skämmas kan vi säga "Bättre än så här kan det inte bli!". Kolvarna har 100% passform på original vevstakar. Vikt: 380 gram.

Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä