Tästä aiheesta tuntuu olevan välillä keskustelua.
Eli pitäisikö mReg/mAir tosiaan olla normi lämpöisessä koneessa tyhjäkännillä 140-160?
Itsellä tuo jää 130-135 väliin lähes aina. Onko kyseessä ilmavuoto vai onko tuo normaalia?
Jos esim. flekti on päällä kovan ajon jälkeen, niin arvo nousee lukemiin 145-150..
Ei vikakoodeja, kaikki toimii normaalisti.
Ilmastointi tottakai pois päältä kun tätä arvoa katselee..
Ja automaatin kepin vaihto vaikuttaa myös, onko P vai D asennossa. Manuaalista tiedä sitten..
Ja oma auto siis 2,3 aero viunalla, 3" putkella turbolta loppuun, 4 bar säätimellä.
mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
Mulla on samansuuntaisia lukemia (en nyt muista ihan tarkkaan), ja pidän niitä ihan normilukemina koska mahdolliset vuotokohdat on tarkistettu ja pienet alipaineletkut on vaihdettu. Autolla on ajettu vajaa 160tkm, jotenka en oikein usko että IMMU:kaan heittää ihan hirveästi.
Tottakai ilmastoinnin tai D:n päälle laitto nostaa moottorille menevää ilmaa koska rasitus lisääntyy joutokäynnistä.
Tottakai ilmastoinnin tai D:n päälle laitto nostaa moottorille menevää ilmaa koska rasitus lisääntyy joutokäynnistä.
Re: mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
Immu on mulla uusi orkkis.
Lähinnä kiinnostikin gallup, että mitä ne muilla näyttää
Mutta täällä on kerrottu "faktana", että jotain vikaa on jos ei ole tyhjäkäynti tuolla tasolla.
Lähinnä kiinnostikin gallup, että mitä ne muilla näyttää
Mutta täällä on kerrottu "faktana", että jotain vikaa on jos ei ole tyhjäkäynti tuolla tasolla.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
Moottori lämpimänä, valot ja radio päälla, niin jää 135 hujakoille.
Auto on kolkki 2.3 mitsulla ja manuaali.
Auto on kolkki 2.3 mitsulla ja manuaali.
Re: mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
Omassani huitelee mReg/mAir 160-170 moottori lämpimänä. Tällöin ilmastointi, popit ja valot myös päällä.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: mReg mAir arvo tyhjäkäynnillä
mReq/mAir tyhjäkäynnillä riippuu hyvin paljon siitä mikä on apulaitekuormitus ja voimansiirron kuormitus. 140 on aika tyypillinen lukema manuaalivaihteisessa, mutta kyllä se vaihtelee yksilöstä ja tilanteesta toiseen. Kunhan adaptaatiot on kohdallaan niin homma kunnossa. Alle 120 alkaa viittaamaan jo ilmavuotoon tai massamittariin, esimerkkinä tässä oli yksi auto jossa mReq/mAir tyhjäkäynnillä oli n. 90 ja bensalla veti jo e85 adaptaation tappiin. Ilmanmittauksen virhe tyhjäkäynnillä siis luokkaa 40%..
Eikä tuo tietenkään kerro koko totuutta etenkään ilmamassamittarista, sen virhe yleensä kasvaa ilmavirtauksen (=tehon) funktiona eli tyhjäkäynnillä voi olla kutakuinkin OK mutta täyskaasulla virhe kasvaa jatkuvasti isommaksi.
Eikä tuo tietenkään kerro koko totuutta etenkään ilmamassamittarista, sen virhe yleensä kasvaa ilmavirtauksen (=tehon) funktiona eli tyhjäkäynnillä voi olla kutakuinkin OK mutta täyskaasulla virhe kasvaa jatkuvasti isommaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com