9-5 taksi
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
9-5 taksi
Onko uudenmallin 9-5 takseja liikenteessä kun uusimmassa lehdessä on kuva kupu katolla ?
Entä onko vielä vanhempaa mallia`?
Entä onko vielä vanhempaa mallia`?
Re: 9-5 taksi
Kyllähän näitä useampi oli ainakin pk-seudulla yhteen aikaan taksina. Myös kuopion seudulla oli yksi harmaa ng taksi. Voi olla että ovat jo poistuneet ammattikäytöstä kun alkaa ikää olla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: 9-5 taksi
Lehdessä oleva ng9-5 on entinen Tampereen taksi. Se on poistui jo ajat sitten ammattikäytöstä ja vaihtui og9-5:een. Nyt tuo og-femmakaan ei ole enää taksina, vaan se on hiljattain vaihtunut korealaiseen Malibuun.
Ukissa on vielä ainakin yksi og9-5 pirssinä: http://www.ukitaxi.fi/
Ukissa on vielä ainakin yksi og9-5 pirssinä: http://www.ukitaxi.fi/
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: 9-5 taksi
^mulla on sellainen muistikuva, että Tomilla olisi ykkösautona Insignia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9-5 taksi
Porvoossa oli aero ng 9-5 joka meni lunariin.
Haastattelin kuskia joka olisi halunnut uuden mutta kun ei tehtaalta enää saanut. Ajaa nykyään Fordilla ja on kuulema wessa saabiin verrattuna....
Haastattelin kuskia joka olisi halunnut uuden mutta kun ei tehtaalta enää saanut. Ajaa nykyään Fordilla ja on kuulema wessa saabiin verrattuna....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: 9-5 taksi
keisari kirjoitti:Porvoossa oli aero ng 9-5 joka meni lunariin.
Haastattelin kuskia joka olisi halunnut uuden mutta kun ei tehtaalta enää saanut. Ajaa nykyään Fordilla ja on kuulema wessa saabiin verrattuna....
No miksi ei hankkinut tilalle vähän käytettyä ?
Onko ne pelanneet hyvin takseina ?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: 9-5 taksi
No hieno se on taksina vanhempikin malli.Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Lehdessä oleva ng9-5 on entinen Tampereen taksi. Se on poistui jo ajat sitten ammattikäytöstä ja vaihtui og9-5:een. Nyt tuo og-femmakaan ei ole enää taksina, vaan se on hiljattain vaihtunut korealaiseen Malibuun.
Ukissa on vielä ainakin yksi og9-5 pirssinä: http://www.ukitaxi.fi/
Persoonallinen ja erottuu massasta. Miten taksina toiminut tilojen ja luetttavuuden suhteen ?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 9-5 taksi
Tervehdys!
Minullahan tuo NG9-5 Aero (jonka kuva on uusimmassa lehdessä) oli taksina täällä Tampereella. Aivan upea auto ja loistava ajettava. Kaikki toimi autossa hienosti ja olisin toki halunnut jatkaa sillä vielä vähän kauemmin, mutta isä halusi ehdottomasti sen ostaa, ja nimenomaan "vähillä" kilometreillä (117tkm tuli tasan puolessatoista vuodessa)...
Otin sitten hänen senhetkisen OG9-5:n taksiin takaisin (oli siis ollut Tampereella taksina jo aikaisemmin minulla) ja ajelin sillä tammikuuhun 2014 (mittariin jäi 288tkm), kun jätin sen itselle ja ostin, "kun niin halvalla sai", Chevy Malibun.
OG9-5 pelasi myös erittäin hyvin, bensapumppu ja sytkäkasetti piti vaihtaa noin 250tkm:n kohdilla. Nyt auto on pojallani ja itselle tuli tuo pojan entinen, 9-3.
Yhtään vuoroa ei jäänyt ajamatta auton rikkoontumisen takia sen kymmenen vuoden aikana, kun minulla oli Saabeja taksina (yhteensä siis 4 kpl)... Aika hyvin, kun kuitenkin kilometrejä tuli niihin yhteensä noin 800000... Yksi kolarikin osui yhteen niistä, silloin odoteltiin nokkapeltiä yms ja silloin saikin sen noin kuukauden loman pidettyä...
Chevy on pelannut myös hienosti, kilometrejä toki on takana vasta 42000. Jotenkuten olen tottunut autoon, onhan siinäkin noita Saabin/Opelin osia sen verran, että ei ihan hyppy tuntemattomaan ollut.
Mutta polte on kova edelleen tuohon NG9-5:een, saas nähdä tuleeko sellainen vielä itselleni joko omaksi tai työkaluksi, saas nähdä!
t:Henri
Minullahan tuo NG9-5 Aero (jonka kuva on uusimmassa lehdessä) oli taksina täällä Tampereella. Aivan upea auto ja loistava ajettava. Kaikki toimi autossa hienosti ja olisin toki halunnut jatkaa sillä vielä vähän kauemmin, mutta isä halusi ehdottomasti sen ostaa, ja nimenomaan "vähillä" kilometreillä (117tkm tuli tasan puolessatoista vuodessa)...
Otin sitten hänen senhetkisen OG9-5:n taksiin takaisin (oli siis ollut Tampereella taksina jo aikaisemmin minulla) ja ajelin sillä tammikuuhun 2014 (mittariin jäi 288tkm), kun jätin sen itselle ja ostin, "kun niin halvalla sai", Chevy Malibun.
OG9-5 pelasi myös erittäin hyvin, bensapumppu ja sytkäkasetti piti vaihtaa noin 250tkm:n kohdilla. Nyt auto on pojallani ja itselle tuli tuo pojan entinen, 9-3.
Yhtään vuoroa ei jäänyt ajamatta auton rikkoontumisen takia sen kymmenen vuoden aikana, kun minulla oli Saabeja taksina (yhteensä siis 4 kpl)... Aika hyvin, kun kuitenkin kilometrejä tuli niihin yhteensä noin 800000... Yksi kolarikin osui yhteen niistä, silloin odoteltiin nokkapeltiä yms ja silloin saikin sen noin kuukauden loman pidettyä...
Chevy on pelannut myös hienosti, kilometrejä toki on takana vasta 42000. Jotenkuten olen tottunut autoon, onhan siinäkin noita Saabin/Opelin osia sen verran, että ei ihan hyppy tuntemattomaan ollut.
Mutta polte on kova edelleen tuohon NG9-5:een, saas nähdä tuleeko sellainen vielä itselleni joko omaksi tai työkaluksi, saas nähdä!
t:Henri
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: 9-5 taksi
No miksi ei hankkinut tilalle vähän käytettyä ?
Takseissa on tän vuoden loppuun viellä voimassa 9600 e vero vähennys jonka saa uudesta autosta joka on rekisteröity taksi käyttöön... + alennus uudesta joka on keskimärin 13 % verottomasta hinnasta takseissa.....
Eli käytettyä ei "kannattanut" ostaa... mutta ehkä ensi vuoden astuvan lain voimalla 3-5 vuoden päästä suomessa on vanhoja ulkomailta tuotuja miljoona km ajettuja vanhoja "wessoja" takseina paljon...
T. Keisari x- automyyjä
Takseissa on tän vuoden loppuun viellä voimassa 9600 e vero vähennys jonka saa uudesta autosta joka on rekisteröity taksi käyttöön... + alennus uudesta joka on keskimärin 13 % verottomasta hinnasta takseissa.....
Eli käytettyä ei "kannattanut" ostaa... mutta ehkä ensi vuoden astuvan lain voimalla 3-5 vuoden päästä suomessa on vanhoja ulkomailta tuotuja miljoona km ajettuja vanhoja "wessoja" takseina paljon...
T. Keisari x- automyyjä
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: 9-5 taksi
Mikä kone oli Ng 9-5 Aero ? Ei kai BioPower ?taxi9-5tre kirjoitti:Tervehdys!
Minullahan tuo NG9-5 Aero (jonka kuva on uusimmassa lehdessä) oli taksina täällä Tampereella. Aivan upea auto ja loistava ajettava. Kaikki toimi autossa hienosti ja olisin toki halunnut jatkaa sillä vielä vähän kauemmin, mutta isä halusi ehdottomasti sen ostaa, ja nimenomaan "vähillä" kilometreillä (117tkm tuli tasan puolessatoista vuodessa)...
Otin sitten hänen senhetkisen OG9-5:n taksiin takaisin (oli siis ollut Tampereella taksina jo aikaisemmin minulla) ja ajelin sillä tammikuuhun 2014 (mittariin jäi 288tkm), kun jätin sen itselle ja ostin, "kun niin halvalla sai", Chevy Malibun.
OG9-5 pelasi myös erittäin hyvin, bensapumppu ja sytkäkasetti piti vaihtaa noin 250tkm:n kohdilla. Nyt auto on pojallani ja itselle tuli tuo pojan entinen, 9-3.
Yhtään vuoroa ei jäänyt ajamatta auton rikkoontumisen takia sen kymmenen vuoden aikana, kun minulla oli Saabeja taksina (yhteensä siis 4 kpl)... Aika hyvin, kun kuitenkin kilometrejä tuli niihin yhteensä noin 800000... Yksi kolarikin osui yhteen niistä, silloin odoteltiin nokkapeltiä yms ja silloin saikin sen noin kuukauden loman pidettyä...
Chevy on pelannut myös hienosti, kilometrejä toki on takana vasta 42000. Jotenkuten olen tottunut autoon, onhan siinäkin noita Saabin/Opelin osia sen verran, että ei ihan hyppy tuntemattomaan ollut.
Mutta polte on kova edelleen tuohon NG9-5:een, saas nähdä tuleeko sellainen vielä itselleni joko omaksi tai työkaluksi, saas nähdä!
t:Henri
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 9-5 taksi
2.0T BioPower -koneella oli/on...
Autohan tuli lokakuussa 2010 ja vuoden 2011 aikana alkoi Tampereeltakin saada etanolia. Sitä tankkailin aina kun oli mahdollista, mutta enimmäkseen tankissa taisi olla puolet etanolia ja puolet bensaa... Ja kylmillä ilmoilla toki enimmäkseen bensalla ajelin. Hyvin toimi ja kulutus pysyi juuri ja juuri kohtuulisena. Pelkästään etanolilla ajaessa tuli kyllä halvemmaksi, kun hinnanero oli parhaimmillaan 60 senttiä.
t:Henri
Autohan tuli lokakuussa 2010 ja vuoden 2011 aikana alkoi Tampereeltakin saada etanolia. Sitä tankkailin aina kun oli mahdollista, mutta enimmäkseen tankissa taisi olla puolet etanolia ja puolet bensaa... Ja kylmillä ilmoilla toki enimmäkseen bensalla ajelin. Hyvin toimi ja kulutus pysyi juuri ja juuri kohtuulisena. Pelkästään etanolilla ajaessa tuli kyllä halvemmaksi, kun hinnanero oli parhaimmillaan 60 senttiä.
t:Henri
Kapteeni Aika kirjoitti:Mikä kone oli Ng 9-5 Aero ? Ei kai BioPower ?taxi9-5tre kirjoitti:Tervehdys!
Minullahan tuo NG9-5 Aero (jonka kuva on uusimmassa lehdessä) oli taksina täällä Tampereella. Aivan upea auto ja loistava ajettava. Kaikki toimi autossa hienosti ja olisin toki halunnut jatkaa sillä vielä vähän kauemmin, mutta isä halusi ehdottomasti sen ostaa, ja nimenomaan "vähillä" kilometreillä (117tkm tuli tasan puolessatoista vuodessa)...
Otin sitten hänen senhetkisen OG9-5:n taksiin takaisin (oli siis ollut Tampereella taksina jo aikaisemmin minulla) ja ajelin sillä tammikuuhun 2014 (mittariin jäi 288tkm), kun jätin sen itselle ja ostin, "kun niin halvalla sai", Chevy Malibun.
OG9-5 pelasi myös erittäin hyvin, bensapumppu ja sytkäkasetti piti vaihtaa noin 250tkm:n kohdilla. Nyt auto on pojallani ja itselle tuli tuo pojan entinen, 9-3.
Yhtään vuoroa ei jäänyt ajamatta auton rikkoontumisen takia sen kymmenen vuoden aikana, kun minulla oli Saabeja taksina (yhteensä siis 4 kpl)... Aika hyvin, kun kuitenkin kilometrejä tuli niihin yhteensä noin 800000... Yksi kolarikin osui yhteen niistä, silloin odoteltiin nokkapeltiä yms ja silloin saikin sen noin kuukauden loman pidettyä...
Chevy on pelannut myös hienosti, kilometrejä toki on takana vasta 42000. Jotenkuten olen tottunut autoon, onhan siinäkin noita Saabin/Opelin osia sen verran, että ei ihan hyppy tuntemattomaan ollut.
Mutta polte on kova edelleen tuohon NG9-5:een, saas nähdä tuleeko sellainen vielä itselleni joko omaksi tai työkaluksi, saas nähdä!
t:Henri
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: 9-5 taksi
keisari kirjoitti:
Takseissa on tän vuoden loppuun viellä voimassa 9600 e vero vähennys jonka saa uudesta autosta joka on rekisteröity taksi käyttöön... + alennus uudesta joka on keskimärin 13 % verottomasta hinnasta takseissa.....
T. Keisari x- automyyjä
Ai että teillä on ihan sellaiset alennukset.....kas kun ei vielä muualla ole kuultu tähän päivään mennessä....
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: 9-5 taksi
Niin, ja jokainen kilometri mitä sillä omaa ajoa ajetaan on maksullista. Tai ainakin pitäisi olla ^^.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: 9-5 taksi
taxi9-5tre kirjoitti:2.0T BioPower -koneella oli/on...
Autohan tuli lokakuussa 2010 ja vuoden 2011 aikana alkoi Tampereeltakin saada etanolia. Sitä tankkailin aina kun oli mahdollista, mutta enimmäkseen tankissa taisi olla puolet etanolia ja puolet bensaa... Ja kylmillä ilmoilla toki enimmäkseen bensalla ajelin. Hyvin toimi ja kulutus pysyi juuri ja juuri kohtuulisena. Pelkästään etanolilla ajaessa tuli kyllä halvemmaksi, kun hinnanero oli parhaimmillaan 60 senttiä.
t:Henri
Kapteeni Aika kirjoitti:Mikä kone oli Ng 9-5 Aero ? Ei kai BioPower ?taxi9-5tre kirjoitti:Tervehdys!
Minullahan tuo NG9-5 Aero (jonka kuva on uusimmassa lehdessä) oli taksina täällä Tampereella. Aivan upea auto ja loistava ajettava. Kaikki toimi autossa hienosti ja olisin toki halunnut jatkaa sillä vielä vähän kauemmin, mutta isä halusi ehdottomasti sen ostaa, ja nimenomaan "vähillä" kilometreillä (117tkm tuli tasan puolessatoista vuodessa)...
Otin sitten hänen senhetkisen OG9-5:n taksiin takaisin (oli siis ollut Tampereella taksina jo aikaisemmin minulla) ja ajelin sillä tammikuuhun 2014 (mittariin jäi 288tkm), kun jätin sen itselle ja ostin, "kun niin halvalla sai", Chevy Malibun.
OG9-5 pelasi myös erittäin hyvin, bensapumppu ja sytkäkasetti piti vaihtaa noin 250tkm:n kohdilla. Nyt auto on pojallani ja itselle tuli tuo pojan entinen, 9-3.
Yhtään vuoroa ei jäänyt ajamatta auton rikkoontumisen takia sen kymmenen vuoden aikana, kun minulla oli Saabeja taksina (yhteensä siis 4 kpl)... Aika hyvin, kun kuitenkin kilometrejä tuli niihin yhteensä noin 800000... Yksi kolarikin osui yhteen niistä, silloin odoteltiin nokkapeltiä yms ja silloin saikin sen noin kuukauden loman pidettyä...
Chevy on pelannut myös hienosti, kilometrejä toki on takana vasta 42000. Jotenkuten olen tottunut autoon, onhan siinäkin noita Saabin/Opelin osia sen verran, että ei ihan hyppy tuntemattomaan ollut.
Mutta polte on kova edelleen tuohon NG9-5:een, saas nähdä tuleeko sellainen vielä itselleni joko omaksi tai työkaluksi, saas nähdä!
t:Henri
Mitä mieltä asiakkaat oli kun tulit noutamaan uuden mallin Saabilla, "mykistikö" se ne ?
Riittikö tavaratila ja kuinka monta matkalaukkua sopi sinne ?
Tuliko polttoainekulut kuinka paljon kalliimmaksi vuodessa, verrattuna dieseliin ?
Re: 9-5 taksi
Täällä valittavat NG 9-5 tavaratilaa, kun hakee 3-4 hengeä lentokentältä ei mahdu matkalaukut konttiin, koska se on niin matala. Sen takia 9-3 ja muut farkut suosiossa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.