2.3 T:n kulutuksista.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Muistakaa mainita onko auto manuaali vai automaatti, koska sillä on selvä vaikutus kulutukseen. Lisäksi olen huommannut pääseväni noin 0,5l pienempään kulutukseen jos jätän cruisen käyttämättä. Keskikulutukseni noin 8,6l, jossa matka ja kaupunki ajot. Ei automaattia tai ilmastointia. 

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
91. 2.3T ( tomaatti )
Keskikulutus tienpäällä kaikki heepelit päällä 11.9L
Normaalisti kaupunkiajossa 12.4L
Tämä oli siis talvella.
*kysymys ei olekkaan siitä että tipalla pisimmälle, vaan
ämpärillisellä niopeammin*
Joku täällä heitti moisen ajatuksen joskus..
Keskikulutus tienpäällä kaikki heepelit päällä 11.9L
Normaalisti kaupunkiajossa 12.4L
Tämä oli siis talvella.
*kysymys ei olekkaan siitä että tipalla pisimmälle, vaan
ämpärillisellä niopeammin*
Joku täällä heitti moisen ajatuksen joskus..

Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ke Tammi 19, 2005 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 2.3 T:n kulutuksista.
Isolohko kirjoitti:Sabo kirjoitti:Mitäs teillä muilla kuluttelee 2.3T malliset kärryt? Ja vielä tarkemmin nuo LH systeemillä olevat. Itsellä menee mielestäni himpun liikaa... matka ajossa 7 - 8 litraa ja kun vähän edes kaupunkia näyttää niin pomppaa lähemmäs 10 litraa... mites muut vastaavat tonniset?
Onko tuo nyt sitten liikaa?
Mun mielestä vaikuttaa ihan normaalilta kulutukselta.
Ootko mitannut (matkamittarivirhe huomioiden, tietty) itse vai onko nuo
tieturilukemia?
Pääseekö muulla samankokoisella/tehoisella autolla vähemmällä?
Itse mitattu ja ei ajotieturi heittää kymmenyksen. Matkamittari pitää aika hyvin kohdalleen. Jäin miettimään, kun kaverin ng900 vie aikas paljon vähemmän vain tehot on kutakuinkin samat. Onko tuo ng sitten niin paljon kevyempi (kuinkas paljon se muuten onkaan) vai onko fiksumpaa tekniikkaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
kulutus
vaimon tonnarin kulutus näin talviaikaan, työmatka 30 km,josta maantie-ajoa 24 km ja kaupunki 6 km. tonttu kummassakin päässä johdossa, nastat goodyear ug 500 ,kaunista ajoa ei yli kahdeksankympin. niin kulutus, 12.2 tieturin mukaan. viime elokuussa pori-ylläs-pori kulutus tasan 8 l , niin tieturin kuin täydentankin laskulla. ----------------------------------------------------------------- 9000cs 2.3t aut.-92
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Aika bensarosvo on tuo 2.3TA, kävin eilen Tampereella, motarilla normaalia vauhtia, 125-135km/h, ja kulutus oli 9.6-9.7 l/100km, cruisella näytti vievän pari desiä enemmän. Keskikulutus näyttää pyörivän siellä 12l tuntumassa, ajoista 20% kaupungissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Älä aja niin lujaa mulla vie pikku tee A mökkimatkoilla itäänpäin oli kesä tai talvi 10kmh ylirajoitusten Gps:mukaan 15 mittarin. 8,0-8,2L tietokoneen mukaan ja saman tankkaustenperusteella. Oli viispäällä tai yksin. On mullakin nyt kaupunki kulutus 11.4 työmatka ajoa 7km/suunta itähesassa.ng900aero kirjoitti:Aika bensarosvo on tuo 2.3TA, kävin eilen Tampereella, motarilla normaalia vauhtia, 125-135km/h, ja kulutus oli 9.6-9.7 l/100km, cruisella näytti vievän pari desiä enemmän. Keskikulutus näyttää pyörivän siellä 12l tuntumassa, ajoista 20% kaupungissa.
Koetin myös satasen vauhdissa, 8.9- 9.1 vei silloin. Kahdeksaakymppiä kun ajelee niin silti 8.4l -8.5 vie silti
Pitäskö muuttaa maakaasukäyttöiseksi
Sanoisin että tuo 2.3 vie reilusti enemmän kuin 2.0, jostain syystä.
Esim. ng900:lla ja 9-5:llä pääsee alta 7l 80-90 vauhdissa kun on suhteellisen tasaista ja ajaa sukkasillaan, eikä noiden kierrosluku paljoa poikkea tonnarista.
Edit: onko tuossa jorinassani mitään perää, voiko pidempi isku vaikuttaa noin paljon kulutukseen, vai onko automaatti noin epätaloudellinen myöskin maantieajossa? Siinä on kyllä aika lyhyet välitykset, 130km/h ja 3000rpm
Satasen vauhdissa about 2350 - 2400rpm

Pitäskö muuttaa maakaasukäyttöiseksi

Sanoisin että tuo 2.3 vie reilusti enemmän kuin 2.0, jostain syystä.
Esim. ng900:lla ja 9-5:llä pääsee alta 7l 80-90 vauhdissa kun on suhteellisen tasaista ja ajaa sukkasillaan, eikä noiden kierrosluku paljoa poikkea tonnarista.
Edit: onko tuossa jorinassani mitään perää, voiko pidempi isku vaikuttaa noin paljon kulutukseen, vai onko automaatti noin epätaloudellinen myöskin maantieajossa? Siinä on kyllä aika lyhyet välitykset, 130km/h ja 3000rpm

Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Maalis 02, 2005 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei voi olla totta
(en väitä palturiksi, kunhan hämmästyin) millä ihmeellä tuollaisiin kulutuksiin pääsee, pitääkö teipata pesäpallo polkimen alle? Noilla kahdella muulla rakkineellani pääsen kans vähän tuonnepäin -lukemiin joten ajotyylistä ei ole kiinni. Pitää pian hankkia se ionisoiva magneetti bensaletkuun
Voisko bensiiniä laimentaa jollain



Voisko bensiiniä laimentaa jollain


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se maaginen sana on manuaali ja oikea ajotyyli. Kyllähän minäkin sain vanhan kaasarisatkun menemään 7l/100km, joten nykyaikaisella ruiskuturbolla se on hyvinkin mahdollista. Tuo oma tomaatti vie kyllä melkoisia lukemia välillä. Maantieajossa tankillisella on mahdollista ajaa tieturin mukaan hieman reilu 800km, mikä tarkoittaa n. 8-9l sadalla(cruise päällä). Pitääpä kokeilla tänään Tampereeltä Kokkolaan palatessa ajaa ilman cruisea... saa nähä jaksaako, on se vaan niin mukava apuväline.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki