Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Jos sattuu olemaan se kiristettävä kiristimen lukitustyökalu niin sitten voisi jättää sisäloksun irroittamatta, mutta aika helppo ja nopea irroittaa. Viikon aikana kaksi kertaa tehty kyseinen jumppa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Auto näki tänään dynon ja ruiski häpeillen rullille 176hv ja 280Nm. Ei ihme ettei mee mihinkään kun ei oo tehookaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Oiskohan T5-magneettivena tehny tepposet?
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Jos olet vaihtamassa moniurahihnaa ja meinasit sniiduilla kiristin- ja ohjainrullan kanssa, niin pure vaan hammasta ja osta ne rullat. Ne tulee vaihtaa aina kun hihnakin, koska niiden laakerointi on aikalailla entinen siinä vaiheessa, kun hihnakin on vaihtokunnossa.aero kirjoitti:Jos ennen jumppaa mietit, jaksaako sitä kiristimen rullaa nyppiä irti ja vaihtaa, niin osta vaan uusi mukaan, irti sen ottaa kuitenkin että hihna tulee sieltä takaa esille.
Se on kiva sitten keräillä hihnan ja rullanriekaleita apurungon päältä, kun ohjainrulla antautuu kesken ajon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Joo, vaihtoon vaan koko satsi kerralla. Mulla ihan omaa tyhmyyttä tosiaan jäi nyt rullat pois, joten pitää jumpata uusiksi. Onneksi vanhat pyörivät varsin kauniisti, mutta en usko niiden kestävän koko uuden hihnan elinikää.
Se voi hyvin olla. Itekin tuota mietin ja kaivoin eilen yhdestä "etävarastosta" loput rojuni, mukaanlukien toisen mankkuvenan. Pitääpi kokeilla sillä, paraneeko meno.karg kirjoitti:Oiskohan T5-magneettivena tehny tepposet?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
En kerennyt vielä toista mankkuvenaa ruuvata paikoilleen, mutta töistä tullessa testasin peruspaineet. Paras lukema 0,28bar, voi selittää oman osansa laiskuudesta.
Tänään oli vilpoista lähteä töihin, huomenna ei. Sisätilanlämppäri löysi tiensä jalkatilaan, tarttee vielä arpoa parempaa kiinnitystä.
Tänään oli vilpoista lähteä töihin, huomenna ei. Sisätilanlämppäri löysi tiensä jalkatilaan, tarttee vielä arpoa parempaa kiinnitystä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
No niijjustiin. Leimasin itteni duunista pihalle, istahdin autoon, käänsin avaimesta ja kuullessani startin alkavan pyörimään kaikki sammui. Siis kaikki. Auto meni täysin sähköttömäksi, eikä edes sisävalo syttynyt. Pikainen päätelmä että akku on tyhjä tai kuollut ja apuvirtaa paikalle. Auto rohkeasti buusterilla käyntiin ja EDU kertoikin startin alimmaksi jännitteeksi huimat 8V, eli akku kuollut. Ruisasin rohkeasti varaosakauppaan (en edes lähimpään, kun ajatus pätki, prkl), nakkasin keulalle uuden akun (Bosch S5, 63Ah/610A), jätin vanhan kaupan huoleksi ja ajelin kotiin.
Kotimatkalla auto oli tavallistakin laiskemman oloinen ja Torque kertoikin pian syyn, ahdot jäi 0,1-0,2bar paikkeille MAP-arvon mukaan. Joko mulla on hukkis/kello aivan entinen tai peruspaineet päin sanonkomämitä ja Trionic-boksi rikki (joo, vaihdoin jo mankkuvenankin ihan vaan varuiksi). Tartteepi ruveta penkomaan.
365509 km:
-Uusi akku, Bosch S5 63Ah/610A
Kotimatkalla auto oli tavallistakin laiskemman oloinen ja Torque kertoikin pian syyn, ahdot jäi 0,1-0,2bar paikkeille MAP-arvon mukaan. Joko mulla on hukkis/kello aivan entinen tai peruspaineet päin sanonkomämitä ja Trionic-boksi rikki (joo, vaihdoin jo mankkuvenankin ihan vaan varuiksi). Tartteepi ruveta penkomaan.
365509 km:
-Uusi akku, Bosch S5 63Ah/610A
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Kävin eilen kirjastossa ja viritin auton kokeeksi Steg W -tasoon. Paras MAP-lukema Torquen ruudulla oli 130kPa, eli ei niinkö mitään. Tänään tunnustelin ns. pelipaikoille ja hukkiksen sokka tuntuisi olevan paikoillaan ja tanko liikkuu kun hukkista avaa käsin. Joko tuntuma valehtelee ja tuolla ei yhteys toimi oikein, kello on horo tai jossain on massiivinen ahtovuoto. Ahtovuotoja saattoi löytyä kaksi - C-letku oli irti, mutta se saattoi irrota kun nyppäsin imuputken irti kokeillaksi ahtimen välyksiä ja pyörivyyttä (pyörii kevyesti, ei tuntunut liikaa välystä) ja bypass tuntui vähän puhaltavan läpi (kiitos vinkistä mjpelkon, että tuli edes kokeiltua). Laitoin paikoilleen Forgen metallisen by-passin, katsotaan mitä tapahtuu. Rohkeasti veikkaan, että muutosta tuskin tulee, joten saatan päästä huomenna vaihtamaan hukkiksen kelloa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Rattivaihde saa ihan virallisen luvan kuolata. Käyttäjällä Turbohullu sattui nimittäin olemaan sopuhintaan ylimääräiset beiget nahkapenkit, jotka tuli haettua kotiin pari viikkoa takaperin. Onhan ne vähän maailmaa nähneet, mutta väriltään varsin sopivat tämän auton värimaailmaan. Kuskin jakkaran persgrilli näytti mittarilla mykältä (jota myös myyjä muisteli), joten korjailin sieltä pari katkosta ennenkö rupesin ruuvaamaan penkkejä paikoilleen. Tänään sitten nyppäsin etupenkit irti ja toiset tilalle:
Nämähän on tosiaan Jubilee-lähtöiset eli CS:n penkit, joten takapenkkiä varten tarvii tosiaan tehdä vähän palikkaa ja kierteitä (näitä olisi tarkoitus leipaista huomenna Tampereella), joten se on vasta valeessa paikoillaan. Sikaosastolla kuitenkin on tarkoitus näyttää suurinpiirtein tältä (joo, työkalut jää pois):
Ei muakaan välttämättä harmittaisi olla sika...
Etuviistosta:
Takaviistosta:
Nämähän on tosiaan Jubilee-lähtöiset eli CS:n penkit, joten takapenkkiä varten tarvii tosiaan tehdä vähän palikkaa ja kierteitä (näitä olisi tarkoitus leipaista huomenna Tampereella), joten se on vasta valeessa paikoillaan. Sikaosastolla kuitenkin on tarkoitus näyttää suurinpiirtein tältä (joo, työkalut jää pois):
Ei muakaan välttämättä harmittaisi olla sika...
Etuviistosta:
Takaviistosta:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Joo-o, pianhan tuossa ohjaamossa ei ole kuin yksi epäelegantti osuus jäljellä:
Tieretään tieretään, makuasioita... Erittäin hyvältähän sisusta noilla penkeillä näyttää. Itse pistin nahistushankkeen toistaiseksi jäihin, sellaiset olosuhteet vuoden loppuun asti että ylimääräisen penkkisarjan logistiikka menisi jokseenkin hankalaksi. Loputonta autokuumetta potevana tietysti unelmoin myös jubileetonnarista, mutta totuus lienee että ei ole mitään järkeä ruveta vaihtamaan nykyisestä kun se on lähtökohtaisesti hyväkuntoinen ja ny viä laitettu/laitetaan paremmaksi (ja porrasperästä en periaatteessa pidä mutta käytännössä se on kyllä hyvä ).
Tieretään tieretään, makuasioita... Erittäin hyvältähän sisusta noilla penkeillä näyttää. Itse pistin nahistushankkeen toistaiseksi jäihin, sellaiset olosuhteet vuoden loppuun asti että ylimääräisen penkkisarjan logistiikka menisi jokseenkin hankalaksi. Loputonta autokuumetta potevana tietysti unelmoin myös jubileetonnarista, mutta totuus lienee että ei ole mitään järkeä ruveta vaihtamaan nykyisestä kun se on lähtökohtaisesti hyväkuntoinen ja ny viä laitettu/laitetaan paremmaksi (ja porrasperästä en periaatteessa pidä mutta käytännössä se on kyllä hyvä ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Totta, vaihdekepin palje olisi syytä vaihtaa nahkaiseen. En tosin ole vielä keksinyt, haluaisinko mustan vai beigen .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Herrat istuu aina takana.aero kirjoitti:Sikaosastolla
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
100% OT: Pian tulee kolme vuotta ikää ajokortille, automaatilla olen ajanut ny viisi kuukautta enkä enää ymmärrä pätkän vertaa, miksi suurin osa autoista on manuaalivaihteisia ja miten niiden omistajat jaksavat sitä turhaa soheltamista ja stressiä. Alemmat käyttökulut ymmärrän tiettyyn pisteeseen saakka ja urheilulliset autot erikseen, mutta CD-tonnarissa....ei voi käsittää, ei mitenkään
[/OT]
[/OT]
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
No, voisin mä ehkä CD-tonnarin ottaa automaattina, jos siinä askissa olis turbiinilukko joka vaihteella (no, ykkösellä ei ehkä tarttis). Tonnarin ZF sentään on mekaaninen aski ja toimii aina loogisesti ja samalla tavalla (tai sitten se on rikki), eikä mieti sekuntitolkulla kaasun painamisesta että haluaakohan kuski nyt kickdownia vai ei (kuten NG9-3:n 6-lovinen AW) eikä nykäise sisään liian pientä pykälää (kuten samainen NG9-3:n AW...). Sitä jatkuvaa luistamista en kuitenkaan jaksa päivittäisessä ajossa.
Jos harrastaisin päivittäin kehäseisontaa, automaatti olisi ehdoton valinta. Vaan kun tuollaista nylkytystä ei juur tartte harrastaa, manuaali on yksinkertaisesti mukavampi.
Jos harrastaisin päivittäin kehäseisontaa, automaatti olisi ehdoton valinta. Vaan kun tuollaista nylkytystä ei juur tartte harrastaa, manuaali on yksinkertaisesti mukavampi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997
Tämä on kyllä hyvä pointti, täytyy myöntää että jos asuisin maalla ja ajomatkat olisivat suurimmalta osin silkkaa maantietä, voisin ihan hyvin ottaa manuaalin pelkästään käyttökulujen vuoksi ja siksi että vaihtaminen on sinällään ihan hauskaa, jatkuva kytkimen vinguttaminen ja vaihteiden vekslaaminen hidastelijoiden ja liikennevalojen takia vain ottaa päähän. Toki sittenkin saattaisi laiskuus ottaa vallan, koska ohittaessa on vain laittoman helppoa pistää vilkku päälle, lyödä kaasu pohjaan ja kääntää rattia.aero kirjoitti:Jos harrastaisin päivittäin kehäseisontaa, automaatti olisi ehdoton valinta. Vaan kun tuollaista nylkytystä ei juur tartte harrastaa, manuaali on yksinkertaisesti mukavampi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22