femmaan soveltuva jousipuristin
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Koukkumallisilla on menty tääläkin kummankin kulkimen osalta. Varovainenhan niiden kanssa kannattaa tietenkin olla.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Ebaystä tilaamalla saa personit alle 90€ kuten Pola tuolla totesikin. Esim. tästä .Ei maksa juuri mitään ja homma hoituu helposti.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Tämmösillä vastaavilla olen vaihtanut jousia/iskareita lukuisan määrän: koukkumallit. 9-5:ssä vielä helppo kun tolppapaketit otetaan irti autosta näppärästi ja tolpan voi laittaa ruuvipenkkiin kiinni pystyasentoon. Sitten koukut, räikän jatkovarsi, mutterin hylsy, pulttimopo esille. Hiukan ensin löysyttää sitä perssonin mutteria, jotta on hiukan lähtenyt aukeamaan, jousipuristimet paikalleen ja pulttimopolla ajelee puristimia vuoronperään kireämmälle kunnes jousi on vapaana. Eikä tullut edes hiki. Joskus nuorempana (ja hölmömpänä) tuli kierrettyä puristimia räikällä ja voin sanoa että kyllä tuli hiki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Varmasti noillakin homma hoituu, itse olen sen verta kauhutarinoita noista kuullut, että jätän ne kaupan hyllylle. Kaverilla napsahti toinen noista koukuista poikki ja jousi lähti kun kuuban ohjus siltä istumalta. Onneks ei ampunu päähän.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
juurikin noin.
tuollaiset koukku hässäkät on ihan turhia,eivät toimi edes og / 99 etujousien kera.
siksi hakusessa kunnolliset.
p.s en omista pulttimopoa...vielä
tuollaiset koukku hässäkät on ihan turhia,eivät toimi edes og / 99 etujousien kera.
siksi hakusessa kunnolliset.
p.s en omista pulttimopoa...vielä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Ei se ole koukkumallisten jousipuristimien vika, että ovat hankalat OG900/99:ssä. Siinähän hankaluus tulee siitää, että jousi pitää puristaa paikallaan siellä lokasuojan sisällä, eikä ole tilaa asetella puristimia optimiasentoon.
McPhersonissa tilanne on toinen, tolpan saa pois sieltä lokasuojasta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta koukkumallisilla saa jouset vaihdettua paremmin kuin ilman mitään puristimia. Ei ne siis turhat ole.
Jousipuristimissa on eroja. En ole nähnyt koukkumallisia, joiden ohjeissa annettaisiin lupa pyörittää muulla kuin käsin. Noissa halvimmissa käpälämallisissakin voi olla pulttimopon käyttö kielletty.
McPhersonissa tilanne on toinen, tolpan saa pois sieltä lokasuojasta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta koukkumallisilla saa jouset vaihdettua paremmin kuin ilman mitään puristimia. Ei ne siis turhat ole.
Jousipuristimissa on eroja. En ole nähnyt koukkumallisia, joiden ohjeissa annettaisiin lupa pyörittää muulla kuin käsin. Noissa halvimmissa käpälämallisissakin voi olla pulttimopon käyttö kielletty.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
koukkumallisia on hankala saada pysymään tasasesti paikoillaan että puristus on tasaista.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Kunnollisissa koukkumallisissa on mukana tukirauta joka pitää puristimet linjassa toisiinsa nähden, mutta tässä tapauksessa mallivalinta on lienee jo tehty...
Tuosta vielä vaihtoehto paperinarulle
https://www.youtube.com/watch?v=3OX9dCZz9vI
Tuosta vielä vaihtoehto paperinarulle
https://www.youtube.com/watch?v=3OX9dCZz9vI
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Bilteman tuplakoukuilla on tullut puristettua kasaan niin OG:sta kuin muistakin autoista jouset,lottovoiton jälkeen voisikin hommata tälläisen laitteen talliin.
https://www.youtube.com/watch?v=YpOCbF7DX_8
https://www.youtube.com/watch?v=YpOCbF7DX_8
Aina joku Saabbi...
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Nuita meidän koukkumalleja on voideltu ja mopotettu niin paljon että ne olisi jo varmasti hajonneet, jos olisi heikkoja. Og900:n eutojousiin ne ei käyneet, siihen on tehty ihan itse yksikoukkuiset puristimet kierretangosta, parista mutterista ja vesijohtoputkesta. Og900:n jousitus nyt on muutenkin valtavirrasta poikkeava ettei niiden takia voi mcpersonille tarkoitettuja puristimia haukkua suohon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Kaikki jouset on puristeltu noilla koukuilla, hyvin on aina onnistunut. Paitsi hondan jousiin ne ei käyneet, se on pitkä kuin nälkävuosi ja halkaisijaltaan luokkaa 60mm niin koukku ei pidä.
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Joo hyvin toimii koukkupuristimet,useaan autoon niillä jouset vaihtanu. Ainut huono puoli hitaus mutta pulttipyssy auttaa siihen. Ja muutenkin kaikilla jousen puristus metodeilla on mahdollisuus ryssiä jos ei niitä käytä huolella/oikein.
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Olen nähnyt autokorjaamokäytössä koukkumallisia puristimia. Sieltä mie tuon pulttimopolla kietämisenkin opin. Homma käy kuin tanssi. Niin sen pitääkin, kun työkseen autoja korjaavat siinäkin pajassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: femmaan soveltuva jousipuristin
Jatketaan aiheesta..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89