Saab 9-5 -04
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 20:03
Saab 9-5 -04
Voisko joku kertoo mikä pulttijako kyseises saabis on?
Re: Saab 9-5 -04
5x110 ja keskireikä 65.1mm. ET 35-49 käy ainakin.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 20:03
Re: Saab 9-5 -04
Hyvä tietää näin veikkasinki ja erityiskiitos ET tiedosta
-
- "Ruisku"
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 16:41
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-5 -04
Ei kannata luottaa tuohon et tietoon poikkeuksitta.
Normi ysi femman alle voi ehkä laittaa nuo et 35 ???
mutta Aeroon ei kannata niitä yrittää väkisin laittaa.
9-5 Saabin kaikki? orkkis vanteet myytiin aiemmin ymmärtääkseni et 49:llä
9-3 vanteet 41 et:llä sekä 9-5 vanteet olivat myös kaikki tarjolla.
http://begdelar.anabil.se/dack-falg/falgar/17-/24
korjatkaa jos meni metsään...
esim. Speedparts markkinoi 9-3:sen vanteita sivuillansa et 41:llä rohkeesti 9-5 OG autoihin läpi tuotteiston.
Vaan enpä haluaisi alkaa palauttelemaan vanteita esim. Ruotsiin varsinkaan autoon tehtyjen alustamuutosten vuoksi.
Ymmärrän hyvin miksi esitit täällä hyvän kysymyksen.
No, joka tapauksessa tämä fakta tuli kongreettisesti eteeni, kun 225/40/18 renkaat & virheettömänä löytämäni harvinainen Saab alu65 setti raapi kiinni ja rikkoi heti asennuksen jälkeen 100m:n matkalla takakaarien muovit -07 Aerostani, vaikka renkaat olivat täysin loppu ja autoni alusta oli silloin vielä tehtaan korkeuksissa.
Nyt madallus sarjalla ym. alustamuutoksilla varustettuna alla on 225/45/17 renkaat et 49 vanteilla. Takarenkaat jäävät kaarien sisälle eikä sinne ulkoreunaan jää varaa juuri paria milliä enempää ajaa montuista läpi rikkomatta mitään. et 45 saataisi vielä mennä, mutta en lyö yritykseen rahojani kyllä kiinni enää toista kertaa varsinkaan kun seuraava rengassetti tulee olemaan 235/45/17.
Tietääkö joku aivan faktasti ja omasta kokemuksesta mitä alle mahtuu maksimissaan pyörimään Aero -30mm:n alustalla? eikä millään 215 renkailla, vaan 06-10 Aeroon alle kuuluvalla 235/45/17 kesä- (ja myös 225/45/17 talvisetillä)?
Normi ysi femman alle voi ehkä laittaa nuo et 35 ???
mutta Aeroon ei kannata niitä yrittää väkisin laittaa.
9-5 Saabin kaikki? orkkis vanteet myytiin aiemmin ymmärtääkseni et 49:llä
9-3 vanteet 41 et:llä sekä 9-5 vanteet olivat myös kaikki tarjolla.
http://begdelar.anabil.se/dack-falg/falgar/17-/24
korjatkaa jos meni metsään...
esim. Speedparts markkinoi 9-3:sen vanteita sivuillansa et 41:llä rohkeesti 9-5 OG autoihin läpi tuotteiston.
Vaan enpä haluaisi alkaa palauttelemaan vanteita esim. Ruotsiin varsinkaan autoon tehtyjen alustamuutosten vuoksi.
Ymmärrän hyvin miksi esitit täällä hyvän kysymyksen.
No, joka tapauksessa tämä fakta tuli kongreettisesti eteeni, kun 225/40/18 renkaat & virheettömänä löytämäni harvinainen Saab alu65 setti raapi kiinni ja rikkoi heti asennuksen jälkeen 100m:n matkalla takakaarien muovit -07 Aerostani, vaikka renkaat olivat täysin loppu ja autoni alusta oli silloin vielä tehtaan korkeuksissa.
Nyt madallus sarjalla ym. alustamuutoksilla varustettuna alla on 225/45/17 renkaat et 49 vanteilla. Takarenkaat jäävät kaarien sisälle eikä sinne ulkoreunaan jää varaa juuri paria milliä enempää ajaa montuista läpi rikkomatta mitään. et 45 saataisi vielä mennä, mutta en lyö yritykseen rahojani kyllä kiinni enää toista kertaa varsinkaan kun seuraava rengassetti tulee olemaan 235/45/17.
Tietääkö joku aivan faktasti ja omasta kokemuksesta mitä alle mahtuu maksimissaan pyörimään Aero -30mm:n alustalla? eikä millään 215 renkailla, vaan 06-10 Aeroon alle kuuluvalla 235/45/17 kesä- (ja myös 225/45/17 talvisetillä)?
Pellitkiinni kirjoitti:Hyvä tietää näin veikkasinki ja erityiskiitos ET tiedosta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Saab 9-5 -04
Kyllä melko vatanen saa olla jos meinaa saada esim ton meikäläisen auton raapimaan!
Ja kyllä rengastus 225/40/18 ET35 edessä ja takana aeron -10mm jouset.
Ja kyllä rengastus 225/40/18 ET35 edessä ja takana aeron -10mm jouset.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Saab 9-5 -04
Riippuu tietys vanteen leveydestä. Ei pelkäst ET:stä. Leveempi vanne tarvii isomman ET:n.
#3272
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Saab 9-5 -04
Aa joo oot täysin oikees unohdin sen mainita, 7,5" vanne leveäPola kirjoitti:Riippuu tietys vanteen leveydestä. Ei pelkäst ET:stä. Leveempi vanne tarvii isomman ET:n.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-5 -04
Kyllähän kaikki onnistuu mä kokeilin kesällä 9"x16" ET9 vanteita 205/55 renkailla. Eikä raapinu edes pahasti ja alustaa on madallettu -40 mm. Ens kesäksi kaariin muutama milli lisää tilaa ja vastaava vanne Et 5:lla tulee alle.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saab 9-5 -04
Harkitsin juuri, josko ostaisin uudet Saab vanteet autooni. Alla alusta saakka pyörineet Saab talvivanteet alkavat olla jo paikoin aika muhineen näköiset, kun pesu ja puhdistus ei ole ollut vuosien mittaan tarpeeksi kattava. Samoin kesävanteissa on ikäviä naarmuja ja iskemiä enemmän kuin tarpeeksi. Harmittaa vain, että ne ovat ns. Aero vanteet (ALU 52, 5390760) ja samanlaisia on vaikea saada tilalle ja hintakin per vanne on kohtuuton.
Oletteko nähneet missään myynnissä juuri samanlaisia tai hyvin samannäköisiä kuin ALU 52 vanteet, mutta mustina.
Nykyiset ALU 52 vanteet ovat siis ET49. Rengastus on tuttu 225/45/17".
Talvirenkaissa on sitten 205/55/16" ja ET-lukemaa en tiedä. Ne menevät kuitenkin selvästi sisemmäs kuin kesärenkaat ja auto kulkee kuin kiskoilla verrattuna kesärenkaisiin. Eli ET lienee pienempi kuin 49. Kyllähän se noilla alkuperäisillä kesärenkaillakin menee suoraan, kun kaikki alustan 6+4 helaa ja puslaa on vasta vaihdettu, mutta ei voi kuitenkaan verrata talvirenkaisiin. Etenkin urissa huomaa eron.
Monissa paikoin näkee listatun, että myös NG9-3 vanteet sopisivat 9-5:een. Niissä on sitten kuitenkin ilmeisesti aina pienempi ET eli jäänevät sisemmäs riippuen vanteen leveydestä. Mitenkäs NG9-3 vanteet istuvat alle, kun verrataan vaikka näihin ALU 52 vanteisiin. Alusta on vakio Aero -10 mm.
Esim. ALU 88, jotka on Saabin mukaan tarkoitettu 9-3 03-12 malleihin, mutta jotka monissa paikoissa listataan sopivan lähes kaikkiin 9-3 ja 9-5 Saabeihin.
Onko jotain Saabin omia vanteita 16" ja 17" kokoluokissa, joita ei voi asentaa 9-5 Aeroon suurempien jarrulevyjen vuoksi.
Oletteko nähneet missään myynnissä juuri samanlaisia tai hyvin samannäköisiä kuin ALU 52 vanteet, mutta mustina.
Nykyiset ALU 52 vanteet ovat siis ET49. Rengastus on tuttu 225/45/17".
Talvirenkaissa on sitten 205/55/16" ja ET-lukemaa en tiedä. Ne menevät kuitenkin selvästi sisemmäs kuin kesärenkaat ja auto kulkee kuin kiskoilla verrattuna kesärenkaisiin. Eli ET lienee pienempi kuin 49. Kyllähän se noilla alkuperäisillä kesärenkaillakin menee suoraan, kun kaikki alustan 6+4 helaa ja puslaa on vasta vaihdettu, mutta ei voi kuitenkaan verrata talvirenkaisiin. Etenkin urissa huomaa eron.
Monissa paikoin näkee listatun, että myös NG9-3 vanteet sopisivat 9-5:een. Niissä on sitten kuitenkin ilmeisesti aina pienempi ET eli jäänevät sisemmäs riippuen vanteen leveydestä. Mitenkäs NG9-3 vanteet istuvat alle, kun verrataan vaikka näihin ALU 52 vanteisiin. Alusta on vakio Aero -10 mm.
Esim. ALU 88, jotka on Saabin mukaan tarkoitettu 9-3 03-12 malleihin, mutta jotka monissa paikoissa listataan sopivan lähes kaikkiin 9-3 ja 9-5 Saabeihin.
Onko jotain Saabin omia vanteita 16" ja 17" kokoluokissa, joita ei voi asentaa 9-5 Aeroon suurempien jarrulevyjen vuoksi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Saab 9-5 -04
Mitä pienempi ET sen ulompana vanne, isompi ET vastaavasti sisempänä..peukalokeskellä kirjoitti: Niissä on sitten kuitenkin ilmeisesti aina pienempi ET eli jäänevät sisemmäs riippuen vanteen leveydestä.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-5 -04
Mulla on kierros alu52:ia talvivanteina, päällä ok kuntoiset Michelin x-ice -renkaat. Pistä yv:tä
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saab 9-5 -04
Super Aero 6,5x16" 400100723peukalokeskellä kirjoitti: Onko jotain Saabin omia vanteita 16" ja 17" kokoluokissa, joita ei voi asentaa 9-5 Aeroon suurempien jarrulevyjen vuoksi.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Saab 9-5 -04
Jos omistat mieluiset vanteet, miksi et vie maalattavaksi?peukalokeskellä kirjoitti:
Oletteko nähneet missään myynnissä juuri samanlaisia tai hyvin samannäköisiä kuin ALU 52 vanteet, mutta mustina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 -04
En kyllä alkuunkaan ymmärrä tätä mustien vanteiden muoti-ilmiötä???Mertmi kirjoitti:Jos omistat mieluiset vanteet, miksi et vie maalattavaksi?peukalokeskellä kirjoitti:
Oletteko nähneet missään myynnissä juuri samanlaisia tai hyvin samannäköisiä kuin ALU 52 vanteet, mutta mustina.
Jo kolmen metrin päästä (saatika kauempaa) katsottuna näyttää siltä että alla on peltivanteet ilman pöly-/koristekapseleita, eli sellainen köyhän-miehen-karvalakkiversio...!?!
...mutt' tääkin on tietysti vaan mun ongelmani, ehkä noi mustat vanteet on enemmistön mielestä se must -juttu just nyt?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saab 9-5 -04
^Ainakin 15" tai 16" vanteissa on ihan sama, onko vanteet peltiä vai alumiinia. Rumat ne ovat joka tapauksessa femman alla.