Mitähän tolle satkun konepellille vois tehdä, että se pysyis kunnolla kiinni?
Kuskin jalkatilassa oleva avauskahva on vetelä, elikkä se ei palauta itekseen ja se tarvii painaa käsineen pohjaan, että pellin saa edes väliaikaisesti kiinni. Vähän aikaa kun ajelee, pelti on taas raollaan. Toi kahva on kyllä ollu vuodesta 2009 saakka ainaskin samanlainen, mutta pelti on alkanut aukeilemaan itekseen vasta joskus tänä vuonna.
Kun pelti on kiinni, sitä ei saa käsineen revittyä auki, mutta joku tärinä vapauttaa lukon aika helpon oloisesti.
NG900 konepelti ei pysy kiinni
Re: NG900 konepelti ei pysy kiinni (nyt pysyy)
Tuli väänneltyä lukkopellissä olevaa jousta eri muotoseks niin, että se ulottuu nyt keskemmälle reikää. Näyttäs korjanneen tän vian. Pelti ei auennu itekseen, vaikka kävin rymistelemässä monttusilla hiekkateillä.
Re: NG900 konepelti ei pysy kiinni
Konepellin mekanismi on suht yksinkertainen, lukko keskellä ja vaijerilla vapautuva jousi, joka päästää konepellin tuulihakaan. Todennäköisesti sun jousi on saanut joskus damagea, joten avain konepellin kiinnipysymiseen on todennäköisesti siinä. Jos pelti menee vaivalloisesti kiinni voi itse tappi olla väärässä kohtaa ja sen saa "keskitettyä" löysäämällä pultit ja tökkäämällä konepellin kiinni-asentoon jolloin tappi hakee itsensä reiän keskelle.
Voihan toki olla, että myös vaijeri on venynyt, joten kahvassa tuntuma ei ole kovin jämäkkä.
Voihan toki olla, että myös vaijeri on venynyt, joten kahvassa tuntuma ei ole kovin jämäkkä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 konepelti ei pysy kiinni
Siitä jousesta se oli kiinni. Jousi oli aiemmin vaan liian lähellä sen keskireiän reunaa, joten se ei päässy kunnolla lukitsemaan sitä konepellin tappia. Kahva on edelleen vähän onneton, mut ehkä se tokenee rasvalla, kun joku päivä kerkee ja jaksaa mönkiä siellä jalkatilassa tovin.