Juuh elikkäs....
Katsastus lähestyy ja vikavalot syttyy ! Autona toimii 03 vector ja sen ominaisuuksiin on kuulunut koko minulla oloajan airbag vikavalon syttyminen ja sammuminen mystisesti. Nyt valo on kuitenkin tullut jäädäkseen, viime viikolla vikakoodeja luettiin tech2:lla ja sieltä tuli seuraavanlainen koodi: B0110 04 Akun poiskytkentäpiiri katkos.
Pienen foorumin selaus tuokionkaan jälkeen, en löytänyt vikakoodiin vastaavaa keskustelua joten mikä neuvoksi ? Onko vikaan jotain pirkkaniksejä ?
Airbag Vikavalo
Re: Airbag Vikavalo
Eipä tuohon ole oikein muuta kuin tarkastaa sulake (24), ohjausyksikön virransyöttö (napa 15) ja maadoitus (napa1).
Itse bägien ohjausyksikkö sijaitsee hieman hankalasti keskikonsolin sisällä selkänojien välissä. Käsiksi pääsemiseksi pitää irroittaa vänkärin penkki ja keskikonsolin kylkimuovit vänkärin puolelta.
-Sami
Itse bägien ohjausyksikkö sijaitsee hieman hankalasti keskikonsolin sisällä selkänojien välissä. Käsiksi pääsemiseksi pitää irroittaa vänkärin penkki ja keskikonsolin kylkimuovit vänkärin puolelta.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Airbag Vikavalo
Jaaha, mitenkähän tuo nyt on...
Vikahan viittaa akun plusnavan päällä olevan sähkömagneettiseen katkaisimeen, jota airbag-yksikkö ohjaa törmäystilanteessa. Näin katkaistaan sähköt paikoista, joista voisi syttyä palo.
Joten, poistuukohan ongelma pelkästään tutkimalla airbagyksikön sulakkeet tai maadoitukset. Kannattanee siis tutkia tuon katkaisimen liitännät, koska vika viittaa, että katkaisimen laukaisinsolenoidin johtosarjan resistanssi on liian suuri.
Vikahan viittaa akun plusnavan päällä olevan sähkömagneettiseen katkaisimeen, jota airbag-yksikkö ohjaa törmäystilanteessa. Näin katkaistaan sähköt paikoista, joista voisi syttyä palo.
Joten, poistuukohan ongelma pelkästään tutkimalla airbagyksikön sulakkeet tai maadoitukset. Kannattanee siis tutkia tuon katkaisimen liitännät, koska vika viittaa, että katkaisimen laukaisinsolenoidin johtosarjan resistanssi on liian suuri.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Airbag Vikavalo
Joo ei pitäs näköjään puolihorteessa naputella yhtään mitään. Petrisan ohjeilla kannattanee toimia. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Airbag Vikavalo
Onko tuo katkaisin vuosimallikohtainen vai maakohtainen? Isän -04 SS:ssa on tuo katkaisin pluskengässä ja mun -05 ruotsintuonnissa ei ole.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki