9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Anteeksi epämääräisyyteni. Tarkoitin paineensäätimen männän hiontaa, ja säätimen männän sylinterin "hoonausta"
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Aaiivan
Tässä olikin monta ongelmallista samassa ketjussa.
Mutta Keme ainakin oli hoonannut sylinteritkin.
Tässä olikin monta ongelmallista samassa ketjussa.
Mutta Keme ainakin oli hoonannut sylinteritkin.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Nojoo, ehkä toi pyttyjen soikeuskin voisi olla optio. En tiiä minkä verran näissä on todettu noita soikeita pyttyjä noin yleisesti. Se vaan olisi suht ikävä diagnoosi, kun niiden korjaaminen on niin saatanan työlästä ja kallista.
Öljyä toi kyllä polttaa, koska käry on palanut öljy eikä vanha viina. Noin +17 parkkihallista lähtiessä käryä ei kyllä nouse, mutta +10 parkkikselta lähtiessä nousee ja aika helvetisti.
Öljyä toi kyllä polttaa, koska käry on palanut öljy eikä vanha viina. Noin +17 parkkihallista lähtiessä käryä ei kyllä nouse, mutta +10 parkkikselta lähtiessä nousee ja aika helvetisti.
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
En minäkään tiedä onko sellaisia juurikan aiemmin todettu. Heitin vaan ajatuksena ilmaan, kun aika paljon muita vaihtoehtoja on jo korjaamalla ja osia vaihtamalla suljettu pois.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Ei pitäs olla Saabin pannujen vaiva tuo soikeus. Sen kyllä poistaa aika iisisti. Vaihtaa uuden moottorin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Tämä kyllä kiinnostaisi itseäkin, että mistä johtuu. Kun ulkona on kylmempää kuin 8 astetta, niin saattaa pölläyttää pienet savut. Mutta jos on lohkolämmittimessä vaikka 10min, niin ei ole ikinä pölläyttänyt. Ja kesällä ei tietenkään mitään.
Seuraavaksi arvelin puhdistaa ne pillit sieltä venttiilikopasta.
Mieleen tuli myös, että onkohan motonetin "diesel" takaisku turhan jämäkkä kaasuläppäkotelon ja venttiilikopan välissä?
Seuraavaksi arvelin puhdistaa ne pillit sieltä venttiilikopasta.
Mieleen tuli myös, että onkohan motonetin "diesel" takaisku turhan jämäkkä kaasuläppäkotelon ja venttiilikopan välissä?
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Pienet pöllähdykset johtuu varmaan E85 vaatimista kylmärikastuksista jo 8 asteessa. Mun laitteessa tää öljyn palaminen kylmästartissa on kyllä niin huomattavaa ettei se kyllä ole normaalia. Kai noita pillejä pitäisi sitten rotsailla, jos niistä joku apu löytyisi.
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Kertoisko joku miten tukkeutuneet pillit voi aiheuttaa tota savutusta?
#3272
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
No paljonko öljyä häviää?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Hankala sanoa mitään kovinkaan tarkkaa, kun tuo vuotaa myös jakopäänkopan välistä jonkun verran öljyä, mutta vilkaisin aamulla niin noin 1200km ja puoli tikkua. Eli ihan helvetisti liikaa.Mertmi kirjoitti:No paljonko öljyä häviää?
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Täällä myös pöläyttää startissa. Itse huomasin asian, kun kesäinen aamuaurinko paistoi vielä matalalta takaa. Melkoinen pilvi.. Auto oli ollut ajamatta parivuorokautta.
Valuttaako palotilaan öljyä venttiilivarren kumeista ? Millainen tuo rakenne on ? Ei käsitystä.
Öljyä menee noin "puoli tikkua"/3000km. Nyt kesällä ollut vielä Delvacin MX koneessa. Joo, tiedän, tästä on varmaan mielipiteitä. Laitoin sen kun ostin auton, koska sillä on pesevä ominaisuus.
Mitä tapahtuu öljynkulutukselle, kun tuuppaa talveksi Mobilin RF:t koneeseen ?
Valuttaako palotilaan öljyä venttiilivarren kumeista ? Millainen tuo rakenne on ? Ei käsitystä.
Öljyä menee noin "puoli tikkua"/3000km. Nyt kesällä ollut vielä Delvacin MX koneessa. Joo, tiedän, tästä on varmaan mielipiteitä. Laitoin sen kun ostin auton, koska sillä on pesevä ominaisuus.
Mitä tapahtuu öljynkulutukselle, kun tuuppaa talveksi Mobilin RF:t koneeseen ?
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Ei nyt suoranaisesti pöläytykseen liity, mutta jos olet käyttänyt erityisen pesevää öljyä, niin avaa öljypohja ja putsaa öljysihti. Ne pesun irroittamat karstankokkareet tukkii sen helposti.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Öljypohja otettiin poies Tallinnassa Autotarvetella ja kollattiin imusihti.
Uusi Mitsun turbo vaihdettu toukokuussa.
Männänrenkaat / öljynkulutus ? ajettu noin 240tkm, aiempi omistaja vaihdattanut öljyjä kolmenkympin välein.
Uusi Mitsun turbo vaihdettu toukokuussa.
Männänrenkaat / öljynkulutus ? ajettu noin 240tkm, aiempi omistaja vaihdattanut öljyjä kolmenkympin välein.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Männänrenkaat, tukkeutunut huohotus, rikkoutuneet huohotuksen takaiskuventtiilit, turbo. Käsittääkseni vv-kumit ei vaivaa t7 -kansissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Rempattu kansi saabin alkuperäisillä ventiilinvarsi kumeilla ja lohko hoonattu ja uudet renkaat hyvä tuli.
syynä siihen öljyn kulutukseen on ne omat öljyrenkaat jotka ovat liian ponettomat,siksi jumittuvat helposti jos turbo särkyy tai cooleriin jää öljyä,ventiilivarsi kumit vuotaa joka myöhemmin palaa koneessa.
kun männän renkaat vaihtaa pitää lohko hoonata riitävän karkealla hoonipäällä,rengas urat pitää olla varsinkin öljyrankaan tosi puhdas ja ne renkaan katkos kohdat oikeassa asennossa.nyt viimemmäksi kun remppasin oli tehtaan jäljiltä yhdessä männässä ylä ja alempi rengas samassa linjassa katkos kohta niin varmasti kulutta öljyä.(männissä ja lohkoissa ei vikaa vaan kehno öljyrenkas männässä).
hyvän jos haluais niin sorvais öljyrenkaan uran leveämmän ja laittas esim.grantin valmistamat renkaat jossa levempi öljyrengas ja ponekaamat renkaat niin ei veis öljyä.tällä systeemillä on vain haettu pienempää kulutusta eli pienempi kita sylinterissä.
syynä siihen öljyn kulutukseen on ne omat öljyrenkaat jotka ovat liian ponettomat,siksi jumittuvat helposti jos turbo särkyy tai cooleriin jää öljyä,ventiilivarsi kumit vuotaa joka myöhemmin palaa koneessa.
kun männän renkaat vaihtaa pitää lohko hoonata riitävän karkealla hoonipäällä,rengas urat pitää olla varsinkin öljyrankaan tosi puhdas ja ne renkaan katkos kohdat oikeassa asennossa.nyt viimemmäksi kun remppasin oli tehtaan jäljiltä yhdessä männässä ylä ja alempi rengas samassa linjassa katkos kohta niin varmasti kulutta öljyä.(männissä ja lohkoissa ei vikaa vaan kehno öljyrenkas männässä).
hyvän jos haluais niin sorvais öljyrenkaan uran leveämmän ja laittas esim.grantin valmistamat renkaat jossa levempi öljyrengas ja ponekaamat renkaat niin ei veis öljyä.tällä systeemillä on vain haettu pienempää kulutusta eli pienempi kita sylinterissä.