ysifemman alapallonivel
ysifemman alapallonivel
Elikkäs hylky tuli tuosta ja jarruputkista (ruosteessa ja vuotavat). Mutta itse kysymys, pitääkö vaihtaa tukivarsikin siinä samassa? Tuollaista tietoa sain. Jos olet itse tehnyt urakan niin pieni opastus ois kiva (en löytänyt laajalla haulla oikee mitään mistä olisin saanut tarkkaa infoa). Auto siis Saab 95 2.3 wagon vm.-02
Oikealla edessä vika!
Oikealla edessä vika!
Saab 95 2.3 -02
Re: ysifemman alapallonivel
Pystyy vaihtamaan pelkän pallonivelen, vaihto ei kovin erikoinen toimenpide ole, pultit auki vanha pois ja uusi tilalle. Eniten varmaankin vastustaa pallon kiinnityspultti olka-akseliin.
Saab 9-5 '00 2,0t BP
Saab 9-3 '02 2,0t Jubilee
Saab 9-5 '99 Hirsch
Saab 900 '92 T16
Saab 9-3 '02 2,0t Jubilee
Saab 9-5 '99 Hirsch
Saab 900 '92 T16
Re: ysifemman alapallonivel
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: ysifemman alapallonivel
^ Kannattaa nostaa molemmat eturenkaat ilmaan, ettei tarvitse taistella kallistuksenvakaajaa vastaan kuten tuossa videon varoittavassa esimerkissä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: ysifemman alapallonivel
Tämä oli hyvä vinkki.Risto kirjoitti:^ Kannattaa nostaa molemmat eturenkaat ilmaan, ettei tarvitse taistella kallistuksenvakaajaa vastaan kuten tuossa videon varoittavassa esimerkissä.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: ysifemman alapallonivel
Sama pallonivelen vaihto olisi kanssa ajankohtainen, tietääkö joku mistä saisi netin kautta tilattua alkuperäisen pallonivelen? Kuulemma tarvikkeet eivät kestä.. Tukivarsia kaupataan muttei yksittäistä alapalloniveltä.
Re: ysifemman alapallonivel
älä osta ainakaan Delphin palloja, on ihan paskoja. Saa vaihtaa joka leimalle jos erehtyy laittamaan
Re: ysifemman alapallonivel
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: ysifemman alapallonivel
Tilaa netistä laittamalla sähköposti Pro Car Serviceen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: ysifemman alapallonivel
No niinhän siinä kävi, että se yläpultti ei halua irrota, ei niin millään, sen verran näyttää olevan korroosiota alumiinisen olkavarren ja pultin välissä. Eikä auta pulttipyssykään pultin kannan suunnasta, oletus on että pultti joustaa sen verran ettei iskuvaikutus yllä kierteen päähän. Myöskään leka, isompi leka, jne. ei ole saanut mitään vaikutusta. Osaako joku vahvistaa, että onko olkavarren halkaistussa pesässäkin (mutterin puolella) kierre ja mutteri on vielä varmistuksena, vai onko pesä kierteetön ja mutteri kiristää koko paketin? WIS antaa yksinkertaisuudessaan ymmärtää, ettei pesässä ole kierrettä (= vain yksi kiristysmomentti).
Taitaa mennä siihen, että väännän pultin poikki pitkällä varrella ja sen jälkeen poraan loput pois.
Taitaa mennä siihen, että väännän pultin poikki pitkällä varrella ja sen jälkeen poraan loput pois.
Re: ysifemman alapallonivel
Pari päivää sitten veljen vm 2005 9-5 vaihdettiin etunapa ja silloin irrotettiin kyseinen pultti. En tiedä onko kierteitä muuta kuin mutterissa, mutta pultin joutuu kyllä kiertämään koko matkan irti, taitaa pultin kierteet ottaa reiän sivuun kiinni kun ne kaksi puoliskoa siinä olkatuessa hieman avautuvat.
Ei siis lähde lyömällä pois mutterin poiston jälkeen vaan kannattaa suosiolla pitää mutteria paikallaan ja kiertää pultti irti, kierteitä pultissa on noin puoliväliin asti.
Ei siis lähde lyömällä pois mutterin poiston jälkeen vaan kannattaa suosiolla pitää mutteria paikallaan ja kiertää pultti irti, kierteitä pultissa on noin puoliväliin asti.
Viimeksi muokannut JGP, La Maalis 17, 2018 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: ysifemman alapallonivel
Ei siinä minun mielestä ole kierrettä. Kierre on vain pultissa ja mutterissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: ysifemman alapallonivel
Kyllä kierre vain pultissa ja mutterissa. Olisi aika kiintoisa design, jos olisi kierre vielä siinä halkaistussa osassa ja lisäksi mutterissa. Pultti/mutteri palasiksi vaan ja uutta tilalle sitten. Joskus noissa (en just 9-5:ssa tuossa kohdassa mutta muunmerkkisessä) kylmästi porannut ja lyönyt mutterin halki.
E
E
Re: ysifemman alapallonivel
Mutteri irtosi ihan nätisti, pultti ei sitten liikahdakaan, edes järeällä pulttipyssyllä. Pelisuunnitelma on yrittää kiertää pulttia pitkällä vääntövarrella, ja pultti joko aukeaa tai katkeaa, muuta lopputulosta ei ole tarkoitus hyväksyä, ainakaan tässä vaiheessa. Jälkimmäisessä tapauksessa sahaan näkyvän kierteen poikki ja poraan kiinni juuttuneen pultinpätkän pois.
Re: ysifemman alapallonivel
Olisi ehkä paras vaihtoehto katkaista se hallitusti. Silloin tasaiseen pintaan on helpompaa lyödä pistepuikolla kuoppa ja porauskin lähtee suoremmin. Näin olen muutaman turbon pultin irrottanut. Lämpöjen käyttäminen on yksi niksi, mikä toisinaan vapauttaa ihan epätoivoisenkin jäykät pultit. Esimerkiksi alumiiniseen sylinterikanteen juuttuneet pakosarjan pultit lähtee lämmityksen kera yleensä irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01