Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kas kummaa ettei New Fiskeriä ole vielä yhdistetty tuohon Nevssin raatoon missään vaiheessa...
Aina joku Saabbi...
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kaikki konkurssikypsät yritykset vaan kimppaan, niin hyvä tulee. Niinhän ne brititkin aikanaan "pelastivat" oman autoteollisuutensa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tai suomalaiset konkurssikypsät kunnat taloutensa.AZP kirjoitti:Kaikki konkurssikypsät yritykset vaan kimppaan, niin hyvä tulee. Niinhän ne brititkin aikanaan "pelastivat" oman autoteollisuutensa
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oma mielipide on että toisen ison valmistajan löytäminen voisi olla mahdollisuus myös tulevaisuuden bensa ja diesel-Saabeihin! Tosin en jaksa uskoa tähän enään...
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tästä suomalaisen talousjournalismin kukkasesta ei Saab AB tykkää:
Tuotemerkin käytön rajoituksella Saab AB on todennäköisesti pyrkinyt välttämään nimen omaan tällaisen kirjoittelun.
Saab AB:hän salli NEVSin käyttää Saab-tuotemerkkiään vain autoissa, NEVS ei yhtiönä saa käyttää nimeä Saab, eikä sitä ole tehnytkään. Taloustoimittaja sen sijaan vetelee mutkia suoriksi, ja toteaa Saabin olevan yrityssaneerauksessa, talous rempallaan ja saattavan päätyä toiselle merkille.kauppalehti.fi tänään kirjoitti: Saab saattaa ajautua toiselle merkille
Saab sai oikeudelta lisäaikaa järjestääkseen rempalleen kaatuneen taloutensa järjestykseen. Tähtäimessä on yhteistyö jonkun suuren autonvalmistajan kanssa.
Entisen Saab Automobilen nykyinen omistaja ruotsalais-kiinalainen konsortio Nevs on saanut marraskuun 29. päivään asti aikaa toteuttaa saneerausohjelmaansa, jolla pitäisi hoitaa velkajärjestelyt ja saada toiminta kestävälle pohjalle.
Nevs on velkaa alihankkijoille jo 55 miljoonaa euroa. Saabin Trolhättanin tehdas on seisonut toimettomana viime toukokuusta lähtien. Nevsin yhteensä 550 työntekijästä noin 360 henkeä työskentelee Trohättanissa, joista 200 on saanut aikaisemmin irtisanomisvaroituksen.
Konkurssin partaalla roikkuvalle Saabille myönnettiin elokuun lopussa lupa yrityssaneeraukseen. Nyt valmisteluaika jatkettiin.
Konsortio neuvottelee edelleen eri rahoittajatahojen lisäksi kahden suuren autonvalmistajan kanssa yhteistyöstä. Konsortion johtajan Mattias Bergmanin mukaan yhtenä vaihtoehtona on se, että joku muu autonvalmistaja vastaa tulevaisuudessa Saabien tuotannosta.
Tuotemerkin käytön rajoituksella Saab AB on todennäköisesti pyrkinyt välttämään nimen omaan tällaisen kirjoittelun.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jep Nevs ja Puolustusyritys saab tekivät sopimuksen logosta johon sisältyi useampia eri klausuuleja, muunmuassa tämä yhden tai kahden uuden omistajan mukaan tulo oli sopimuksen purkamisen eräs syy.AZP kirjoitti:Tuotemerkin käytön rajoituksella Saab AB on todennäköisesti pyrkinyt välttämään nimen omaan tällaisen kirjoittelun.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aika harva journalisti ja journalismiyritys (lehti yms.) kirjoittaa asiat oikeassa valossa. En tarkoita 'oikeassa valossa', että ruusuisesti, vaan siten kuten asiat ovat. Eräs tämän foorumin kirjoittaja (nimeä en muista) nimitti tätä lehdistöä keltaiseksi lehdistöksi, jota Kuppalehtikin myös on.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mä ymmärtäisin niin nuo lehtien mahdolliset virheet, että lehti ei pysty millään keskittymään kaikkiin automerkkeihin suurella kiinnostuneisuudella ja varsinkin, kun kyseessä on suht pieni merkki, joka on tällä hetkellä teho-osastolla ja odottaa, että joku katkaisee virran. Niin lähellä se on tällä hetkellä. Lisäksi Saabin omistusauhteet brändiomistuksineen on niin monimutkaisia, että ei toimittajalla riitä aika kaikkeen selvitystyöhön. Mun mielestä uutiset Saabista ovat olleet ihan ajantasalla olevia juttuja, tosin pieniä virheitä on ollut mutta eiköhän se iso kuva ole tärkeintä tässä.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä se varmaan aika vaikeaa on heillekin löytää ja kirjoittaa oikeasta vinkkelistä, mutta olen huomannut, että muut varsinkin suomalaiset lehdet siteeraavat usein ruotsalaista DI-lehteä eli Dagens Industri aviisia ja jos jossain paskatieto (lue väärä.) leviää niin siellä tämä lehti saa vähän väliä korjailla virheitään siis jos se kirjoittaa jotain Saabista niin ottakaa tiedot hieman varoen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Core2:n teksti oli täydellisempi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Core2:lle taas kerran kiitokset informaatioista koskien Saabia. Aika tukalalta tilanne kait vaikuttaa kun yrityksellä ei ole resursseja eikä ilmeisesti oikein valmista tuotettakaan tuotantoon asti saatettavaksi?
Eikö tehtaalla olisi mitään mahdollisuutta alkaa toimimaan alihankkijana muille automerkeille, esimerkiksi vaikkapa paltiosien tai vaikkapa sähkömoottoritekniikan ja akustojen kohdalla?
Luulisin että kaikista kalliimmaksi tulisi pitää tehdasta tyystin kiinni, Ukin tehdas on hyvä esimerkki joustavuudestaan, pystyvät mitä ilmeisemmin tuottamaan liki mitä vaan tilaaja toivoo, ja järkihintaan ja erinomaisella laadulla tuotettuna.
Eikö tehtaalla olisi mitään mahdollisuutta alkaa toimimaan alihankkijana muille automerkeille, esimerkiksi vaikkapa paltiosien tai vaikkapa sähkömoottoritekniikan ja akustojen kohdalla?
Luulisin että kaikista kalliimmaksi tulisi pitää tehdasta tyystin kiinni, Ukin tehdas on hyvä esimerkki joustavuudestaan, pystyvät mitä ilmeisemmin tuottamaan liki mitä vaan tilaaja toivoo, ja järkihintaan ja erinomaisella laadulla tuotettuna.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei kait tämä mikään kilpailu ole vaan puhdasta mielipiteen esittämistä.juhokare kirjoitti:Core2:n teksti oli täydellisempi.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Itselläni on vähän sellainen etiäinen, että Saab voi selvitä tästä jotain kautta. Tai sitten ei, mutta jokin mahdollisuus siinä voi olla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei olekaan, mutta esitin puhtaan mielipiteeni.95greyturbo kirjoitti:Ei kait tämä mikään kilpailu ole vaan puhdasta mielipiteen esittämistä.juhokare kirjoitti:Core2:n teksti oli täydellisempi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Totta munassa. Jokainen tsäänssi on mahdollisuusjuhokare kirjoitti:Itselläni on vähän sellainen etiäinen, että Saab voi selvitä tästä jotain kautta. Tai sitten ei, mutta jokin mahdollisuus siinä voi olla.