Kuinka pitkälle tuollaisella vakio-Boschin kaksipumppujärjestelmällä riittää tuotto? Pääseekö yli 350hp? Jos ei, mistä ja minkälainen pumppu tilalle ja mitä mahtaa kustantaa?
Äkkiseltään tulis mieleen, että isompaa bensalinjaa ja kaksi vakiopumppua rinnakkain. Olis sekin hyvä puoli että meno ei lakkaa vaikka yks pumppu pimenee. Riittävyydestä ei mitään tietoa.
Tuossa voisi olla ideaa, kun noita vakiopumppuja on kertynyt talliin useampi kappale. Eri juttu sitten käytännön toteutus..miten sen toisen "tuplapumpun" sijoittaa tankkiin. Pitänee käydä paikalliselta jenkkipajan pomolta kysäsemässä, josko sillä olis hyllyssä järeempää pumppua.
Muistaakseni ISO bossin pumppu on riittävä , mutta tankkiin syöttö pumppu ja 2 vakiota rinnakkain antaa parhaan tuloksen , ja kunnon putkenhajkasija sitte kehiin niin eiköhän se siittä....
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Joskus kauan aikaa sitten totesin kahden B**** pumpun lykkäävän sisämitaltaan 6mm. putken läpi 3 barin paineella tankin paluulinjasta mitattuna n. 15% enemmän kuin yhdellä. Tarkkoja arvoja en muista mutta itse aloittaisin päivityksen laittamalla sisämitaltaan 10 tai 12 putket myös paluulinjaan.
Eikös noissa 900 turbo 8 vanaisissa ole iso boshin pumppu . muistaakseni on halkaisialtaan suurempi kuin tonnarin pumppu. Ja toi iso riitää aika mukavasti myös cossussa jossa n 400 hv . Toinen että rakentaa ns väli säiliöllä olevan järjestelmän niinkuin sprinntti autoissa